AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #21 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta den med til veterinær for å utelukke sykdom først😊 Har også en gjeterhund, heller ikke BC, men med mye pels. Den driver på samme viset ganske ofte. Vanligvis er det bare mas. Den kan mase i time etter time, å nærmest ligge å gjete på meg. Eneste som nytter er å kle på seg å gå ut for å løpe eller bruke hode. Om det ikke er et alternativ, så blir det kvass beskjed om å slutte. For min er den masinga en uvane. Anonymkode: 02f6d...aa1 Glemte det, men min brukes som gjeterhund, og er vanligvis med i fjøs i timesvis om dagen, og får cirka 2 timers tur. Derfor jeg anser det som en uvane. Finner ikke roen. Er en ung hund. Anonymkode: 02f6d...aa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #22 Del Skrevet 30. januar 2023 Ser flere foreslår tørst, men da hadde vel hunden tatt seg noe å drikke!? Tror dere virkelig ikke jeg har friskt vann stående fremme til hunden 24/7?? Hunden får rikelig med tur og har dessuten ubegrenset tilgang til en stor hage. Vi kan definitivt bli bedre på hodetrening som flere foreslår så der kan vi legge inn et støt. Ut over dette vil jeg si hunden har denne adferden uavhengig av aktiviteter. føler nok selv at dette er nervøsitet og indre uro Anonymkode: 8e3e1...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 30. januar 2023 #23 Del Skrevet 30. januar 2023 Det kan være nervøsitet og indre uro som du sier. Da ville jeg tenkt gjennom hva som kan føre til dette og innføre tiltak for å hjelpe hunden. Det er ikke godt å kjenne på en slik nervøsitet og et slikt uro/stress i det daglige. Ta gjerne kontakt med en dyktig atferdsterapeut som kan komme hjem til dere og hjelpe. Da kan dere gå gjennom deres og hundens hverdag og han/hun kan hjelpe dere til å avdekke hva som fører til at hunden reagerer slik og hva dere kan gjøre for å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #24 Del Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser flere foreslår tørst, men da hadde vel hunden tatt seg noe å drikke!? Tror dere virkelig ikke jeg har friskt vann stående fremme til hunden 24/7?? Hunden får rikelig med tur og har dessuten ubegrenset tilgang til en stor hage. Vi kan definitivt bli bedre på hodetrening som flere foreslår så der kan vi legge inn et støt. Ut over dette vil jeg si hunden har denne adferden uavhengig av aktiviteter. føler nok selv at dette er nervøsitet og indre uro Anonymkode: 8e3e1...4b5 Det er ikke godt å si uten at du sier det, så det er sikkert derfor folk foreslår det som en av flere mulige årsaker. Jeg kan selv si at jeg ikke er perfekt, så det hender skåla er tom. Jeg tror det finnes flere som ikke er perfekte der ute og ville ikke tatt sånn på vei for det. De andre tingene du forteller om her er også nyttige i HI hvis du vil ha mest mulig relevante svar. Vi har en reinsdyrgjeter som peser når han sitter i bilen, for det liker han ikke. Han blir også veldig frustrert om det kommer tispe med løpetid til en hytte i nærheten. Har du hannhund eller tispe? Anonymkode: 01fba...f1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå