AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Han sier penger blir satt inn på fond pg spart og han vil avgjøre etter hvert, når ungen blir 18 om han får pengene eller han gir det til sitt barn. Dette er jo penger som blir gitt mitt barn, kan jeg siden jeg har dette skriftlig få etter pengene på veiene av barnet mitt? Selvfølgelig barnet som skal få beholde pengene selv, ikke noe jeg tenker prøve beholde. Snakk om noen tusen. Anonymkode: af0c4...439
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Har du satt pengene inn på hans konto? Hvorfor ikke på din egen eller barnets konto? Anonymkode: c0a6f...a8a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 Hvorfor har han pengene i utgangspunktet? Hva skal han avgjøre når ungen blir 18? Litt vanskelig og skjønne om han tenker han kan forvalte pengene bedre enn deg, men det er bare snakk om et par tusen? Anonymkode: 2c1bf...26d 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du satt pengene inn på hans konto? Hvorfor ikke på din egen eller barnets konto? Anonymkode: c0a6f...a8a Det er jo fra hans familie, er jo ikke Ts som har satt inn penger her Anonymkode: 1ce9c...5f8 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 Dette hadde jeg ikke giddet bruke energi på å tenke på i det hele tatt og hadde aldri nevnt det for barnet og heller ikke for eksen. Om han hadde tatt det opp hadde jeg sagt at jeg driter da i hva du gjør med gaver til ditt barn fra din familie. Og jeg hadde spart selv i mitt eget navn til barnet som jeg aldri hadde nevnt for noen. Anonymkode: bd753...e1a 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 Hans konto, hans penger. Penger gitt av sin familie til et bonusbarn styres av den som administrerer kontoen. Hadde ikke brukt noe tid og energi på saken. Ingen barn eier pengene de får, de administreres av foreldrene - slik foreldrene ønsker. Anonymkode: 04c0e...e5f 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du satt pengene inn på hans konto? Hvorfor ikke på din egen eller barnets konto? Anonymkode: c0a6f...a8a Alvorlig talt, har ingen lest HI? Det er fars familie som har gitt pengene til far for å gi videre til tid tidligere stebarn som far ikke har gitt videre, men truer med å gi til eget barn i stedet. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hans konto, hans penger. Penger gitt av sin familie til et bonusbarn styres av den som administrerer kontoen. Hadde ikke brukt noe tid og energi på saken. Ingen barn eier pengene de får, de administreres av foreldrene - slik foreldrene ønsker. Anonymkode: 04c0e...e5f Men pengene er ikke administrert av barnets forelder, men en tidligere steforelder som truer med å ta pengene fra barnet og gi til sitt eget barn i stedet. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette hadde jeg ikke giddet bruke energi på å tenke på i det hele tatt og hadde aldri nevnt det for barnet og heller ikke for eksen. Om han hadde tatt det opp hadde jeg sagt at jeg driter da i hva du gjør med gaver til ditt barn fra din familie. Og jeg hadde spart selv i mitt eget navn til barnet som jeg aldri hadde nevnt for noen. Anonymkode: bd753...e1a Det er ikke gaver til hans barn. Anonymkode: a0538...9d4 3 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han sier penger blir satt inn på fond pg spart og han vil avgjøre etter hvert, når ungen blir 18 om han får pengene eller han gir det til sitt barn. Dette er jo penger som blir gitt mitt barn, kan jeg siden jeg har dette skriftlig få etter pengene på veiene av barnet mitt? Selvfølgelig barnet som skal få beholde pengene selv, ikke noe jeg tenker prøve beholde. Snakk om noen tusen. Anonymkode: af0c4...439 Kontakt en advokat, du har dette skriftlig - det han driver med er tyveri. Du kan også anmelde han. Anonymkode: 2a4b0...a52 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 Du kan enten be tidligere bonusfamilie gi direkte til barnet, eller anse denne saken som tapt. Anonymkode: b047b...304 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #10 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hans konto, hans penger. Penger gitt av sin familie til et bonusbarn styres av den som administrerer kontoen. Hadde ikke brukt noe tid og energi på saken. Ingen barn eier pengene de får, de administreres av foreldrene - slik foreldrene ønsker. Anonymkode: 04c0e...e5f Dette er feil. Ts har skriftlig at pengene er en gave til det aktuelle barnet, og stefar nekter å gi gaven fra seg. Dette er tyveri. Anonymkode: 2a4b0...a52 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #11 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kontakt en advokat, du har dette skriftlig - det han driver med er tyveri. Du kan også anmelde han. Anonymkode: 2a4b0...a52 Hva er poenget? Det er jo bare å kutte kontakten med denne mannen i det store og hele. Anonymkode: bd753...e1a 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #12 Skrevet 28. januar 2023 Vi vet ikke historien her. Det er et brudd, for alt vi vet har ts gjort noe utilgivelig og knust eksen sin. Et vondt brudd, hvor han har ombestemt seg ang hvor disse pengene skal gå. Bare glem de pengene og kom deg videre. Anonymkode: 30c52...730 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #13 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi vet ikke historien her. Det er et brudd, for alt vi vet har ts gjort noe utilgivelig og knust eksen sin. Et vondt brudd, hvor han har ombestemt seg ang hvor disse pengene skal gå. Bare glem de pengene og kom deg videre. Anonymkode: 30c52...730 Eller at han holder tilbake penger fordi TS og denne mannen ikke har ordnet opp i det økonomiske seg i mellom. Anonymkode: 04c0e...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #14 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vi vet ikke historien her. Det er et brudd, for alt vi vet har ts gjort noe utilgivelig og knust eksen sin. Et vondt brudd, hvor han har ombestemt seg ang hvor disse pengene skal gå. Bare glem de pengene og kom deg videre. Anonymkode: 30c52...730 Det er ikke eksen sine penger å bestemme over, så historien er da vitterlig uvesentlig Anonymkode: a0538...9d4 5 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #15 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Eller at han holder tilbake penger fordi TS og denne mannen ikke har ordnet opp i det økonomiske seg i mellom. Anonymkode: 04c0e...e5f Det var da voldsomt til spekulasjoner😅 Anonymkode: a0538...9d4 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #16 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke eksen sine penger å bestemme over, så historien er da vitterlig uvesentlig Anonymkode: a0538...9d4 Pengene har kommet fra hans familie, de har i god tro tenkt at dette barnet kom til å være i familien. Nå er ts og hennes barn ikke en del av familien mer av årsaker ikke vi vet. La dette være og la det gå. Anonymkode: 30c52...730 7 1
Fru Uperfekt Skrevet 28. januar 2023 #17 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han sier penger blir satt inn på fond pg spart og han vil avgjøre etter hvert, når ungen blir 18 om han får pengene eller han gir det til sitt barn. Dette er jo penger som blir gitt mitt barn, kan jeg siden jeg har dette skriftlig få etter pengene på veiene av barnet mitt? Selvfølgelig barnet som skal få beholde pengene selv, ikke noe jeg tenker prøve beholde. Snakk om noen tusen. Anonymkode: af0c4...439 Hadde gitt beskjed til giverne, det er jo simpelt tyveri 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #18 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Pengene har kommet fra hans familie, de har i god tro tenkt at dette barnet kom til å være i familien. Nå er ts og hennes barn ikke en del av familien mer av årsaker ikke vi vet. La dette være og la det gå. Anonymkode: 30c52...730 Spørsmålet er om TS har kontakt med hans familie enda. Har hun ikke det er det nok nærliggende å tro at de heller vil at disse pengene skal komme eget barn tilgode enn en for dem nå ukjent. Dette ville jeg lagt ligge om jeg var TS. Anonymkode: f8cf2...d43 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #19 Skrevet 28. januar 2023 Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden): Hadde gitt beskjed til giverne, det er jo simpelt tyveri Kan hende giverne er enige med eksen og heller vil at eget barnebarn skal ha pengene enn et barn de ikke lengre har kontakt med. Forutsetningene for gaven er jo endret når barnet ikke lengre er i familien. Anonymkode: f8cf2...d43 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #20 Skrevet 28. januar 2023 Her er vel saken det at din eks stjeler gavene fra ditt særkullsbarn. For en simpel tyv han er. Anonymkode: 27ad5...7e9 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå