Rødstrupa Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Vi blir stadig minnet om krigen i Ukraina. I den anledning blir vi bedt om å ha i hus primærbehovene våre som vann, mat, medisiner mm. for minst 3 dager. Har du sørget for det? Har du sjekket hvor nærmeste bomberom ligger?
Veggdyret Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Vet hvor nærmeste bomberom ligger, men det er altfor lite for hele bygda. Vi har ikke flyalarm heller. Men har vann for 4-5 dager, mat og medisiner for flere uker og ved nok til å overleve vinteren uten strøm. 1
Sophie. Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 Jeg har ved og mat (som ikke må varmes) for ca 2 uker. Mangler vanndunker, det må jeg kjøpe. Medisiner har jeg ikke, burde sikkert kjøpt inn et lager av paracet. Har kjellerstue under jorden, men vet ikke om bomberom. 1
Gullsjakal Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 Dette ble vi bedt om å ha i hus, og ta ansvar for å vite, i flere år før denne krigen. 1 1
yamask Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 Veggdyret skrev (3 timer siden): Vet hvor nærmeste bomberom ligger, men det er altfor lite for hele bygda. Vi har ikke flyalarm heller. Men har vann for 4-5 dager, mat og medisiner for flere uker og ved nok til å overleve vinteren uten strøm. Samme her. Bomberom med plass til 125 stykker i en bygd med 4000 ish, pluss at det skal dekke hele området rundt. Heldigvis bor vi såpass i gokk at jeg tror ikke Putin sikter på oss akkurat. Og jeg har nettopp sagt til vennene mine som bor i byer at de må si ifra til meg om flyalarmen går, for her oppe er det helt tyst. Vi har de samme tingene som deg + bensin til snøfresern just in case 😆 Om det skulle bryte ut atomkrig eller verdenskrig så blir vår største utfordring snøen og isolasjon. Blir jo mange andre store utfordringer og da, men vi er langt fra nærmeste by og jeg tipper det har noen ulemper i en slik situasjon. Vi har til og med snakka litt halvseriøst om å kjøpe inn nok narkotika til å drepe to personer, en hund og en katt, for jeg ville heller gjort det sånn enn å ha sulta eller frosset ihjel. Men det blir nok med tanken 😆 1
Gjest Letharia Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 Hvordan finner jeg nærmeste bomberom i nærheten av meg? Vi har sånn smått begynt på beredskapslager.. Er ikke helt i mål enda.
Kittykat Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 (endret) Vi har flere dunker med vann, hermetikkmat, tørrmat, jodix, stormkjøkken, lighter, fyrstikker, forskjellige stearinlys, lommelykter, medisiner vi bruker, forskjellige smertestillende. Vi kan ikke fyre med ved, men vi har masse pledd og varme klær. Vi har også kattemat til katten vår. Jeg begynte med beredskapslager for noen måneder siden og har hamstret inn litt forskjellig. Måtte jo gjøre det til slutt pga en viss russisk trigger happy president.... Før det, så hadde vi egentlig ikke behov for det. Endret 28. januar 2023 av Kittykat 2
Gullsjakal Skrevet 28. januar 2023 #10 Skrevet 28. januar 2023 Letharia skrev (18 minutter siden): Hvordan finner jeg nærmeste bomberom i nærheten av meg? Vi har sånn smått begynt på beredskapslager.. Er ikke helt i mål enda. https://kart.dsb.no/share/f1f51e6fb940 Hos DSB (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap). Eller her: https://sol.no/oppsummert/her-finner-du-tilfluktsrom-i-norge/75450544 1
Gjest Letharia Skrevet 28. januar 2023 #11 Skrevet 28. januar 2023 Gullsjakal skrev (Akkurat nå): https://kart.dsb.no/share/f1f51e6fb940 Hos DSB (Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap). Eller her: https://sol.no/oppsummert/her-finner-du-tilfluktsrom-i-norge/75450544 Takk! ☺️
Gjest Anonym00000000 Skrevet 29. januar 2023 #12 Skrevet 29. januar 2023 Moderator, er det ikke en egen preppertråd? Vi trenger vel ikke flere, som potensielt skaper enda mere frykt?
Vandelay Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Nei og nei. Men har sikkert mat for mer enn tre dager i skapene uansett.
Portia Catonis Skrevet 29. januar 2023 #14 Skrevet 29. januar 2023 Det finnes ganske mange tråder med akkurat samme spørsmål fra før. Foreslår at alle "prepper" tråder slås sammen på Ukraina- og krigsforumet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå