AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Det jeg ser av venner og bekjente på SoMe er for eksmpel at mange par legger ut bilder av seg selv sammen. At man viser en slags stolthet og glede over kjæresten og forholdet, synes det virker koselig. Jeg er i et forhold med en mann som overhodet ikke er interessert i å ha slike parbilder, han har ikke engang tatt et eneste bilde av meg på over tre år forholdet har vart. Er jeg for stygg? Er det greia? At han skammer seg over meg? Han er riktignok ikke på noen SoMe, men jeg er. Siden han aldri vil ta noen bilder av oss, så er det imidlertid ikke noen veldig fine bilder jeg har av oss sammen jeg kan legge ut. Eneste jeg har er noen selfier jeg har tatt av oss to sammen. På SoMe ser jeg som sagt stadig smilende par som virker stolte av hverandre. Jeg vil si jeg ser normal ut, men kjenner jo at dette går utover selvtilliten min. Anonymkode: 1cede...f4a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Jeg har en samboer som er sånn😅 å det handler ikke om meg. Han driter i sosiale medier, han har ingen behov for å dytte forholdet vårt på andre mennesker. Våre følelser for hverandre kan ikke måles gjennom å vise det på sosiale medier. Det ser kanskje perfekt ut der, men gudene vet hva som skjer på privaten. Anonymkode: 7e0b0...a95 13 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 Mange mennesker har null behov for bilder generelt. Hvis det derimot er sånn at han er glad i å ha bildeminner av andre ting, eller om han poster andre ting og selfies på SoMe, så ville det heller vært grunn til å vurdere hvorfor han ikke ønsker bilder med deg. Her høres det jo ut som han ikke legger ut noe som helst, og heller ikke tar bilder av seg selv? Anonymkode: cc2f6...688 6 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 Mannen din er ikke en overfladisk fasadefyr, tydeligvis. Og når han ikke en gang bruker eller engasjerer seg i sosiale media, så forstår jeg han. Han er vel mer opptatt av het og nå, det håndfaste. Han trenger ikke bilder av deg, men nyter deg hver dag. Er det bare dette med bilder og sosiale media som får deg til å føle deg mindre elsket/mindre verdt? Får han deg til å føle deg elsket på andre områder? Eller er det manglende omsorg og oppmerksomhet på andre områder også? Mulig du overreagerer og henger deg veldig opp i livet som vises på sosiale media, at problemene ligge i deg selv. Men det er jo også mulig at dere har dypere utfordringer i parforholdet, enn at mannen din ikke er opptatt av offentlig oppmerksomhet. Anonymkode: 4d1be...7f5 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mannen din er ikke en overfladisk fasadefyr, tydeligvis. Og når han ikke en gang bruker eller engasjerer seg i sosiale media, så forstår jeg han. Han er vel mer opptatt av het og nå, det håndfaste. Han trenger ikke bilder av deg, men nyter deg hver dag. Er det bare dette med bilder og sosiale media som får deg til å føle deg mindre elsket/mindre verdt? Får han deg til å føle deg elsket på andre områder? Eller er det manglende omsorg og oppmerksomhet på andre områder også? Mulig du overreagerer og henger deg veldig opp i livet som vises på sosiale media, at problemene ligge i deg selv. Men det er jo også mulig at dere har dypere utfordringer i parforholdet, enn at mannen din ikke er opptatt av offentlig oppmerksomhet. Anonymkode: 4d1be...7f5 Jeg ordla meg sikkert for utydelig i startinnlegget. Jeg er ikke så opptatt av å legge ut ting i SoMe, heller motsatt. Men, det jeg ser er at mange par tar bilder av seg selv sammen og ser glade ut, at det er noe normalt i forholdet, at de virker stolte over partneren sin, vil ha bildeminner sammen. Jeg har ikke tenkt å legge ut alt mulig, men ville satt pris på å ha noen bilder av oss sammen som han ville ta initiativet til. Kunne hatt de i et fysisk eller digitalt fotoalbum, ikke nødvendigvis lagt ut på SoMe. Han tar ikke bilder av bare meg heller. Ikke et eneste bilde på mer enn tre år. Føler meg jo ganske stygg etterhvert. At jeg ikke er fin nok til å ta et bilde av eller sammen med. Anonymkode: 1cede...f4a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mange mennesker har null behov for bilder generelt. Hvis det derimot er sånn at han er glad i å ha bildeminner av andre ting, eller om han poster andre ting og selfies på SoMe, så ville det heller vært grunn til å vurdere hvorfor han ikke ønsker bilder med deg. Her høres det jo ut som han ikke legger ut noe som helst, og heller ikke tar bilder av seg selv? Anonymkode: cc2f6...688 Han legger ikke ut noe fordi han ikke har bruker på noen SoMe, noe jeg for så vidt synes er veldig positivt. Jeg legger veldig sjelden ut noe der selv, men ville likt veldig å hatt et par fine bilder av oss sammen jeg kunne lagt ut. Eller, i det minste hatt noen fine bilder av oss jeg kunne hatt på telefonen eller i et album. Det skjer aldri at han vil ta bilder av oss sammen eller meg heller. Anonymkode: 1cede...f4a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har en samboer som er sånn😅 å det handler ikke om meg. Han driter i sosiale medier, han har ingen behov for å dytte forholdet vårt på andre mennesker. Våre følelser for hverandre kan ikke måles gjennom å vise det på sosiale medier. Det ser kanskje perfekt ut der, men gudene vet hva som skjer på privaten. Anonymkode: 7e0b0...a95 Jeg liker at kjæresten min også ikke bryr seg om sosiale medier, for all del. Men han er ikke interessert generelt i å ha noen bilder av hverken meg eller oss sammen. Er ikke det ganske rart? Anonymkode: 1cede...f4a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 Har du spurt han? Anonymkode: a598a...941 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 Jeg driter i sosiale medier og "kjærestekliss" som tvinges på andre. Tar veldig sjeldent bilder, og enda sjeldnere bilder av med sammen med kjæresten. Liker å nyte øyeblikkene og ikke flikke opp mobilen støtt og stadig. Litt kjipt at vi nesten ikke har noen bilder sammen da, men er bare sånn jeg er. Kommer sikkert til å angre litt når jeg blir gammel. Anonymkode: 67877...4ab 2 1
Eva-Lena Skrevet 28. januar 2023 #10 Skrevet 28. januar 2023 Jeg er en som ikke liker bilder av meg selv. Har ikke ett eneste bilde på some. Skal aldri ha det heller Jeg sto som gift på fb frem til eksen flyttet. Om jeg skulle finne meg noen ny fyr, så kommer jeg ikke til å kringkaste det på some. Jeg er kun venner med folk jeg kjenner privat eller via jobb. De vet hvordan jeg ser ut, så det får holde. 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #11 Skrevet 28. januar 2023 Jeg er med kjæresten din her. Hater å bli tatt bilde av og hvordan så mye skal handle om sosiale medier. Jeg vil ikke ha bilder av meg selv online, eller andre steder for den saks skyld. Trenger ikke bilde av meg (og evt partnere) for å ha minner. Kan fint ta bilde av stedet, men å måtte ha med oss i bilde, nei. Det virker som du vil at det skal legges ut bilde, hvis ikke så er han ikke stolt over deg. Dette handler ikke om deg, det er han som ikke ønsker eller ser behovet for å flashe seg og dere online. Og tro meg, det er ikke det som er viktig i et forhold. Hvordan synes du forholdet er utenom dette? Anonymkode: 59d00...6ec 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #12 Skrevet 28. januar 2023 Min ex-kjæreste la ut kun bilder av seg selv og datteren og jeg syntes det var litt sårt, men jeg er ikke fotogen og har heller ikke mange bilder av meg selv på min fb side, og tenkte mitt utseende var grunnen. Oppdaget at han hadde vært utro i åresvis og ønsket ikke at andre damer skulle vite at han hadde dame. 🖕 Anonymkode: 18ec0...991 2
billie833111 Skrevet 28. januar 2023 #13 Skrevet 28. januar 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ordla meg sikkert for utydelig i startinnlegget. Jeg er ikke så opptatt av å legge ut ting i SoMe, heller motsatt. Men, det jeg ser er at mange par tar bilder av seg selv sammen og ser glade ut, at det er noe normalt i forholdet, at de virker stolte over partneren sin, vil ha bildeminner sammen. Jeg har ikke tenkt å legge ut alt mulig, men ville satt pris på å ha noen bilder av oss sammen som han ville ta initiativet til. Kunne hatt de i et fysisk eller digitalt fotoalbum, ikke nødvendigvis lagt ut på SoMe. Han tar ikke bilder av bare meg heller. Ikke et eneste bilde på mer enn tre år. Føler meg jo ganske stygg etterhvert. At jeg ikke er fin nok til å ta et bilde av eller sammen med. Anonymkode: 1cede...f4a Husk at selv om vi føler noe, så betyr ikke det at det er sant. Du vet med sikkerhet at han ikke har noen interesse av å ta bilder, men du skaper selv antakelsen om hvorfor det er tilfellet. Det kan like gjerne være at han ikke liker bilder av seg selv, og dermed underbevisst aldri tar bilder av andre. Eller at han rett og slett ikke tenker på det. Spesielt hvis du ikke har sagt til han at du ønsker dette, da har han jo ingen måte å skulle være tankeleser på og vite at dette er viktig for deg. Alle disse grunnene er jo akkurat like sannsynlig, om ikke mer sannsynlig, enn at grunnen er at han synes du er stygg. Logisk nok så ville han jo ikke vært sammen med deg om han syntes du så stygg ut, ikke sant? Det viktigste vi kan lære her i livet er å ikke ta ting så personlig, og å klare å skille våre følelser fra realitet. Det du føler på er gyldig, alle følelser er gyldig, men det er ikke ok å legge følelser over på andres intensjoner i tankene dine og late som om dette er virkeligheten. Men, så til et svært viktig spørsmål; har du spurt han om hvorfor han ikke liker å ta bilder av deg/dere? 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #14 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han tar ikke bilder av bare meg heller. Ikke et eneste bilde på mer enn tre år. Føler meg jo ganske stygg etterhvert. At jeg ikke er fin nok til å ta et bilde av eller sammen med. Anonymkode: 1cede...f4a Men tar han bilder av andre da? Eller synes han alle andre også er stygge? Tenker han ikke bryr seg om å ta bilder. Også pga at han ikke er på sosiale medier. Mange tar bilder for å dele der. Sånn bortsett fra at han ikke liker å fotografere, er han ellers en grei kar? Viser han sånn i hverdagen at han synes du er stygg? Ser han vekk når du kommer? Rynker på nesen av deg. Skrur av lyset når dere skal kose. Sier; ikke i kveld kjære, jeg har hodepine. Eller viser han deg at du er fin og at han elsker deg, bare at han ikke fotograferer deg, og da tror du han synes du er stygg men problemet er egentlig at du har lav selvtillit? Anonymkode: a3a79...6d6 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #15 Skrevet 28. januar 2023 Jeg er gift med en mann som hater sosiale medier. Han lagde en Facebookkonto en gang da han satt i FAU og de NEKTET PLENT å la kommunikasjonen foregå via mail eller en annen plattform enn Facebook. Serr. Etter han slapp å være i FAU etter et par år, har han ikke logget inn på FB. Instagram vet han ikke hva er for noe. Han har aldri hatt snapchat og han misliker telefonen sin. Noen menn bryr seg lite om Internett. De lever slik seg hør og bør i den ekte verden. Med oss. Og nyter oss på ekte. Ikke inni en skjerm. Anonymkode: 8f9d8...7ff 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #16 Skrevet 28. januar 2023 Mannen min og jeg har også ekstremt få bilder av oss i løpet av et 12 år langt forhold. Jeg er ikke opptatt av det, så har aldri analysert hvorfor han ikke er opptatt av det. Håper ingen tror jeg er selvdigger, men får høre jeg er veldig pen av veldig mange 🙈 og mannen har gitt veldig mye uttrykk for at han også synes det. Dette nevner jeg bare fordi du tvilte litt over eget utseende, men har garantert ikke noe med det å gjøre ❤️ Anonymkode: 9c5d2...1b3 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #17 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min og jeg har også ekstremt få bilder av oss i løpet av et 12 år langt forhold. Jeg er ikke opptatt av det, så har aldri analysert hvorfor han ikke er opptatt av det. Håper ingen tror jeg er selvdigger, men får høre jeg er veldig pen av veldig mange 🙈 og mannen har gitt veldig mye uttrykk for at han også synes det. Dette nevner jeg bare fordi du tvilte litt over eget utseende, men har garantert ikke noe med det å gjøre ❤️ Anonymkode: 9c5d2...1b3 Det er flott at du får gode tilbakemeldinger og er trygg på deg selv og ditt utseende. Jeg er nok ikke vakker sikkert, men har opp gjennom årene fått høre fra enkelte (ikke veldig mange) at jeg er søt eller ser ung ut for alderen. Men jeg tror at om jeg hadde vært skikkelig pen, hadde kjæresten kanskje ønsket å vise meg fram? Eller ønsket å ha bilder av meg og oss sammen? Det hjelper bittelitt å høre at du, som er pen, heller ikke har en kjæreste som er så opptatt av å ha bilder av dere sammen - men noen har han vel tatt intitiativ til i løpet av 12 år? Anonymkode: 1cede...f4a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #18 Skrevet 28. januar 2023 Dette var en av hovedgrunnene til at jeg dumpet eksen min. Det er bs, synes jeg. Et godt tegn på at ikke elsker meg noe særlig. Anonymkode: 51fd7...54d 2
Gjest Anonyme-meg Skrevet 28. januar 2023 #19 Skrevet 28. januar 2023 Jeg og mannen min har vær i sammen i 13 år. Tror ikke jeg har noe bilder av oss to i sammen på some, tror ikke han har det heller. Har ikke behov for å vise de rundt oss at vi har det fint i sammen.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #20 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er gift med en mann som hater sosiale medier. Han lagde en Facebookkonto en gang da han satt i FAU og de NEKTET PLENT å la kommunikasjonen foregå via mail eller en annen plattform enn Facebook. Serr. Etter han slapp å være i FAU etter et par år, har han ikke logget inn på FB. Instagram vet han ikke hva er for noe. Han har aldri hatt snapchat og han misliker telefonen sin. Noen menn bryr seg lite om Internett. De lever slik seg hør og bør i den ekte verden. Med oss. Og nyter oss på ekte. Ikke inni en skjerm. Anonymkode: 8f9d8...7ff Jeg er glad for at han ikke bryr seg om sosiale medier, men det med å ville ha bilder av oss sammen er noe annet enn det. Det handler jo om å ha minner sammen, vi kan se tilbake på om mange år. Føler at han ikke liker meg nok eller på den rette måten siden han aldri har behov for å ta noen bilder av oss sammen. Anonymkode: 1cede...f4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå