AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Del Skrevet 28. januar 2023 Kjøkkenbenken vår har av en eller annen grunn litt småhakk flere steder. Ser ut som det ligger igjen noen smuler, men det er hakk. Benken er vel ca 10 år gammel så det er kanskje normal slitasje. Uansett, vurderer å bruke kontaktplast istedet for å kjøpe ny. Noen som har erfaring med det? Anonymkode: 9fd26...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Del Skrevet 28. januar 2023 Kjøp heller ny plate. Kontaktplass på en benk som brukes mye gjør at det blir fort slitt. Anonymkode: e40b8...d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Del Skrevet 28. januar 2023 Vi har det. Blir fortere slitt enn benk, og ser alt av tidligere skader gjennom plasten. Er fornøyd med utseende, men skal bytte ut selve benken snart. fordelen med det er at en kan skifte utseende på kjøkkenet ganske ofte om en vil uten at det er for dyrt Anonymkode: 97f15...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Del Skrevet 28. januar 2023 Vi har, og det ble kjempefint. Fungerer utmerket, og har hatt det i er halvår, ingen merker eller noe slitasje enda. Anonymkode: 1b9c3...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Del Skrevet 28. januar 2023 Jeg synes det er et godt alternativ å bruke kontaktplast når ikke økonomien tillater å bytte orginal benkplate😊 Jeg har selv lagt kontaktplast men har to barn i huset som av og til skjærer kjøtt/brød/frukt rett på folien og det tåler den såklart ikke. Har noe striper med hull etter kniv. Så man må være litt obs på det. Snart tid for å legge ny tenker jeg😊 Anonymkode: e9f59...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er et godt alternativ å bruke kontaktplast når ikke økonomien tillater å bytte orginal benkplate😊 Jeg har selv lagt kontaktplast men har to barn i huset som av og til skjærer kjøtt/brød/frukt rett på folien og det tåler den såklart ikke. Har noe striper med hull etter kniv. Så man må være litt obs på det. Snart tid for å legge ny tenker jeg😊 Anonymkode: e9f59...93d Koster å kjøpe ny og så skal det tilpasses osv. Har tenkt på dette med merker etter kniv, men vi bruker normalt skjærefjøl her til alt vi skal skjære i. Tror jeg da. Tenker at det kanskje er noen i huset ikke alltid har gjort dette pga disse små hakkene rundt omkring på platen. Kan jo også være dårlig kvalitet. Ble kjøpt av forrige eier. Det koster nok lite å prøve med kontaktplast fram til vi bestemmer oss for å bytte ut hele benken. Anonymkode: 9fd26...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Del Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Koster å kjøpe ny og så skal det tilpasses osv. Har tenkt på dette med merker etter kniv, men vi bruker normalt skjærefjøl her til alt vi skal skjære i. Tror jeg da. Tenker at det kanskje er noen i huset ikke alltid har gjort dette pga disse små hakkene rundt omkring på platen. Kan jo også være dårlig kvalitet. Ble kjøpt av forrige eier. Det koster nok lite å prøve med kontaktplast fram til vi bestemmer oss for å bytte ut hele benken. Anonymkode: 9fd26...57c Jeg bruker alltid skjærefjøl men mine tenåringsbarn er ikke like flink til å gjøre det. Har fortalt dem og vist strekene med hull til dem😆 satser på at de tenker seg om neste gang. Jeg kjøpte min kontaktplast på Clas Ohlson. Helt okei pris og god kvalitet er min erfaring. Lykke til med å legge ny kontaktplast🤩det blir nok helt sikkert fint. Anonymkode: e9f59...93d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #8 Del Skrevet 29. januar 2023 Å bruke kontaktplast på kjøkkenbenk er som å henge opp en presenning for å skjule at du ikke gidder å male huset. Grusomt. Anonymkode: b81bf...45c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #9 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg tok det på kjøkkenskap. Det ble ikke bra. Bare tull hele greia. Kontaktplast er bare tull Anonymkode: 19b1d...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Del Skrevet 29. januar 2023 Kontaktplast er søppel. Anonymkode: f4ecd...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tok det på kjøkkenskap. Det ble ikke bra. Bare tull hele greia. Kontaktplast er bare tull Anonymkode: 19b1d...ba0 Hvis det var kjøkkenskap med profiler, så vil det kanskje være mer vrient å få det på pent uten bobler osv, men en benkeplate er flat og enklere å legge på. Vi har tatt på kontaktplast på skapet på badet. Det ble bra, men de var også helt slett. Anonymkode: 9fd26...57c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #12 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å bruke kontaktplast på kjøkkenbenk er som å henge opp en presenning for å skjule at du ikke gidder å male huset. Grusomt. Anonymkode: b81bf...45c Vel, det var vel å ta litt hardt i… Anonymkode: 9fd26...57c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #13 Del Skrevet 29. januar 2023 Problemet med kjøkkenskap dørene er hvordan få hjørnene pene. Det klarte ikke jeg. Jeg så flere videoer på nett men det ble ikke så bra for det. Anonymkode: 19b1d...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #14 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi har det. Blir fortere slitt enn benk, og ser alt av tidligere skader gjennom plasten. Er fornøyd med utseende, men skal bytte ut selve benken snart. fordelen med det er at en kan skifte utseende på kjøkkenet ganske ofte om en vil uten at det er for dyrt Anonymkode: 97f15...b68 Kan vi være så snill å legge fra oss denne holdningen og begynne å investere i ting som varer. Vi kan ikke fortsette denne bruk- og kast-galskapen lenger. Anonymkode: 62bf5...945 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vel, det var vel å ta litt hardt i… Anonymkode: 9fd26...57c På ingen måte. Anonymkode: b81bf...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Del Skrevet 29. januar 2023 Ja, ble veldig fint. Ikke slitasje, ingen hakk. Men ikke søl flytende lynlim på, det etser bort fargen 😅 Anonymkode: 182d2...2e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #17 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kan vi være så snill å legge fra oss denne holdningen og begynne å investere i ting som varer. Vi kan ikke fortsette denne bruk- og kast-galskapen lenger. Anonymkode: 62bf5...945 Enig i at det blir mye bruk og kast om en gjør dette ofte kun fordi en ønsker å fornye i hjemmet, men synes det er bra å prøve å reparere det en har enn å kjøpe nytt og. Har en et slitt bord, så er det ikke så ille om en prøver å fikse det en har enn å kjøpe nytt bord ofte. Enten ved bruk av litt maling eller som her litt kontaktplast. Anonymkode: 9fd26...57c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå