AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Er så sliten å lei av å føle meg syk.. forskjellige symptomer hele tiden. Nå er jeg helt stiv i kjeven/ kinnene. får panikk følelse av og til pga det er så ubehagelig, føles ut som jeg ikke klarer å åpne munnen skikkelig, men det går😅 og tunga er helt stiv. Vanskelig å forklare. føles også ut som jeg ikke får til å svelge/stammer seg i halsen. har prikking/nummen i tunga, prikking i fingrene, konstant svimmel og symptomene skifter litt hver dag. har vært hos to forskjellige leger, ( en nevrolog) og de mener det et stress. ( veldig mye som har skjedd den siste mnd). Er så lei av det.. hvis symptomene mine fortsette om 2 uker, skal jeg få ta MR av hodet. men er dette virkelig bare angst/stress?! Anonymkode: 7e598...279
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Kroppen kan reagere veldig på stress/angst/indre uro. Anbefaler psykosomatisk fysioterapi om det viser seg å være stress. Ellers lykke til 😊 Anonymkode: 960de...030 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 Overaktivt nervesystem kan gi de utroligste symptomer fra hele kroppen. Prikking og nummenhet her og der er vanlig. Også anspenthet. Det kan også være stress. Men om det vedvarer så må man også utelukke andre ting. Så bra at du følger det opp. Anonymkode: a0ab5...812 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Overaktivt nervesystem kan gi de utroligste symptomer fra hele kroppen. Prikking og nummenhet her og der er vanlig. Også anspenthet. Det kan også være stress. Men om det vedvarer så må man også utelukke andre ting. Så bra at du følger det opp. Anonymkode: a0ab5...812 Nevrologen tok full undersøkelse ( uten MR da), og mente det ikke var noe farlig. Men kan vell ikke utelukke noe uten bilde av hjernen? Litt redd for det er symptomer på en sykdom 😞 Anonymkode: 7e598...279
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nevrologen tok full undersøkelse ( uten MR da), og mente det ikke var noe farlig. Men kan vell ikke utelukke noe uten bilde av hjernen? Litt redd for det er symptomer på en sykdom 😞 Anonymkode: 7e598...279 Om du opplever mye annet nevrologisk så bør man jo også ta MR av hjernen for å utelukke annen fysisk sykdom som kan være synlig der. Enig i det. Håper du finne rut av det -hjelper ikke på stress om man før å bekymrer seg heller, også er det litt frustrerende at ting tar tid å finne ut av. Men hadde nevrologen mistenkt noe akutt og farlig så hadde hen trykket på den «røde knappen» og bestilt undersøkelse med en gang. Anonymkode: a0ab5...812
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du opplever mye annet nevrologisk så bør man jo også ta MR av hjernen for å utelukke annen fysisk sykdom som kan være synlig der. Enig i det. Håper du finne rut av det -hjelper ikke på stress om man før å bekymrer seg heller, også er det litt frustrerende at ting tar tid å finne ut av. Men hadde nevrologen mistenkt noe akutt og farlig så hadde hen trykket på den «røde knappen» og bestilt undersøkelse med en gang. Anonymkode: a0ab5...812 Ja han vil bare bestille MR kun for at jeg skal få slappe av… Anonymkode: 7e598...279
CrazyChick90 Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så sliten å lei av å føle meg syk.. forskjellige symptomer hele tiden. Nå er jeg helt stiv i kjeven/ kinnene. får panikk følelse av og til pga det er så ubehagelig, føles ut som jeg ikke klarer å åpne munnen skikkelig, men det går😅 og tunga er helt stiv. Vanskelig å forklare. føles også ut som jeg ikke får til å svelge/stammer seg i halsen. har prikking/nummen i tunga, prikking i fingrene, konstant svimmel og symptomene skifter litt hver dag. har vært hos to forskjellige leger, ( en nevrolog) og de mener det et stress. ( veldig mye som har skjedd den siste mnd). Er så lei av det.. hvis symptomene mine fortsette om 2 uker, skal jeg få ta MR av hodet. men er dette virkelig bare angst/stress?! Anonymkode: 7e598...279 Jeg sliter med det samme som deg. Jeg har også låsninger i nakken, men tror det meste skyldes angst og ansepenthet. Send meg gjerne en pm om du vil.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er så sliten å lei av å føle meg syk.. forskjellige symptomer hele tiden. Nå er jeg helt stiv i kjeven/ kinnene. får panikk følelse av og til pga det er så ubehagelig, føles ut som jeg ikke klarer å åpne munnen skikkelig, men det går😅 og tunga er helt stiv. Vanskelig å forklare. føles også ut som jeg ikke får til å svelge/stammer seg i halsen. har prikking/nummen i tunga, prikking i fingrene, konstant svimmel og symptomene skifter litt hver dag. har vært hos to forskjellige leger, ( en nevrolog) og de mener det et stress. ( veldig mye som har skjedd den siste mnd). Er så lei av det.. hvis symptomene mine fortsette om 2 uker, skal jeg få ta MR av hodet. men er dette virkelig bare angst/stress?! Anonymkode: 7e598...279 Hvorfor trekker du inn angst når de nevner stress? Anonymkode: b5e89...98f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor trekker du inn angst når de nevner stress? Anonymkode: b5e89...98f For nevrologen nevnte det. Sliter med helseangst fra før. Anonymkode: 7e598...279
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Du har jo allerede fått svar på dette av en lege som faktisk har undersøkt deg. Hvis jeg var deg ville jeg øvd meg på å slå meg til ro med det svaret jeg får av profesjonelle. Det er ikke sånn at du blir mer trygg av å få mange svar og det svaret du allerede har fått er av veldig mye bedre kvalitet enn det du kan få her. Anonymkode: eb565...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du har jo allerede fått svar på dette av en lege som faktisk har undersøkt deg. Hvis jeg var deg ville jeg øvd meg på å slå meg til ro med det svaret jeg får av profesjonelle. Det er ikke sånn at du blir mer trygg av å få mange svar og det svaret du allerede har fått er av veldig mye bedre kvalitet enn det du kan få her. Anonymkode: eb565...3ef Nei det er helt sant. Men tenkte kanskje noen andre har kjent på det samme.. Anonymkode: 7e598...279
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Tilstanden du beskriver kan være symptomer på en rekke forskjellige tilstander, inkludert muskelspenninger, nevrologiske lidelser som migrene, allergi, eller psykologiske tilstander som angst. Anonymkode: 62ae6...f35
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 Om du har valium eller annet lignende tilgjengelig så kan du jo prøve og se om det hjelper. Enkleste måten å finne ut av det på. Anonymkode: 4720c...7ef
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Om du har valium eller annet lignende tilgjengelig så kan du jo prøve og se om det hjelper. Enkleste måten å finne ut av det på. Anonymkode: 4720c...7ef Valium er vanedannende og noen får store bivirkninger på det. Ville nok aldri prøvd noe slikt om du ikke har gitt totalt faen og allerede fra før har ødelagt kroppen din med ulike preperater. Anonymkode: 62ae6...f35
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Skrevet 29. januar 2023 Det er helt klart typiske symptomer på stress. Når det setter seg i muskulatur og fysisk i kroppen som her, så er det greit å få hjelp til å løsne det opp. Kiropraktor, soneterapi, etc. Anonymkode: 88a23...ed2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #17 Skrevet 29. januar 2023 Hei. Jeg anbefaler deg å få sjekket vitaminstatus ( og mineraler) ved å ta blodprøver hvis du ikke allerede har fått gjort det. Søk gjerne på Facebook: "B12 Foreningen" Hvis du mangler vitamin B12 så kan det gi utslag i all verdens ulike kroppslige og nevrologiske symtomer. Som i sum kan bli invalidiserende. Verdt å sjekke. Ønsker deg alt godt🍀 Anonymkode: 60088...eac
Adrenalina1 Skrevet 29. januar 2023 #18 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Valium er vanedannende og noen får store bivirkninger på det. Ville nok aldri prøvd noe slikt om du ikke har gitt totalt faen og allerede fra før har ødelagt kroppen din med ulike preperater. Anonymkode: 62ae6...f35 Det var da voldsomt. Hadde du slitt med angst, ville du nok prøvd med medisiner du også. Til syvende og sist. For å gå med angst hadde du ikke holdt ut særlig lenge. Da snakker jeg ikke om anfall, men om konstant vedvarende angst. Det er lov å gå på medisiner før man eventuelt får behandling innen psykiatri. Ikke alltid det hjelper med samtaler heller. Snakker av erfaring. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #19 Skrevet 29. januar 2023 Adrenalina1 skrev (1 minutt siden): Det var da voldsomt. Hadde du slitt med angst, ville du nok prøvd med medisiner du også. Til syvende og sist. For å gå med angst hadde du ikke holdt ut særlig lenge. Da snakker jeg ikke om anfall, men om konstant vedvarende angst. Det er lov å gå på medisiner før man eventuelt får behandling innen psykiatri. Ikke alltid det hjelper med samtaler heller. Snakker av erfaring. Nå er ikke jeg AB du siterer, men Jeg har slitt med angst, uuttholdelig angst. Jeg valgte likevel å ikke ta medisiner, fordi jeg vet hvor dårlig jeg blir av medisiner. Jeg angrep det helhetlig med kosthold, vitamintilskudd (svært undervurdert!), og meditasjon (i tillegg til kognitiv jobbing og bearbeiding), og jeg har ikke lenger angst. Anonymkode: 88a23...ed2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #20 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du har valium eller annet lignende tilgjengelig så kan du jo prøve og se om det hjelper. Enkleste måten å finne ut av det på. Anonymkode: 4720c...7ef Jeg har sobril. Har prøvd det. Men tok bare 15 mg og det hjalp ikke sånn veldig. Ble roligere, og slappet litt mer av. Men fortsatt kjenner det. Men er også av og til jeg ikke merker det. Svimmelheten forsvinner ikke med sobril, men den kommer og går.. Anonymkode: 7e598...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå