AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 I Afrika enkelte steder har de ikke sånt. Vært der en del, og mødrene bærer barna på seg. Så da får barnet kroppskontakt. Er jo mye bedre. Men her i landet skal man visst betale i dyre dommer for å legge barnet fra seg i en vogn. Er det barnevogn-industrien som har påvirket folk til dette, bare for å tjene penger? Anonymkode: 9731f...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Ja takk, begge deler. Det er godt å ha barnet nært og praktisk med bæring. Det er samtidig godt å ha en plass å legge barnet. Godt å la armer og rygg hvile. Spes i barseltiden syns jeg det var godt å la ryggen og bekken hvile. Anonymkode: f8ef4...b71 7 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 Og hvor skal man gjøre av handleposene? Blir tungt å bære alt i hendene i tillegg til babyen. Man trenger spesielle jakker vinterstid. Jeg synes det høres fryktelig tungvint og tungt ut å skulle bære hele tiden. Jeg har brukt en del bæresele hjemme og hatt med ut av og til, liggende under vogna. Deilig å få den av seg igjen og baby tilbake i vogna. Anonymkode: db415...b58 9 1
Snabeltann Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 Norge er litt kjøligere enn Afrika 7 1 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 Er vel ikke helt sammenlignbart... Og kan vel være at de hadde brukt vogn i Afrika om de hadde hatt mulighet..... Anonymkode: 93680...679 12 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 Fordi noen unger ikke liker å bli bært i sele eller sjal? Min holdt på å klikke. Anonymkode: 05805...d5a 6 1
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 (endret) Hva er greia med at man har forventinger om at alle andre skal like og mene det samme som deg selv. Er det tekstilindustrien som har betalt deg? Endret 28. januar 2023 av Helene1982 16 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 Har du barn selv? Anonymkode: 93680...679 7 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): I Afrika enkelte steder har de ikke sånt. Vært der en del, og mødrene bærer barna på seg. Så da får barnet kroppskontakt. Er jo mye bedre. Men her i landet skal man visst betale i dyre dommer for å legge barnet fra seg i en vogn. Er det barnevogn-industrien som har påvirket folk til dette, bare for å tjene penger? Anonymkode: 9731f...6fa I Afrika så har de kanskje ikke så mange eiendeler å bære på i tillegg. Stelleveske, vanlig veske, ting man handler i butikkene... de trenger heller ikke ha med ekstra klær. Det er alltid varmt der. I Afrika så har de heller ikke valget. De må bære enten rygg og bekken tåler det eller ikke. Anonymkode: d9b5f...442 8
os Maxilla Skrevet 28. januar 2023 #10 Skrevet 28. januar 2023 Har mødrene i Afrika barna med seg på armen når de for eksempel er ute og går seg en tur en times tid?
Hjerte Skrevet 28. januar 2023 #11 Skrevet 28. januar 2023 Det funker ikke med bæretøy i all slags vær. Vogn er superpraktisk, og jeg ville aldri vært foruten. Minste gråt da vi ga bort siste vognen, han var da fem år. Jeg brukte ikke vogna som erstatning for at barna skulle gå selv etter hvert som de ble eldre, men definitivt som erstatning for å ta bilen. Å trille barnet over middels lange avstander i situasjoner der vi ikke var hjelpt med gangfarten og den vekslende motivasjonen til et småbarn er undervurdert. Levering i barnehage er ett eksempel, å gå til butikken et annet. Og minste spurte ofte etter å bli trillet på tur når han var syk, han elsket å slappe av i vogn. Jeg hadde også bæresele, denne ble lite brukt men jeg ville forsåvidt ikke vært foruten den heller da den var veldig fin å ha i noen få situasjoner.
tussi84 Skrevet 28. januar 2023 #12 Skrevet 28. januar 2023 Jeg orker ikke å bære 2 åringen min særlig langt før jeg merker at jeg får vondt i nakke/rygg/skuldre. Jo da barnet kan gå selv, men det er ikke alltid han vil og noen ganger er avstanden for stor til at han orker å gå hele avstanden. Hender også at jeg bærer ting som gjør at jeg ikke har frie hender til å bære barn. Alt i alt så er det lettere med vogn.
GammelKaktus Skrevet 28. januar 2023 #13 Skrevet 28. januar 2023 Brukte begge deler jeg, bæreselen var nok mer i bruk enn vogna men den var veldig grei på shopping. Samme når han ble et år og helst gikk overalt, var greit med den vogna som jeg bare kunne stappe all verdens ting oppi.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #14 Skrevet 28. januar 2023 Tungt og toskete. Anonymkode: 22cf4...688 2 1
Arkana Skrevet 28. januar 2023 #15 Skrevet 28. januar 2023 Hvem sier at det er bedre å bære barnet på kroppen? For hvem? Har du tenkt tanken at de kanskje ville valgt barnevogn i Afrika også hvis de hadde mulighet til det og at bæring er noe de gjør fordi de må, ikke fordi de vil? Det er tungt å bære et barn over tid og med barnevogn kan man i tillegg legge varer under vognen i stedet for å måtte bære dem i tillegg til barnet. Barnevogn er rett og slett praktisk. Du står selvsagt fritt til å bære ditt barn overalt om du så vil, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du ønsker at alle andre skal gjøre som deg. 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #16 Skrevet 28. januar 2023 os Maxilla skrev (5 minutter siden): Har mødrene i Afrika barna med seg på armen når de for eksempel er ute og går seg en tur en times tid? Hahaha, på søndagsspaserturen, tenker du? De har ikke barnet på armen, de har dem i sjal, rundt livet. Og de har de med seg når de jobber i åkeren, henter vann, gjeter dyr, planter, lager måltid, steller hjemme, går på markedet, osv... Anonymkode: 7be65...17a 1
abderitt Skrevet 28. januar 2023 #17 Skrevet 28. januar 2023 Fordi folk er ulike og har ulike behov 😊 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #18 Skrevet 28. januar 2023 os Maxilla skrev (8 minutter siden): Har mødrene i Afrika barna med seg på armen når de for eksempel er ute og går seg en tur en times tid? Jeg tror ikke mødrene i Afrika har den luksusen å gå en time med barnet bare for rekreasjon. Der er det jobb hele tida, ikke slik luksus med tid som vi i vesten har . Anonymkode: 48fd4...633 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #19 Skrevet 28. januar 2023 Haha! Hva greia er? Jo, har ikke verken rygg eller bekkenbunn til å bære og bære og bære. Anonymkode: be2e2...065 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #20 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hahaha, på søndagsspaserturen, tenker du? De har ikke barnet på armen, de har dem i sjal, rundt livet. Og de har de med seg når de jobber i åkeren, henter vann, gjeter dyr, planter, lager måltid, steller hjemme, går på markedet, osv... Anonymkode: 7be65...17a Mao i situasjoner der en barnevogn hadde vært meget upraktisk. Mange som bærer hjemme for å ha hendene fri til å gjøre forefallende, der det ville vært upraktisk å slepe rundt på vogn. Anonymkode: 90e54...403
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå