AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Som så mange andre, i en urolig marked, er jeg innkalt til drøftelsesmøte. I seg selv greit nok. Det jeg imidlertid stusser litt på, er at drøftelsesmøtet skal foregå i en annen by enn den byen jeg jobber og bor i og da melder spørsmålet seg: skal jeg dekke reiseutgiftene til drøftelsesmøtet selv? Som de fleste andre, merker jeg godt at vi lever i en dyrtid, der alt er dyrere (mye dyrere) og av den grunn kjører jeg derfor et stramt budsjett for at det skal gå rundt, så det kom overraskende på meg, denne utgiften hadde jeg ikke regnet med, så dette kommer oppå alt det andre og vil føre til at jeg går i minus. Det stod ingen ting i brevet om arbeidsgiver dekker reise, så jeg går ut fra at det er meningen at jeg selv skal stå for reisekostnadene. Noen som har vært i samme situasjon? Betalte dere reisen selv? Noen innspill og/ eller råd vedr. dette? Anonymkode: dff3b...f2e
Fjaselina Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Er det et hovedkontor der du skal vere med på møtet, og er det langt unna der du bor og jobbar?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 Jeg ville vært mer bekymret for å være i ferd med å miste jobben enn evt.reisekostnader…. Anonymkode: 111f7...f8b 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 Fjaselina skrev (1 minutt siden): Er det et hovedkontor der du skal vere med på møtet, og er det langt unna der du bor og jobbar? Ja, det er et hovedkontor, og hvis man skal regne ut lengden i flytid, så er det nesten 2 timers flytur fra byen jeg bor og jobber i til byen hovedkontoret ligger i. Anonymkode: dff3b...f2e
Tiuren Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det er et hovedkontor, og hvis man skal regne ut lengden i flytid, så er det nesten 2 timers flytur fra byen jeg bor og jobber i til byen hovedkontoret ligger i. Anonymkode: dff3b...f2e Det er en problemstilling jeg aldri har sett før, men.... Du er i jobb og er innkalt til et møte i en annen by, da blir det et jobb møte. Følg reiseinstruks i ditt firma, og krev å få med en representant for fagforening eller annet. 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville vært mer bekymret for å være i ferd med å miste jobben enn evt.reisekostnader…. Anonymkode: 111f7...f8b Kanskje du bør tenke på at det er en grunn til at jeg bekymrer meg for utgiftene i forbindelse med reisen fordi det da innebærer at jeg ikke har mulighet til å kunne komme meg til drøftelsesmøtet. Det er nemlig slik at dersom du ikke møter opp, da er risikoen for å miste jobben betydelig større, enn at hvis man møter opp. Anonymkode: dff3b...f2e 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 Ta det som vanlig reiseutgifter. Arbeidsgiver betaler så klart det. Anonymkode: ab843...4ce 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje du bør tenke på at det er en grunn til at jeg bekymrer meg for utgiftene i forbindelse med reisen fordi det da innebærer at jeg ikke har mulighet til å kunne komme meg til drøftelsesmøtet. Det er nemlig slik at dersom du ikke møter opp, da er risikoen for å miste jobben betydelig større, enn at hvis man møter opp. Anonymkode: dff3b...f2e TS, vil du fortelle oss om hva som skjer på jobben? Anonymkode: 111f7...f8b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 Tiuren skrev (2 minutter siden): Det er en problemstilling jeg aldri har sett før, men.... Du er i jobb og er innkalt til et møte i en annen by, da blir det et jobb møte. Følg reiseinstruks i ditt firma, og krev å få med en representant for fagforening eller annet. Har ikke fått noen reiseinstruks. Skal ta det opp med fagforeningen. Anonymkode: dff3b...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #10 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS, vil du fortelle oss om hva som skjer på jobben? Anonymkode: 111f7...f8b Det er nedgangstid i min bransje. Dessverre. Dyrtid, kalles det. Anonymkode: dff3b...f2e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #11 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta det som vanlig reiseutgifter. Arbeidsgiver betaler så klart det. Anonymkode: ab843...4ce Takk for svar. Får ta det opp med arbeidsgiver. Men litt rart at dette ikke er nevnt. Anonymkode: dff3b...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #12 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er nedgangstid i min bransje. Dessverre. Dyrtid, kalles det. Anonymkode: dff3b...f2e Og du vet at du mister jobben eller det er ikke sikkert? Anonymkode: 111f7...f8b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 virker ikke spesielt løsningsorientert så kanskje like greit å droppe drøftelsesmøtet Anonymkode: 82f19...e3f
smilo Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 Er det bare du som er innkalt til drøftelsesmøte fra ditt arbeidssted? 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 Hvorfor tar de det ikke på teams istedet Anonymkode: aa207...1a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Skrevet 29. januar 2023 Det er jo helt hinsides å innkalle til drøftingsmøte i en by som er flere timers flytur unna 😳 Er det flere av dere som er innkalt? Høres jo ut som en utrolig stusselig arbeidsplass, hvis sjefen ikke engang har informert dere grundig om at her er det reiseregning (altså at jobben betaler) som gjelder. Anonymkode: 1f881...3e7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå