Gå til innhold

Hvilke "apotekting" er litt å ha i hus når man får en baby snart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så mange som nevner nesesuger her. Jeg har tre barn og nesesugeren vi kjøpte til førstemann ligger fortsatt i innpakningen. Det har vi aldri hatt behov for. 

Anonymkode: 1df9e...aaf

Har heller aldri brukt det på mine 2 og kommer ikke til å kjøpe til nr 3 heller 😊 Det kan kjøpes ved behov. Evt så kan man ha en sånn billig greie som man bare klemmer på tilgjengelig om man likevel ikke har vaktapotek i nærheten. For oss som bor i by er det null stress ihvertfall 😊

Anonymkode: 37efa...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Inotyol ER sinksalve, bare tilsatt iktammol og titandioksid 🤪 

Og dermed fungerer den mye bedre enn standard sinksalve☺️

Anonymkode: 2ed87...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så mange som nevner nesesuger her. Jeg har tre barn og nesesugeren vi kjøpte til førstemann ligger fortsatt i innpakningen. Det har vi aldri hatt behov for. 

Og jeg har måttet kjøpe en nesesuger nr. 2 for jeg ble så lei av å pakke den opp og ned av stellebagen siden vi har hatt flere perioder der vi ikke kunne dra avgårde over noen timer uten nesesuger. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har heller aldri brukt det på mine 2 og kommer ikke til å kjøpe til nr 3 heller 😊 Det kan kjøpes ved behov. Evt så kan man ha en sånn billig greie som man bare klemmer på tilgjengelig om man likevel ikke har vaktapotek i nærheten. For oss som bor i by er det null stress ihvertfall 😊

Vanlig manuell nesesuger er en billig greie, da🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og dermed fungerer den mye bedre enn standard sinksalve☺️

Kan så være, men ser ikke helt den store forskjellen mtp "BRUKER FOLK FORTSATT SINKSALVE"-kommentaren for så å anbefale noe som fortsatt er en sinksalve 🤪 Det er ikke voldsomt stor forskjell på inotyol og vanlig sinksalve liksom. Hovedingrediensen er fortsatt sinkoksid og den oppfører seg på samme måte som en sinksalve, noe mer kløelindrende.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kan så være, men ser ikke helt den store forskjellen mtp "BRUKER FOLK FORTSATT SINKSALVE"-kommentaren for så å anbefale noe som fortsatt er en sinksalve 🤪 Det er ikke voldsomt stor forskjell på inotyol og vanlig sinksalve liksom. Hovedingrediensen er fortsatt sinkoksid og den oppfører seg på samme måte som en sinksalve, noe mer kløelindrende.

Nå var ikke det min kommentar, men jeg antar det kan ha noe å gjøre med at inotyol er så mye bedre, så hvorfor bruke et lignende men dårligere alternativ? 

Jeg vil si det er voldsomt stor forskjell på inotyol og vanlig sinksalve. Jeg har brukt begge deler. Og inotyol virker mye bedre og mye raskere, så jeg kuttet helt ut vanlig sinksalve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multimam kompresser. Oppbevar i kjøleskapet og klipp en i to når du skal bruke det. 👌🏻

Anonymkode: 6298b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Vi fikk behov for det nå først med nr 3.

Anonymkode: 58037...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Sinksalve er noe tull! Er det noen som fortsatt bruker det?? 

Det eneste jeg har hatt bruk for til mine barn, er inotyol, rektaltermometer, neglesaks, nesesuger og Paracet stikkpiller. Alt annet «kjekt å ha» ble ubrukt, og kastet etter hvert. På småbarn stoler jeg ikke på øre/pannetermometer. Rød og sår stump ble helt leget på en time eller to med inotyol, og jeg vasket med vaskekluter og varmt vann. Av og til brukte jeg en dråpe olje i vannet, fra en av de gratispakkene. Ingen vits å kjøpe det, altså. 

Til meg har jeg brukt purelan og ammeinnlegg. 

Anonymkode: 0f112...bfc

Vi foretrekker "vanlig" sinksalve over inotyl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er alle disse babyene som godtar nesesuger og nesespray 😄 Jeg får det ikke til på min hun får fullstendig panikk (er litt eldre nå)

Mitt tips er pannetermometer og neglesaks med butt tupp.

Vi trengte aldri paracet men tenker det er greit å ha en pakke tilfelle.

Tørre engangskluter ville jeg kjøpt på Kiwi de er best og billigst tror jeg. babyolje anbefaler jeg anglamark fra Coop Extra.

Anonymkode: 281c6...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem er alle disse babyene som godtar nesesuger og nesespray 😄 Jeg får det ikke til på min hun får fullstendig panikk (er litt eldre nå)

Mitt tips er pannetermometer og neglesaks med butt tupp.

Vi trengte aldri paracet men tenker det er greit å ha en pakke tilfelle.

Tørre engangskluter ville jeg kjøpt på Kiwi de er best og billigst tror jeg. babyolje anbefaler jeg anglamark fra Coop Extra.

Anonymkode: 281c6...8a5

Godtar og godtar. Får de ikke puste er det ikke mye valg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 20.51):

Til baby: Saltvannsnesespray og snørrsuger; rumpetermometer og baby-paracet (stikkpiller); inotyol, bepanthen og babyolje. Samt tåteflaske og noen kartonger ferdigblandet MME (faller også i kategorien veldig kjekt å ha i hus om det plutselig skulle behøves). 

Til mamma: Multi-mam kompresser og purelan-salve, smertestillende (paracet/ibux), og bind i diverse størrelser. 

Anonymkode: d900f...86d

Nå finnes det faktisk kontaktløse pannetermometre, samt flytende paracet til spedbarn, så ingen grunn til å stikke noe oppi rumpa på barnet. Det finnes andre alternativer på markedet nå. Det første jeg ville gått til anskaffelse av er noe slikt:

AA23197D-1FA2-4080-9851-78C52CD820E7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...