Gå til innhold

Melatonin og mat

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hentet ut melatoin til fireåringen min for første gang i går. Ble litt sjokkert over at det kostet nesten 500kr. Er det riktig?

Anonymkode: 35727...137

Tenkte det samme jeg også😅 Men det er jo 100 tabletter oppi der og hun skal ga én om dagen. Bli nesten 5 kroner dagen. Det går bra tenker jeg. Er det slik at hun må stå på det i mange år får vi heller søke om blå resept.

Anonymkode: 9c2eb...735

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er riktig. Her har vi fått den på blå resept fordi barnet har diagnose som kvalifiserer pga kjent korrelasjon med innsovningsvansker.

På Meny får man 1mg, hos legen får man resept på 3mg. Og melatonin er ikke melatonin - jeg ville gått for det som er foreskrevet (her fra Orifarm) da det er anerkjente legemiddelprodusenter og ikke en miksmaks av diverse kosttilskudd i tillegg til melatonin - til overmål produsert av helsekost/kosttilskuddsprodusenter som er langt dårligere regulert enn legemiddelindustrien.

Anonymkode: deea3...b75

Kan jeg spørre hva slags diagnose dette er? Datteren min er under utredning for autisme, hun sovet nesten ikke og sånn har det alltid vært. Jeg går på AAP så håper virkelig å få de på blå etterhvert 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kan jeg spørre hva slags diagnose dette er? Datteren min er under utredning for autisme, hun sovet nesten ikke og sånn har det alltid vært. Jeg går på AAP så håper virkelig å få de på blå etterhvert 😊

ADHD. Jeg tror - men tør ikke love - at autisme også kan kvalifisere til blå resept. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ADHD. Jeg tror - men tør ikke love - at autisme også kan kvalifisere til blå resept. 

Så bra! Tusen takk for svar 💙

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...