Gå til innhold

Familier med mange barn og sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har mange barn og får sykdom i hus, hvordan takler dere det? Hvilken rutiner har dere for å komme dere gjennom en heftig sykdomsrunde? Tenker spesielt på omgangssyken eller influensa hvor man gjerne blir skikkelig dårlig selv, hvordan klarer man da å ta vare på alle barna samtidig?

Anonymkode: e1064...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler litt om hva man må. Neppe særlig anerledes enn å jobbe som sykepleier en dag man ikke er i form. 

Stort sett blir ikke jeg smittet av virus. Vi hadde en heftig runde sykdom nylig. Alle var syke, inkl folk i omgangskretsen, utenom jeg, så fikk heldigvis ordnet mye. Hadde jeg vært syk selv hadde det vært helt jævlig å rive seg ut av sengen, svimmel, kvalm og ør for å tømme en spybøtte, men det må jo gjøres likevel. Trengs mye tilsyn får man sove sammen så man kan være syk og ha tilsyn. 

Anonymkode: 1a143...5f9

Skrevet

Går helt fint. Vi har ikke såå mange barn. Bare tre. Sist runde med omgangssyken la vi alle tre ungene på hver sin madrass på gulvet med tisselaken på fra Ikea. De to største treffer do og bøtta for det meste, mens minste må skiftes. Den ene skifter på senga, den andre spyler i dusjen. Jeg var selv syk så litt slitsomt da pappaen var på jobb. Cola, saft, is, hva enn de vil ha og iPad/tv dagen lang. 

Ved feber samtidig er det pledd og kos i sofaen. Det er jo slitsomt, men ikke verre enn at vi ikke dævver. Må en av ungene på legevakta er den andre hjemme med de andre to.

Anonymkode: abde7...104

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...