Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, er det noen her som har jobbet eller for øyeblikket jobber i Mattilsynet med dyrevelferd som saksbehandler/jurist? Hva går dette ut på i hverdagen? Hvordan er det meg lønn, og må man være jurist for å jobbe med dette? 

Anonymkode: eb33c...8d0

Skrevet

Hva tenker du egentlig på når du skriver saksbehandler/jurist? Det er dyrleger (eller fiskehelsebiologer) som gjennomfører tilsyn, og jurister er involvert mtp vedtakene som evt måtte bli fattet som resultat av tilsynene. Det er lenge siden jeg har jobbet der selv, og jeg vet at rutinene mtp fatting vedtak og juristenes involvering i det er endret siden jeg jobbet der, så jeg vet ikke helt hvordan det foregår nå. Men det er ingen rene saksbehandlere uten fagspesifikk utdanning som jobber med dette i Mattilsynet (såvidt jeg vet), hvis det var det du lurte på. Du kan få jobb innen dyrevelferdsområdet som både jurist og dyrlege, men du vil ikke kunne få en saksbehandlerstilling uten utdanning. Hvis det står i annonsen at man må være jurist, så må man være jurist. 
Mattilsynet lønner dårlig, det er en viktig årsak til at de sliter med rekruttering av dyrleger, i alle fall. 

Anonymkode: 877dc...4fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...