AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Del Skrevet 28. januar 2023 Jeg er fersk i strikkegamet - på nivå med novice genseren og skappelgenseren. Og liker at det er såpass enkelt foreløpig, så får mer avanserte oppskrifter prøves etterhvert. Vil gjerne strikke en enkel genser til min kjære, og han har spurt om det også. Men finnes det en sånn enkel genser til mann? Tips til oppskrift? Anonymkode: c26e9...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 29. januar 2023 #2 Del Skrevet 29. januar 2023 Almond breeze. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 30. januar 2023 #3 Del Skrevet 30. januar 2023 flusa skrev (18 timer siden): Almond breeze. Veldig fin! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #4 Del Skrevet 30. januar 2023 Ankers Trøje😊 Anonymkode: a647b...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 30. januar 2023 #5 Del Skrevet 30. januar 2023 Embla Othea skrev (4 minutter siden): Veldig fin! Ja,den ble faktisk ganske fin og🤗mannen elsker den🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 30. januar 2023 #6 Del Skrevet 30. januar 2023 flusa skrev (4 timer siden): Ja,den ble faktisk ganske fin og🤗mannen elsker den🤗 Strikket du den selv? 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #7 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 19.31): Jeg er fersk i strikkegamet - på nivå med novice genseren og skappelgenseren. Og liker at det er såpass enkelt foreløpig, så får mer avanserte oppskrifter prøves etterhvert. Vil gjerne strikke en enkel genser til min kjære, og han har spurt om det også. Men finnes det en sånn enkel genser til mann? Tips til oppskrift? Anonymkode: c26e9...c27 Ts, man finner mye tips og info ang teknikker på bl.a youtube og andre sider. Veldig nyttige hjelpemidler. flusa skrev (På 29.1.2023 den 18.46): Almond breeze. Det var en kjempefin genser Anonymkode: bf9d2...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #8 Del Skrevet 30. januar 2023 Flax av Tincanknits er også fin Anonymkode: e4c27...545 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 30. januar 2023 #9 Del Skrevet 30. januar 2023 Kjekkasgenser. Den med krage. Finner oppskrift på Pickles. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 30. januar 2023 #10 Del Skrevet 30. januar 2023 Embla Othea skrev (3 timer siden): Strikket du den selv? 😮 Jeg har strikket denne,ja. Veldig enkel oppskrift for meg som ikke er så dreven😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 30. januar 2023 #11 Del Skrevet 30. januar 2023 flusa skrev (Akkurat nå): Jeg har strikket denne,ja. Veldig enkel oppskrift for meg som ikke er så dreven😅 Utrolig fin! Jeg kan ikke strikke så det så avansert ut for meg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 30. januar 2023 #12 Del Skrevet 30. januar 2023 Embla Othea skrev (13 minutter siden): Utrolig fin! Jeg kan ikke strikke så det så avansert ut for meg 😅 Å nei, den er veldig enkel🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 30. januar 2023 #13 Del Skrevet 30. januar 2023 flusa skrev (5 minutter siden): Å nei, den er veldig enkel🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 31. januar 2023 #14 Del Skrevet 31. januar 2023 Jeg strikket Landkrabbegenser fra Rauma til broren min på 25 år, den var enkel å strikke, og han likte den kjempegodt strikket i 1 tråd finull+1 tråd alpakka silk fra Rauma, så både varm og myk. Strikket på pinne nr 5, så gikk radig å strikke den. I tillegg raglanfelling, så ikke noe annen montering enn å feste tråder og sy ned halskant https://www.idestova.no/produkt/garnpakker/strikkepakker-rauma/312-5-landkrabbegenser-herre-finull-og-alpaca-silk-rauma-garn Denne herregenseren i Vams fra Rauma strikket jeg til mannen min, veldig god og varm genser. Enkel å strikke, på pinner nr 6, så denne tok heller ikke så lang tid. Raglan her også. Vams er et 2-tråds kardegarn i 100% norsk ull. Veldig bra og godt garn https://www.idestova.no/produkt/garnpakker/strikkepakker-rauma/416-2-beppe-raglangenser-herre-vams-gramelert En genser til en mann er som oftest et stort plagg å strikke, så personlig ville jeg unngått tynnere pinner enn pinne 4. Jo tynnere pinner, jo lengre tid. Personlig så synes jeg enten raglanfelling eller i sydde ermer blir finest på en mann. Rundfelling kan se litt feminint ut med mindre det er en høyreist mann med brede og markerte skuldre. På en mann med et rundere skulderparti så kan rundfelling gi et litt butt uttrykk Denne fra Sandnes, strikket i sunday (merinoull) synes jeg også er enkel og fin. Sunday er et glattere garn enn finull og Vams, men denne er strikket på pinne 3 https://www.strikkehula.no/mr-casual-genser.html.html?gclid=CjwKCAiAleOeBhBdEiwAfgmXf_euL5z8dMnGKLAWgiqEZlCvtxppl2LjFBoHmbBCPCVHeMb50VSuUxoCImYQAvD_BwE Men denne er veldig lik og strikket i Double sunday på pinne 4 https://www.strikkehula.no/herman-genser.html Siden du skriver at du er nybegynner så ville jeg unngått genser med masse mønster. Da kan det i såfall lønne seg å gå opp i pinnestørrelse på mønsteret da det er fort gjort å strikke for stramt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoknit Skrevet 6. februar 2023 #15 Del Skrevet 6. februar 2023 Hvis du har strikket en novice -sweater fra petiteknit og det gikk fint er ikke hanstholm sweater f.eks. SÅ vanskelig. Fordel er at den er pen, allsidig og strikkes med ikke for tynne pinner, og oppskriften er godt forklart og hjelpevideoene på petiteknit sin hjemmeside er nyttige for de nye teknikkene som er pp den kontra novice. Da får mannen din også en pen genser han faktisk kan bruke. Skappelgenser tror jeg ikke er noe særlig som herregenser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå