Gå til innhold

Hvorfor blir man så STYGG før mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir man så stygg før mensen??

Helt seriøst- huden min tørker inn, håret blir en deilig blanding av fett og knusktørt, oppblåst i ansiktet (og resten av kroppen), innsunkne øyne og blass i fjeset. 
i tillegg helt utmatta og rastløs og trøtt og ubehag i hele kroppen. Fungerer jo ikke..

Anonymkode: 1a3fe...13e

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres spesielt ut. Skjer ikke her.

Anonymkode: 740e5...c2e

• Liker 4
Skrevet

Føler med deg, samme her, ser ut som jeg føler meg, dritkult og det blir enda verre når grinebygene kommer. Og menn klager på å være menn, de kunne prøvd dette sirkuset på toppen av ekstrem pms noen dager før.. 

Anonymkode: 0c58e...f7d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har det slik som TS og skjønner godt frustrasjonen. Hos meg er det så ille at jeg ser det på ansiktet mitt den dagen jeg får mensen. Det "retter" seg liksom opp og jeg likner mer på meg selv. Jeg syns det er helt snålt. Ellers hjelper det å hvile, trene og spise sunt (mindre sukker og karbohydrater). 

Anonymkode: a0ca1...b8f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hormoner ❤️ gotta love it 

Anonymkode: 2d91c...0a0

• Hjerte 1
Skrevet

Skjer ikke her, jeg får bare større pupper til glede for mannen. Merker generelt ingenting til mensen, siden jeg spiser sunt (JERF-kosthold) og bruker menskopp. :)

Anonymkode: 0b715...863

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har det slik som TS og skjønner godt frustrasjonen. Hos meg er det så ille at jeg ser det på ansiktet mitt den dagen jeg får mensen. Det "retter" seg liksom opp og jeg likner mer på meg selv. Jeg syns det er helt snålt. Ellers hjelper det å hvile, trene og spise sunt (mindre sukker og karbohydrater). 

Anonymkode: a0ca1...b8f

Ja! Fjeset retter seg opp! Bra beskrevet😂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hormoner ❤️ gotta love it 

Anonymkode: 2d91c...0a0

Ja skjønner jo at det er pga hormoner. Men sært at det er så mye greier og store forandringer på så mye

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjer ikke her, jeg får bare større pupper til glede for mannen. Merker generelt ingenting til mensen, siden jeg spiser sunt (JERF-kosthold) og bruker menskopp. :)

Moroklump

Anonymkode: f5dbe...5a6

• Liker 6
Skrevet

Merket det jeg også, er nok for å gi menn en advarsel om å holde seg langt unna 

Anonymkode: 625c8...0a2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Moroklump

Anonymkode: f5dbe...5a6

Hvorfor? Det er sant? Hormoner er bare et problem når de er i ubalanse... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor? Det er sant? Hormoner er bare et problem når de er i ubalanse... 

Det er jo normalt at hormonene svinger før mensen- det skal de gjøre. Og kan reagere / være sensitive for disse endringene i ulik grad, selv om det ikke er noe galt

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg merker ingenting til mensen siden jeg spiser ekstremt usunt og bruker Libresse.

Seriøst, du har hatt flaks og blir ikke spesielt påvirket av de hormonelle svingningene gjennom syklusen. Joda, å leve sunt er bra, men det er ingen mirakelkur som fjerner alt av hormonelle svingninger. 

Anonymkode: 1957e...c24

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og jeg merker ingenting til mensen siden jeg spiser ekstremt usunt og bruker Libresse.

Seriøst, du har hatt flaks og blir ikke spesielt påvirket av de hormonelle svingningene gjennom syklusen. Joda, å leve sunt er bra, men det er ingen mirakelkur som fjerner alt av hormonelle svingninger. 

Anonymkode: 1957e...c24

For meg var det ikke flaks. Før jeg endret kostholdet som 26-åring hadde jeg en god uke med heftig pms, humørsvingninger, kviser, slapp og deppa. Så fikk jeg mensen, 5 dager, relativt heavy flow, kramper og hjemme fra skole/jobb med varmeflaske og ibux første dagen. Soppinfeksjon minst 5-6 ganger i året. 

De siste 10 årene etter jeg la om livsstilen har jeg blødd minimalt i 3-4 dager, ingen pms, ingen smerter, tømmer koppen én gang i døgnet og lever helt normalt med litt større pupper. 

Det er ikke flaks eller gener, det er livsstil. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For meg var det ikke flaks. Før jeg endret kostholdet som 26-åring hadde jeg en god uke med heftig pms, humørsvingninger, kviser, slapp og deppa. Så fikk jeg mensen, 5 dager, relativt heavy flow, kramper og hjemme fra skole/jobb med varmeflaske og ibux første dagen. Soppinfeksjon minst 5-6 ganger i året. 

De siste 10 årene etter jeg la om livsstilen har jeg blødd minimalt i 3-4 dager, ingen pms, ingen smerter, tømmer koppen én gang i døgnet og lever helt normalt med litt større pupper. 

Hva med alle som prøve det samme og ikke får et like godt resultat? Eller alle de som spiser usunt og ikke har de utfordringene du hadde og TS har?

Flaks/uflaks? Gener? Forskjellige kropper som reagerer forskjellig?

Menstruasjonssyklusen vår endrer seg i løpet av livet. Ting roer seg gjerne rundt 25-35 års alder og kan øke på med symptomer og problemer når vi nærmer oss overgangsalderen.

Anonymkode: b3a87...8d9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje kroppen din tror den skal dø.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva med alle som prøve det samme og ikke får et like godt resultat? Eller alle de som spiser usunt og ikke har de utfordringene du hadde og TS har?

Flaks/uflaks? Gener? Forskjellige kropper som reagerer forskjellig?

Menstruasjonssyklusen vår endrer seg i løpet av livet. Ting roer seg gjerne rundt 25-35 års alder og kan øke på med symptomer og problemer når vi nærmer oss overgangsalderen.

Anonymkode: b3a87...8d9

Gener og sånn spiller selvfølgelig en rolle, men generelt er verden full av folk som sier "jammen jeg spiser sunt" og så forteller de om et kosthold som er milevis fra hva jeg definerer som sunt. Spør 100 mennesker og du får 100 ulike definisjoner på "sunt kosthold". 

Folk er forskjellige, men JERF (Just Eat Real Food) funker for alle med litt variasjoner. Noen trenger mer karbo, noen mer fett, noen mer protein. Noen tåler ikke gluten eller melk. Osv osv. Dette må man jo eksperimentere med, og finne sin egen balanse. 

Jeg er 36 nå, og merker ingenting til det. :)

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jo, det er fortsatt bare flaks.. De to absolutt sunneste jeg kjenner er de to absolutt mest mensplager. 

Selv har jeg et gjennomsnittlig rævva kosthold og er ikke plaget med noe av det du nevner. 

Anonymkode: c18e8...fe0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, det er fortsatt bare flaks.. De to absolutt sunneste jeg kjenner er de to absolutt mest mensplager. 

Selv har jeg et gjennomsnittlig rævva kosthold og er ikke plaget med noe av det du nevner. 

Anonymkode: c18e8...fe0

Og hva spiser disse? 

Skrevet
Badebuksa2.0 skrev (13 timer siden):

Kanskje kroppen din tror den skal dø.

Kan virke sånn😂 føles jo som man skal dø også 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...