AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Jeg var forkjølet etter jul her og fikk halsvondt etterpå. Men det var bare på kveldstid og var ikke syk ellers. Etter to uker ringte jeg lege og var der forrige mandag. CRP fin, halsen fin når han så nedi men det slo ut på streptokokkprøve. Fikk antibiotika (weifapenin) som jeg skulle bruke en uke. Nå er jeg på dag 5 og i kveld er det like vondt som det var før jeg fikk medisin, i går kjente jeg ingenting. Hva ER dette da? Jeg er gravid 18 uker og immunforsvaret er helt på vidda tydeligvis men nå blir jeg sprø snart Anonymkode: 4b1a3...b07
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Du må gå tilbake til lege. At du har bakteriell halsbetennelse betyr ikke at immunforsvaret er "på vidda".. det er ganske vanlig forekommende blant friske mennesker som absolutt ikke er immunkomprimittert. Noen ganger må man bytte antibiotika, og derfor må du tilbake til legen. Anonymkode: b4cc6...3bb
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #3 Skrevet 29. januar 2023 10-15% av oss har streptokokker som normalflora i halsen, altså at de bare er der men gir ikke sykdom. Så det høres jo ut som at det er et virus eller refluks (siden du bare har det på kvelden), og at streptokokker ikke har noe med plagene dine å gjøre. Siden antibiotika ikke virker. https://lvh.no/symptomer_og_sykdommer/oevre_luftveier/svelg_farynks/akutt_faryngotonsillitt Anonymkode: 56c68...d89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå