Gå til innhold

Hvilke klær kjøper dere til våren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av yttertøy?

Tenker å handle litt nå når det er salg . Vi har endel men liker å ha dobbelt opp av noe av det så vi slipper å frakte frem og tilbake hver dag og så lurer jeg på hva men må ha både hjemme og i bhg

Anonymkode: 9098b...7d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt avhengig av eget bruk og hvor dere bor, men vår "basisgarderobe"  (som nok er altfor omfattende i følge mange):

Vattert regndress og regnbukse (vi har hatt Kattnakken), todelt regntøy, tynn vindjakke/allværsjakke (har brukt Miniature sine), allværsbukse (Wheat Robin), og vindfleecejakke. Av og til dobbelt opp hvis jeg kjøper neste størrelse opp litt tidlig. 

Har vinterdress, parkdress har vi brukt lite.

Kombinasjonene dekker de fleste situasjoner og behov.

Anonymkode: 860bb...bd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo helt avhengig av eget bruk og hvor dere bor, men vår "basisgarderobe"  (som nok er altfor omfattende i følge mange):

Vattert regndress og regnbukse (vi har hatt Kattnakken), todelt regntøy, tynn vindjakke/allværsjakke (har brukt Miniature sine), allværsbukse (Wheat Robin), og vindfleecejakke. Av og til dobbelt opp hvis jeg kjøper neste størrelse opp litt tidlig. 

Den var definitivt ikke omfattende utfra hva jeg tenker 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes denne var fin, jeg. 

Vi har:

• Vanlig fleecejakke
  • Vindfleece
  • Skallbukse
  • Skalljakke 
  • Skalldress
  • Kattnakken-regnsett

Anonymkode: b4972...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Den var definitivt ikke omfattende utfra hva jeg tenker 

Kanskje bare preget av KG-holdningen om at "du har aaaaalt for mye" ;)

• Liker 1
Skrevet

Softshelldress

softshell jakke

overgangssko

tynn ulllue 

tynnere vanter

regntøy

Skrevet

Liker å ha ekstrasett med votter, regnbukse, cherrox, en ekstra parkdress (tar tid å tørke).

Anonymkode: 33e52...576

Skrevet

Parkdress, regntøy, overgangssko, tynnere luer og votter. Fleece klær er også greit 

Anonymkode: 54251...669

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje bare preget av KG-holdningen om at "du har aaaaalt for mye" ;)

Ja noen vil alltid mene det men inntrykket mitt er st de ikke er så mye ute eller har barn som ikke møkker seg til

Skrevet

Parkdress

To-delt skallsett med jakke og bukse (brukes hjemme, men tar med til barnehagen dersom dressen må tørkes/vaskes)

To-delt regnsett

Fleece sett

Ull sett

Ett greit utvalg av luer og pannebånd (tynn ull, bomull)

I overgangen mellom vinter og vår brukes votter, regndress og vinterdress de kalde dagene. Da ligger også tykk balaclava ol i barnehagen selvfølgelig.

Anonymkode: 64130...ab4

Skrevet

Skal kjøpe meg skinnjakke. 

Anonymkode: ab5db...28a

Skrevet

Har det vi trenger. Egentlig. Har store unger (7 og 9) så de vokser ikke så voldsomt lenger.

Anonymkode: eb9d0...bf6

Skrevet

• Fleece sett (Skogstad)

• Turbukse og jakke (Skogstad)

• Parkdress (Bergans eller Wheat)

• Vindfleece jakke (Polarn O.Pyret)

• Kattnakken regnsett 

• regnvotter kattnakken 

• Dock Boots 

• Overgangssko/ Gore tex joggesko (viking eller Superfit)

• Vårlue, hals og votter 

Anonymkode: 3df06...e7e

• Liker 1
Skrevet

Har kjøpt Reima og Kattnakken vinterdress på 40%.

Har kjøpt Kattnakken helårsdress og vinterregndress på 50%.

Har også kjøpt to vinterjakker fra Polarn o pyret på 50%. 

Pleier alltid å kjøpe yttertøy til neste vinter på salg, året før. Kjøper stort sett kjønnsnøytrale farger da jeg har begge kjønn.

Anonymkode: 6f448...0dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har kjøpt Reima og Kattnakken vinterdress på 40%.

Har kjøpt Kattnakken helårsdress og vinterregndress på 50%.

Har også kjøpt to vinterjakker fra Polarn o pyret på 50%. 

Pleier alltid å kjøpe yttertøy til neste vinter på salg, året før. Kjøper stort sett kjønnsnøytrale farger da jeg har begge kjønn.

Anonymkode: 6f448...0dc

Hvor har du kjøpt kattnakken til 50%?

Skrevet

I utgangspunktet er jeg ikke glad i regntøy og med største brukte vi aldri regntøy , men minste er alltid møkkete og ruller rundt overalt så han har regntøy.

Til nå har vi dette klart:

skalljakke og skallbukse ,hjemme

wheat finere jakke til bruk på byturer ol 

softshelldress , barnehagen 

2 softshelljakke og  1 bukse 

regntøy med og uten for,  barnehage 

2 pannebånd 

1 kivat lue

men noe av det er fra i fjor og blir nok for lite før høsten hvertfall.

vurderer å kjøpe en skalldress også til å ha i barnehagen  

Skrevet

Til 3-åringen har vi (av yttertøy):

parkdress 

todelt regntøysett

vindjakke

penere jakke (Miniature) vi bruker hjemme.

Har holdt i massevis til nå. De har tørkeskap i barnehagen, og tar med hjem og vasker ved behov. Vi går til og fra, så bruker bare yttertøyet fra barnehagen. 

Anonymkode: 2ebe1...c15

Skrevet

Har kjøpt parkdress, todelt tegnsett, skallvotter og en litt tynnere lue til vår treåring. Føler ikke for å ha mer enn det som er nødvendig, da det fort blir fullt både i garderoben hjemme og i barnehagen. Unntaket er votter og lue, der liker vi å ha litt blandet i ulike tykkelser, også fordi småting har en tendens til å forsvinne eller bli gjenglemt, så der har vi ofte både sett hjemme og i bhg. 

I overgangen mellom vinter og vår veksler vi litt etter vær og vind om det blir vintertøyet eller vårtøyet som brukes. Aldri brukt fleece som mellomlag, synes det blir litt for "tett", foretrekker ull. :)  

Anonymkode: 36677...8d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har kjøpt parkdress, todelt tegnsett, skallvotter og en litt tynnere lue til vår treåring. Føler ikke for å ha mer enn det som er nødvendig, da det fort blir fullt både i garderoben hjemme og i barnehagen. Unntaket er votter og lue, der liker vi å ha litt blandet i ulike tykkelser, også fordi småting har en tendens til å forsvinne eller bli gjenglemt, så der har vi ofte både sett hjemme og i bhg. 

I overgangen mellom vinter og vår veksler vi litt etter vær og vind om det blir vintertøyet eller vårtøyet som brukes. Aldri brukt fleece som mellomlag, synes det blir litt for "tett", foretrekker ull. :)  

Anonymkode: 36677...8d9

Hva som er nødvendig er veldig forskjellig da fra fanilie til familie :)

Skrevet

Vindfleece, Tynn boblejakke, Skallbukse og skalljakke, skalldress, softshelldress, todelt regnsett, regndress, luer, votter, vanter, pannebånd

Anonymkode: 6dd29...e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...