AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #21 Skrevet 28. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hentet ut melatoin til fireåringen min for første gang i går. Ble litt sjokkert over at det kostet nesten 500kr. Er det riktig? Anonymkode: 35727...137 Tenkte det samme jeg også😅 Men det er jo 100 tabletter oppi der og hun skal ga én om dagen. Bli nesten 5 kroner dagen. Det går bra tenker jeg. Er det slik at hun må stå på det i mange år får vi heller søke om blå resept. Anonymkode: 9c2eb...735 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #22 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er riktig. Her har vi fått den på blå resept fordi barnet har diagnose som kvalifiserer pga kjent korrelasjon med innsovningsvansker. På Meny får man 1mg, hos legen får man resept på 3mg. Og melatonin er ikke melatonin - jeg ville gått for det som er foreskrevet (her fra Orifarm) da det er anerkjente legemiddelprodusenter og ikke en miksmaks av diverse kosttilskudd i tillegg til melatonin - til overmål produsert av helsekost/kosttilskuddsprodusenter som er langt dårligere regulert enn legemiddelindustrien. Anonymkode: deea3...b75 Kan jeg spørre hva slags diagnose dette er? Datteren min er under utredning for autisme, hun sovet nesten ikke og sånn har det alltid vært. Jeg går på AAP så håper virkelig å få de på blå etterhvert 😊 Anonymkode: 35727...137
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #23 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Kan jeg spørre hva slags diagnose dette er? Datteren min er under utredning for autisme, hun sovet nesten ikke og sånn har det alltid vært. Jeg går på AAP så håper virkelig å få de på blå etterhvert 😊 Anonymkode: 35727...137 ADHD. Jeg tror - men tør ikke love - at autisme også kan kvalifisere til blå resept. Anonymkode: deea3...b75
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #24 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): ADHD. Jeg tror - men tør ikke love - at autisme også kan kvalifisere til blå resept. Anonymkode: deea3...b75 Så bra! Tusen takk for svar 💙 Anonymkode: 35727...137
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå