Rødstrupa Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Er det ok at jeg som kvinne frir til en mann, eller synes du det forslaget/frieriet bør komme fra han?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Det er da helt greit at en kvinne frir. Hadde flere tatt saken i egne hender så hadde man kanskje unngått misnøye, for hvem vil vel gå å mase på at mannen frir, det er jo ikke særlig romantisk akkurat. Anonymkode: 97761...447 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 Det vanligste er vel at man sammen blir enige om å gifte seg? Anonymkode: 270a5...3d1 3
svartkatt Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 Synes det er noe man skal bli enige om i tilfelle. Er ikke nødvendig å gifte seg heller.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 Så klart er det greit. Det mest patetiske som finnes er kvinner som sutrer over at de ikke blir fridd til når de ikke gidder å gjøre det selv Anonymkode: 74ce1...5cf 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 Selvfølgelig kan en kvinne fri. Selv ønsket jeg å bli fridd til, og mannen min ønsket å fri. Derfor ble det sånn. Men syns det bare er fint at kvinner frir, hvorfor ikke? Anonymkode: caca4...be7 2
Krist1an Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 Rødstrupa skrev (27 minutter siden): Er det ok at jeg som kvinne frir til en mann Ja. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så klart er det greit. Det mest patetiske som finnes er kvinner som sutrer over at de ikke blir fridd til når de ikke gidder å gjøre det selv Anonymkode: 74ce1...5cf De sutrer jo fordi mannen ikke vil gifte seg. Frir de da, svarer han nei eller trenerer bryllupet og da blir hun uansett ikke gift. Anonymkode: 270a5...3d1
Rødstrupa Skrevet 28. januar 2023 Forfatter #9 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De sutrer jo fordi mannen ikke vil gifte seg. Frir de da, svarer han nei eller trenerer bryllupet og da blir hun uansett ikke gift. Anonymkode: 270a5...3d1 Sutring vil vi ikke ha noe av🤪
Nymerïa Skrevet 28. januar 2023 #10 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det vanligste er vel at man sammen blir enige om å gifte seg? Anonymkode: 270a5...3d1 Enig. Han begynte å snakke om barn, jeg sa at jeg ville være gift først og så giftet vi oss uten noe styr noen måneder etterpå. Det var ikke noe frieri. Og det har jeg hørt fra en del folk i eldre generasjoner også. Det er bare tull at det er tradisjonelt med et Disney-frieri. 2
skreppamedleppa Skrevet 28. januar 2023 #11 Skrevet 28. januar 2023 Det er selvsagt helt greit om en begge ønsker å gifte seg. Det er også helt greit å leve sammen og aldri gifte seg. Det er selvsagt greit at en kvinne tjener mer enn mannen og at både menn og kvinner trives best med å gå i bukser. Altså vi lever i 2023, ønsker en å få noe ut av livet må en ofte gjøre det selv.. Men det er jo greit å ha en komunikkasjon rundt det. Jeg har aldri ønsket å gifte meg og ville blitt svært skuffet om han jeg er sammen med på det 15. året plutselig hadde fridd nå, på samme måte som at han sikkert hadde lurt på om jeg hadde fått en personlighetsforstyrelse om jeg hadde fridd. Men én må gå etter det en vil ha her i livet, nytter ikke å sitte passiv på gjerde og sture når ting ikke kommer deisende i fanget ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #12 Skrevet 28. januar 2023 Jeg er tradisjonell på den måten at jeg ønsker et tradisjonelt frieri ikke bare en foretningsavtale der man blir enige. Men ikke så tradisjonell at jeg syns at bare mannen kan fri. Det kan hvem som helst gjøre. Anonymkode: 96b7c...c85
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #13 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så klart er det greit. Det mest patetiske som finnes er kvinner som sutrer over at de ikke blir fridd til når de ikke gidder å gjøre det selv Anonymkode: 74ce1...5cf Det er de samme pingle damene som tror at de ikke engang klarer å hogge ved eller skru sammen en hylle. Anonymkode: 25b7a...044 1
Kompetent Skrevet 28. januar 2023 #14 Skrevet 28. januar 2023 Det er jo et tegn på at ekteskapet har mistet all verdi og hensikt når selv kvinner skal begynne å fri. Når begge parter tjener til livets opphold, har ektepakten kun symbolsk verdi, og burde vært unngått.
Fremmed fugl Skrevet 28. januar 2023 #15 Skrevet 28. januar 2023 Jeg syntes det var hyggelig at jeg som mann fikk mulighet å fri. Barne Jeg hadde fra tidligere forhold og jeg kjøpte ringer å planla. Men hadde elsket hvis hun hadde gjort det. Hadde for øvrig som mann kvinnelig forlover i bryllupet. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #16 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er de samme pingle damene som tror at de ikke engang klarer å hogge ved eller skru sammen en hylle. Anonymkode: 25b7a...044 Hva er vitsen med å fri til en som IKKE vil gifte seg? Anonymkode: 270a5...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #17 Skrevet 28. januar 2023 Kompetent skrev (4 timer siden): Det er jo et tegn på at ekteskapet har mistet all verdi og hensikt når selv kvinner skal begynne å fri. Når begge parter tjener til livets opphold, har ektepakten kun symbolsk verdi, og burde vært unngått. Ektepakt betyr ikke den vanlige kontrakten i ekteskapet, men noe som evt. kommer før ekteskapet, i USA heter det pre-nuptial agreement. https://www.brreg.no/ektepakt/ektepaktveileder/ektepaktveileder-trenger-vi-en-ektepakt/ Ekteskap er ei juridisk pakkeløsning som de fleste ikke vet nok om til å fikse på egenhånd. Anonymkode: 270a5...3d1
Sydvesta Orkana Skrevet 29. januar 2023 #18 Skrevet 29. januar 2023 Rødstrupa skrev (På 28.1.2023 den 14.42): Er det ok at jeg som kvinne frir til en mann, eller synes du det forslaget/frieriet bør komme fra han? Jeg fridde spontant til mennen min- sølvbryllup i år, så jeg vil si det gikk helt fint 😊 1
Rødstrupa Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #19 Skrevet 29. januar 2023 (endret) Det samme her. Endret 29. januar 2023 av Rødstrupa
Rødstrupa Skrevet 29. januar 2023 Forfatter #20 Skrevet 29. januar 2023 Sydvesta Orkana skrev (1 time siden): Jeg fridde spontant til mennen min- sølvbryllup i år, så jeg vil si det gikk helt fint 😊 Det samme gjorde jeg🙃😌♥️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå