Gå til innhold

Trygve Tellefsens legat, bør jeg søke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://tellefsenslegat.no

Er fra en av nevnte byer, og er student, som kvalifiserer meg for å søke. Men i skjemaet må jeg oppgi formue, inntekt, karakterer, osv...

Oppgir altså veldig mange personlige opplysninger om meg selv, er dette noe jeg kan stole på?

Anonymkode: 7cd90...ec8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke mistet mine foreldre, og får litt hjelp hjemmefra økonomisk om det er krise. 

Men skulle gjerne hatt mer å rutte med.

Skrevet

Har du vurdert å kjøpe Legathåndboken for å se om det finnes der og dermed er pålitelig? Kanskje finner du andre legater i boken samtidig som du kan søke på, og øke dine sjanser til å få noe 🙂 

Skrevet

"For lovende og evnerike unge mennesker". 

Så jeg tolker det dit at det er jo ikke nødvendigvis de som er dårligst stilt økonomisk som får innvilget søknaden sin.

Anonymkode: 20008...f06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"For lovende og evnerike unge mennesker". 

Så jeg tolker det dit at det er jo ikke nødvendigvis de som er dårligst stilt økonomisk som får innvilget søknaden sin.

Anonymkode: 20008...f06

Studerer noe man kan regnes prestisjefullt, og det var høyt snitt fra vgs, så har jo kanskje mulighet på den måten. Har jo faktisk ikke vært oppvokst under de beste kårene heller da, kan jo nevnes i søknaden.

Million skrev (8 minutter siden):

Har du vurdert å kjøpe Legathåndboken for å se om det finnes der og dermed er pålitelig? Kanskje finner du andre legater i boken samtidig som du kan søke på, og øke dine sjanser til å få noe 🙂 

Visste ikke om det, fant ut av dette legate pga. ads.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tolker det som at det er pålitelig da?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp Legathåndboken, og søk på det du har mulighet til å søke på av legater (om du er innenfor mht betingelsene). Det øker sjansene dine for at i det minste ett av dem godkjenner deg.

Endret av Million
Skrevet
Million skrev (10 minutter siden):

Kjøp Legathåndboken, og søk på det du har mulighet til å søke på av legater (om du er innenfor mht betingelsene). Det øker sjansene dine for at i det minste ett av dem godkjenner deg.

Ok, takk for tipset!

Det står jeg må oppgi formue og inntekt. Inntekten min er jo varienerende, og formue, altså hvor mye jeg har i banken? Hvordan kan de uansett sjekke hvor mye jeg har?

Skrevet

Lurte også på hvordan de kan kontrollere at man bruker pengene på formålene man har tenkt til. Mye av ting jeg gjerne skulle fått støtte fra legatet er allerede kjøpt, kan jo evt. legge til kvitteringer eller liknende som bevis for at jeg ønsker støtte til det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Studerer noe man kan regnes prestisjefullt, og det var høyt snitt fra vgs, så har jo kanskje mulighet på den måten. Har jo faktisk ikke vært oppvokst under de beste kårene heller da, kan jo nevnes i søknaden.

Tolker det som at det er pålitelig da?

Legatet er stiftet i 1976. Det hadde neppe eksistert så lenge hvis det var useriøst.

Anonymkode: b5a2c...587

Skrevet
Million skrev (4 timer siden):

Er det egentlig "nødvendig" å faktisk kjøpe denne boken fysisk da? 

Finnes vel allerede en god del greier angående dette på Internett i alle fall: 

Legathåndboken.no - Din guide til nyttige legater - Legathåndboken (legathandboken.no)

Anonymkode: 1145f...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...