AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Av yttertøy? Tenker å handle litt nå når det er salg . Vi har endel men liker å ha dobbelt opp av noe av det så vi slipper å frakte frem og tilbake hver dag og så lurer jeg på hva men må ha både hjemme og i bhg Anonymkode: 9098b...7d6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Det er jo helt avhengig av eget bruk og hvor dere bor, men vår "basisgarderobe" (som nok er altfor omfattende i følge mange): Vattert regndress og regnbukse (vi har hatt Kattnakken), todelt regntøy, tynn vindjakke/allværsjakke (har brukt Miniature sine), allværsbukse (Wheat Robin), og vindfleecejakke. Av og til dobbelt opp hvis jeg kjøper neste størrelse opp litt tidlig. Har vinterdress, parkdress har vi brukt lite. Kombinasjonene dekker de fleste situasjoner og behov. Anonymkode: 860bb...bd6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo helt avhengig av eget bruk og hvor dere bor, men vår "basisgarderobe" (som nok er altfor omfattende i følge mange): Vattert regndress og regnbukse (vi har hatt Kattnakken), todelt regntøy, tynn vindjakke/allværsjakke (har brukt Miniature sine), allværsbukse (Wheat Robin), og vindfleecejakke. Av og til dobbelt opp hvis jeg kjøper neste størrelse opp litt tidlig. Har vinterdress, parkdress har vi brukt lite. Kombinasjonene dekker de fleste situasjoner og behov. Anonymkode: 860bb...bd6 Den var definitivt ikke omfattende utfra hva jeg tenker Anonymkode: 9098b...7d6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo helt avhengig av eget bruk og hvor dere bor, men vår "basisgarderobe" (som nok er altfor omfattende i følge mange): Vattert regndress og regnbukse (vi har hatt Kattnakken), todelt regntøy, tynn vindjakke/allværsjakke (har brukt Miniature sine), allværsbukse (Wheat Robin), og vindfleecejakke. Av og til dobbelt opp hvis jeg kjøper neste størrelse opp litt tidlig. Har vinterdress, parkdress har vi brukt lite. Kombinasjonene dekker de fleste situasjoner og behov. Anonymkode: 860bb...bd6 Synes denne var fin, jeg. Vi har: Vanlig fleecejakke Vindfleece Skallbukse Skalljakke Skalldress Kattnakken-regnsett Anonymkode: b4972...148
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Den var definitivt ikke omfattende utfra hva jeg tenker Anonymkode: 9098b...7d6 Kanskje bare preget av KG-holdningen om at "du har aaaaalt for mye" Anonymkode: 860bb...bd6 1
Rucula Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 Softshelldress softshell jakke overgangssko tynn ulllue tynnere vanter regntøy
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 Liker å ha ekstrasett med votter, regnbukse, cherrox, en ekstra parkdress (tar tid å tørke). Anonymkode: 33e52...576
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 Parkdress, regntøy, overgangssko, tynnere luer og votter. Fleece klær er også greit Anonymkode: 54251...669 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje bare preget av KG-holdningen om at "du har aaaaalt for mye" Anonymkode: 860bb...bd6 Ja noen vil alltid mene det men inntrykket mitt er st de ikke er så mye ute eller har barn som ikke møkker seg til Anonymkode: 9098b...7d6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #10 Skrevet 28. januar 2023 Parkdress To-delt skallsett med jakke og bukse (brukes hjemme, men tar med til barnehagen dersom dressen må tørkes/vaskes) To-delt regnsett Fleece sett Ull sett Ett greit utvalg av luer og pannebånd (tynn ull, bomull) I overgangen mellom vinter og vår brukes votter, regndress og vinterdress de kalde dagene. Da ligger også tykk balaclava ol i barnehagen selvfølgelig. Anonymkode: 64130...ab4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #11 Skrevet 28. januar 2023 Skal kjøpe meg skinnjakke. Anonymkode: ab5db...28a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #12 Skrevet 28. januar 2023 Har det vi trenger. Egentlig. Har store unger (7 og 9) så de vokser ikke så voldsomt lenger. Anonymkode: eb9d0...bf6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #13 Skrevet 28. januar 2023 • Fleece sett (Skogstad) • Turbukse og jakke (Skogstad) • Parkdress (Bergans eller Wheat) • Vindfleece jakke (Polarn O.Pyret) • Kattnakken regnsett • regnvotter kattnakken • Dock Boots • Overgangssko/ Gore tex joggesko (viking eller Superfit) • Vårlue, hals og votter Anonymkode: 3df06...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #14 Skrevet 28. januar 2023 Har kjøpt Reima og Kattnakken vinterdress på 40%. Har kjøpt Kattnakken helårsdress og vinterregndress på 50%. Har også kjøpt to vinterjakker fra Polarn o pyret på 50%. Pleier alltid å kjøpe yttertøy til neste vinter på salg, året før. Kjøper stort sett kjønnsnøytrale farger da jeg har begge kjønn. Anonymkode: 6f448...0dc
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har kjøpt Reima og Kattnakken vinterdress på 40%. Har kjøpt Kattnakken helårsdress og vinterregndress på 50%. Har også kjøpt to vinterjakker fra Polarn o pyret på 50%. Pleier alltid å kjøpe yttertøy til neste vinter på salg, året før. Kjøper stort sett kjønnsnøytrale farger da jeg har begge kjønn. Anonymkode: 6f448...0dc Hvor har du kjøpt kattnakken til 50%? Anonymkode: 9098b...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Skrevet 29. januar 2023 I utgangspunktet er jeg ikke glad i regntøy og med største brukte vi aldri regntøy , men minste er alltid møkkete og ruller rundt overalt så han har regntøy. Til nå har vi dette klart: skalljakke og skallbukse ,hjemme wheat finere jakke til bruk på byturer ol softshelldress , barnehagen 2 softshelljakke og 1 bukse regntøy med og uten for, barnehage 2 pannebånd 1 kivat lue men noe av det er fra i fjor og blir nok for lite før høsten hvertfall. vurderer å kjøpe en skalldress også til å ha i barnehagen Anonymkode: 9098b...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #17 Skrevet 29. januar 2023 Til 3-åringen har vi (av yttertøy): parkdress todelt regntøysett vindjakke penere jakke (Miniature) vi bruker hjemme. Har holdt i massevis til nå. De har tørkeskap i barnehagen, og tar med hjem og vasker ved behov. Vi går til og fra, så bruker bare yttertøyet fra barnehagen. Anonymkode: 2ebe1...c15
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #18 Skrevet 29. januar 2023 Har kjøpt parkdress, todelt tegnsett, skallvotter og en litt tynnere lue til vår treåring. Føler ikke for å ha mer enn det som er nødvendig, da det fort blir fullt både i garderoben hjemme og i barnehagen. Unntaket er votter og lue, der liker vi å ha litt blandet i ulike tykkelser, også fordi småting har en tendens til å forsvinne eller bli gjenglemt, så der har vi ofte både sett hjemme og i bhg. I overgangen mellom vinter og vår veksler vi litt etter vær og vind om det blir vintertøyet eller vårtøyet som brukes. Aldri brukt fleece som mellomlag, synes det blir litt for "tett", foretrekker ull. Anonymkode: 36677...8d9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #19 Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har kjøpt parkdress, todelt tegnsett, skallvotter og en litt tynnere lue til vår treåring. Føler ikke for å ha mer enn det som er nødvendig, da det fort blir fullt både i garderoben hjemme og i barnehagen. Unntaket er votter og lue, der liker vi å ha litt blandet i ulike tykkelser, også fordi småting har en tendens til å forsvinne eller bli gjenglemt, så der har vi ofte både sett hjemme og i bhg. I overgangen mellom vinter og vår veksler vi litt etter vær og vind om det blir vintertøyet eller vårtøyet som brukes. Aldri brukt fleece som mellomlag, synes det blir litt for "tett", foretrekker ull. Anonymkode: 36677...8d9 Hva som er nødvendig er veldig forskjellig da fra fanilie til familie Anonymkode: 9098b...7d6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #20 Skrevet 29. januar 2023 Vindfleece, Tynn boblejakke, Skallbukse og skalljakke, skalldress, softshelldress, todelt regnsett, regndress, luer, votter, vanter, pannebånd Anonymkode: 6dd29...e8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå