Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i hele dag og i hele går hatt hodepine, som er ganske vond og jeg blir kvalm. Er plaget med migrene men ikke i graviditeten, og den forsvinner alltid når jeg sover. Paracet eller søvn funker ikke, våkner opp med hodepine uansett hvor lenge jeg sover. Har noen tips? Er i uke 34 

Anonymkode: f4d6a...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du utelukket corona?

Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Har du utelukket corona?

Har bare vært hjemme så har nok ikke det, har hatt det før og da ble jeg dårlig på andre måter også 

Skrevet

Snakk med jordmor eller fastlege, be om å ta urinprøve og blodtrykk kontroll, evt blodprøver ved behov. 

Anonymkode: ba99d...ef0

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Snakk med jordmor eller fastlege, be om å ta urinprøve og blodtrykk kontroll, evt blodprøver ved behov. 

Og om de ikke har anledning ringer du fødeavdelingen din for råd.

Skrevet

Svangerskapsforgiftning kan gi en grusom hodepine, så jeg ville reist til fødeavdelingen for en sjekk. 

Anonymkode: 942db...fab

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Svangerskapsforgiftning kan gi en grusom hodepine, så jeg ville reist til fødeavdelingen for en sjekk. 

Anonymkode: 942db...fab

Jeg har ringt fødeavdelingen nå, de sier jeg får dra på legevakten om det er noe og at det kan skyldes andre ting enn graviditet. Fikk også beskjed om å overskride dosen med anbefalt Paracet, jeg tok 1 g Paracet for en time siden og fikk beskjed om å ta 1 g til selv om dette er utenfor anbefalt dose. Har også ringt en gang tidligere angående lite liv, da hadde babyen bevegd seg smått 4 ganger på svært lang tid, med mindre styrke - og de mente at 4 bevegelser var helt innenfor selv om både jordmor og kjennliv sier man skal kjenne 10, og de skal ha samme kraft. 

Kjenner 2 stk som ifjord endte med dødt foster nært termin for de ikke ble tatt seriøst på denne fødeavdelingen. Kjenner jeg blir skikkelig irritert og føler det ikke er poeng å ringe der om det er noe 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ringt fødeavdelingen nå, de sier jeg får dra på legevakten om det er noe og at det kan skyldes andre ting enn graviditet. Fikk også beskjed om å overskride dosen med anbefalt Paracet, jeg tok 1 g Paracet for en time siden og fikk beskjed om å ta 1 g til selv om dette er utenfor anbefalt dose. Har også ringt en gang tidligere angående lite liv, da hadde babyen bevegd seg smått 4 ganger på svært lang tid, med mindre styrke - og de mente at 4 bevegelser var helt innenfor selv om både jordmor og kjennliv sier man skal kjenne 10, og de skal ha samme kraft. 

Kjenner 2 stk som ifjord endte med dødt foster nært termin for de ikke ble tatt seriøst på denne fødeavdelingen. Kjenner jeg blir skikkelig irritert og føler det ikke er poeng å ringe der om det er noe 

Handler vel litt om hvordan du legger det fram. Du virker å være en person som klager ekstra mye, ikke så lett å ta seriøst da.

Anonymkode: 09809...3cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har i hele dag og i hele går hatt hodepine, som er ganske vond og jeg blir kvalm. Er plaget med migrene men ikke i graviditeten, og den forsvinner alltid når jeg sover. Paracet eller søvn funker ikke, våkner opp med hodepine uansett hvor lenge jeg sover. Har noen tips? Er i uke 34 

Influensa. Har hatt samme denne uka. Min sønn hadde omgansyke og hoste og hodepine sist uke. Jeg. Fikk bare hodepine og var veldig trøtt og sliten. Sikkert pga vaksiner jeg har fått. 

Anonymkode: d62dc...014

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Handler vel litt om hvordan du legger det fram. Du virker å være en person som klager ekstra mye, ikke så lett å ta seriøst da.

Hvordan klager jeg mener du? Fordi jeg informerer om at jeg har hodepine? Har fått beskjed om å ta kontakt om jeg får dette pga høyt blodtrykk og hevelser 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men i alle dager 

Anonymkode: 0e874...79f

• Liker 1
Skrevet

Men da drar du på legevakt da. Ser ikke problemet med det. De tar blodtrykk og sjekker folk der og.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det pannehodepine? Du bør få tatt blodtrykk og urinprøve for å utelukke svangerskapsforgiftning. 

• Nyttig 1
Skrevet
Svartfugl skrev (13 minutter siden):

Er det pannehodepine? Du bør få tatt blodtrykk og urinprøve for å utelukke svangerskapsforgiftning. 

Det er hodepine litt ovenfor høyre øye, tenker å dra på legevakten idag om det ikke gir seg for har våknet med det nå også. Hva menes med pannehodepine? Leste et sted at det skal sitte mellom øynene om det er sv.forgiftning? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er hodepine litt ovenfor høyre øye, tenker å dra på legevakten idag om det ikke gir seg for har våknet med det nå også. Hva menes med pannehodepine? Leste et sted at det skal sitte mellom øynene om det er sv.forgiftning? 

Hodepine i pannen. Det du har kan vel kvalifiseres som det. Hvis du er gravid, etter uke 20 og har hodepine som ikke går over av seg selv eller med paracet, så er rådet å søke helsehjelp, mener jeg. Jeg synes du skal kontakte legevakten for å være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...