Gå til innhold

De som ikke lyktes i bli gravide rundt 40-årsalder - fikk dere vite hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er flere tråder med fine historier om de som har lyktes med å bli gravide til tross for at de var rundt 40. Men, hva med de som aldri lyktes, eller brukte veldig lang tid og kanskje måtte bruke IVF?

Hva er kjennetegnene til de som ikke lyktes? Om det er noen? Påvist lav eggreserve og høy FSH? Sykdommer eller andre tilstander som gjør graviditet vanskelig eller umulig? Eller har prøver/utredning hatt gode/normale funn, at det ikke er noen konkret forklaring enn høy alder?

Hvor vanlig er det å ikke lykkes i denne alderen? Når må man si at nok er nok, dette går ikke?

Anonymkode: f579a...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flax og uflaks. Det er 5% sjanse å lykkes i hver syklus i snitt etter at man er over 40. Når man må si nok er nok er individuelt og noe hver enkelt må føle på. 

Anonymkode: 2681a...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legene fant ingen spesiell grunn, der og da. I etterkant har det vist seg at jeg er disponert for autoimmune sykdommer, så det kan hende at det har påvirket min fruktbarhet. 

Anonymkode: 386f7...c8b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i 3 år fra jeg var 37. Fant så ut at jeg hadde pcos. Ble satt på letrozol og metformin. Ble da gravid på prøveperiode 10 når jeg var 40, mistet. Ble så gravid på prøveperiode 3 etter det.

Anonymkode: 9c4a2...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...