AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 For noen uker siden var jeg i en ulykke og knakk øvre del av lårbeinet. Jeg var noen dager på sykehuset og nå er jeg hjemme under opptrening av fysioterapeut. Er det noen andre her inne som (dessverre) har erfaring med samme type brudd som kan gi noen tips og råd på veien? Hvor lang tid tok det før det sluttet å gjøre så himla vondt? Når kunne dere kaste krykkene? Hvor lang tid tok det før dere var tilbake i jobb? Jeg har en ganske fysisk krevende jobb. Egentlig: ALT! Fysioterapauten er veldig forsiktig i uttalelsene sine og jeg har ikke kontroll på sykehuset før om noen uker. Anonymkode: 2b6bd...801
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Ikke hoften, men bekkenet, I tredje uke humper jeg rundt med rullator. Lurer også på hvor lang tid dette tar. Anonymkode: 31f69...7f7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hoften, men bekkenet, I tredje uke humper jeg rundt med rullator. Lurer også på hvor lang tid dette tar. Anonymkode: 31f69...7f7 TS her: Huff så leit å lese at du også har vært uheldig 😢 Jeg kjenner faktisk en som knakk bekkenet og han var oppe på krykker ganske kjapt og ganske normal igjen etter en 3-4 mnd om jeg ikke husker feil. Nå skal det legges til at han er idrettsutøver og i veldig god form noe som sikkert hjelper på. God bedring til deg! Håper du blir kjapt bedre! Får du hjelp av fysioterapeut? Anonymkode: 2b6bd...801
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Jeg har ikke brekt foten, bare forstuet den kraftig. humper rundt på krykker på 4. uke. Har vært sykemeldt 1 mnd og er sykemeldt 1 mnd til. Tror dette tar lang tid.... renholder i tillegg . Tror jeg må ha hjelp av fysio, klarer ikke dette alene. Anonymkode: 5d6c9...53e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har ikke brekt foten, bare forstuet den kraftig. humper rundt på krykker på 4. uke. Har vært sykemeldt 1 mnd og er sykemeldt 1 mnd til. Tror dette tar lang tid.... renholder i tillegg . Tror jeg må ha hjelp av fysio, klarer ikke dette alene. Anonymkode: 5d6c9...53e TS: Jeg vil virkelig anbefale fysio ja! Der får du god hjelp! God bedring til deg også! Anonymkode: 2b6bd...801
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 21.28): TS her: Huff så leit å lese at du også har vært uheldig 😢 Jeg kjenner faktisk en som knakk bekkenet og han var oppe på krykker ganske kjapt og ganske normal igjen etter en 3-4 mnd om jeg ikke husker feil. Nå skal det legges til at han er idrettsutøver og i veldig god form noe som sikkert hjelper på. God bedring til deg! Håper du blir kjapt bedre! Får du hjelp av fysioterapeut? Anonymkode: 2b6bd...801 Jeg går med rullator nå og har egentlig ikke så mye smerter. Men det er jo veldig knotet å være avhengig av ganghjelpemidler... Jeg skal til fysio i morgen og er spent på beskjeden derfra. Er forespeilet 8 uker med ganghjelpemidler, og deretter 4 uker med opptrening fra hjelpemidler og frem til jeg er "fri". Deretter går det nok en stund før jeg er helt ok igjen, men jeg er vant til å trene og gå tur, så jeg føler meg tross alt i god form. Håper det går bedre med deg og at du får den hjelpen du trenger. Anonymkode: 31f69...7f7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #7 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg går med rullator nå og har egentlig ikke så mye smerter. Men det er jo veldig knotet å være avhengig av ganghjelpemidler... Jeg skal til fysio i morgen og er spent på beskjeden derfra. Er forespeilet 8 uker med ganghjelpemidler, og deretter 4 uker med opptrening fra hjelpemidler og frem til jeg er "fri". Deretter går det nok en stund før jeg er helt ok igjen, men jeg er vant til å trene og gå tur, så jeg føler meg tross alt i god form. Håper det går bedre med deg og at du får den hjelpen du trenger. Anonymkode: 31f69...7f7 Godt å lese at du er forespeilet «såpass kort tid» før du er i orden, selv om det føles som en evighet 🙈 Jeg går heldigvis på krykker, men det er knotete nok det også. Lykke til hos fysio, håper det har like god effekt på seg som på meg 🥰 Anonymkode: 2b6bd...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå