India Skrevet 19. desember 2005 #1 Skrevet 19. desember 2005 Jeg har bestemt meg for å gå ned litt. Derfor har jeg bestemt meg for å bytte ut brus med vann. Spise ofte og små måltider. Og trene hver dag. Ca 15 min oppvarming ca 15 min tredemølle ca 10 min trimsykkel ca 5-10 min mageøvelser Kommer dette til å hjelpe meg? Kommer jeg til å merke forskjell eller trengs det mer? Noen som har greie på dette?
Pi@ Skrevet 19. desember 2005 #2 Skrevet 19. desember 2005 Kommer an på grunnlaget ditt. Alle monner drar Hadde jeg vært deg så ville jeg forsøkt å lagt inn noen lengre økter i rolig tempo. Kankje et par tre gåturer i uka på en times tid. Gå er en fin måte å forbrenne kalorier på.
SuperNova Skrevet 20. desember 2005 #3 Skrevet 20. desember 2005 Så flink du er! Men: Det høres fryktelig kjedelig ut å gjøre det programmet du beskriver hver dag. Du burde forsøke å trene mer variert, da blir det morsommere. Dessuten: Trener du mage, bør du også trene rygg for balansens skyld. I tillegg bør du trene litt armer og store muskelgrupper i rompe/lår. Har du tenkt å trene på studio? I så fall har du alle muligheter der. Har du tenkt å trene hjemme, kan du for eksempel kjøpe deg en treningsstrikk. Da kan du effektivt trene styrke hjemme også. Uansett er det viktigste at du finner noe du liker. Stikkordet er at trening skal være gøy, hvis ikke gidder du ikke holde på mer enn noen uker. Lykke til!
India Skrevet 20. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2005 hva er treningsstrikk? Hvordan brukes den?
Pi@ Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Treningsstrikk fås kjøpt på di aller fleste sportsbutikker. Finnes i flere ulike utførelser og tyngder. Sammen med strikken finnes det et hefte som viser ulike øvelser. Jeg bruker strikk mye. Tar ikke noe plass og kan tas med over alt. Anbefalles.
India Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2005 Da skal jeg kjøpe meg en slik. Greit med litt forskjellig trening også, så man ikke går lei. Takk for mange tips Skal nok øke treningen etterhvert,men tenkte det var greit å begynne litt forsiktig. Og å gå turer høres jo kjempe fint ut,men pga været nå om dagen frister det ikke så mye. Blir bedre når det blir litt varmere ute. Så da er tredemølla en god erstatning. Har også en treningsvideo med aerobic og pilates og det er veldig gøy.
Gjest Gjest_Sam_* Skrevet 21. desember 2005 #7 Skrevet 21. desember 2005 Du bør ikke trene magen hver dag. Magemusklene trenger hvile akkurat som biceps og andre muskler. Det er også vitkig å variere treningen både fordi du kommer til å bli lei og fordi kroppen(og frobrenningen) trenger nye utfordringer!! Når man har løpt 5 km annenhver dag i 2 år,så bruker ikke kroppen på langt nær så mye energi som den første gangen man løpte...Så; varier Jeg har aldri slanket meg,men jobber på et treningssenter,så har har truffet mange som sliter med noen kg for mye. Det mange oppdager er at selv om de trener og trener,så hjelper det ikke så mye om de ikke er strenge på kosten. Nå sier jo du at du skal begynne å spise litt sunnere..., det gjelder ikke bare brus og snop,men mengde mat og antall kJ som inntas hver dag! Gå derfor litt nøye gjennom kostvanene dine og se om det er andre endringer som også bø tas. Belønn deg selv når du klarer å gjennomføre- det vil gi deg en dæsj med motivasjon! Masse lykke til, dette går nok kjempe bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå