Gå til innhold

Jeg er så redd for å bli syk/utmattet at jeg noen ganger tror jeg er det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nesten aldri syk. Er kanskje borte fra jobb 1 gang i året eller ikke hvert år en gang. Da er det influensa stort sett. Influensa og oppkastsyke er de to sykdommene jeg har erfart i livet+ bronkitt og kikhoste da. Hadde Covid i fjor, men det blir under influensa.

Jeg jobber en del ekstra pga det er mye sykdom på jobb hos oss. Jeg er alltid den som stiller opp fordi flere er ofte syke samtidig. 

Men i dag har jeg fri og det tåler jeg ikke spesielt godt. Jeg får tankekjør og blir redd for at jeg skal bli straffet for å være frisk en dag. Det er hjerteskjærende for meg å se saker der folk (både unge og voksne) bli så syke at de blir liggende isolert på et rom og glemt av venner. Jeg føler det blir min plikt å stille opp for disse da, men så vil jeg liksom ha tid for meg selv også. Men så føler jeg det er litt egoistisk liksom. Når jeg har krefter å gjøre så mye over så lang tid, burde jeg brukt det på å hjelpe folk mer.

Jeg kan noen ganger begynne å kjenne etter om jeg har vondt et sted eller om energien ikke er helt på topp. Da blir jeg engstelig for at jeg er i ferd med å få ME eller lignende. 

Anonymkode: 1b5e8...e78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...