Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #1 Skrevet 19. desember 2005 http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1874070.ece vi som liker å ta oss en røyk bør boikotte tjenester og varer fra bedrifter som ikke vil ansette slike som oss (men som gjerne ser at vi kjøper varene/tjenestene deres) vi er en stor gruppe på over en million
Gjest Bellatrix Skrevet 19. desember 2005 #2 Skrevet 19. desember 2005 (endret) Boikott Emil Shampoo du. Endret 19. desember 2005 av Smurf
monja Skrevet 19. desember 2005 #3 Skrevet 19. desember 2005 (endret) Bikott Emil Shampoo du. ← Endret 19. desember 2005 av monja
Gjest gutt27 Skrevet 19. desember 2005 #4 Skrevet 19. desember 2005 boikott støttes makan til frekkhet skal man lete lenge etter. Varene deres ønsker de at vi skal kjøpe, mens de skyr oss som pesten ved ansettelse
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 19. desember 2005 #5 Skrevet 19. desember 2005 Innvandrer er han også, den sniken! Boikott, boikott! Korsfest, korsfest!
Gjest Mito24 Skrevet 19. desember 2005 #6 Skrevet 19. desember 2005 (endret) Røykere bør kvoteres inn! Minst tyve prosent røykere i alle styrer! (Gjelder kun allmennaksjeselskap) Visste dere forresten at en ikke-røyker har fire ganger så stor sjanse for å bli over sytti år som en røyker har? Endret 19. desember 2005 av Mito24
Gjest mann33 Skrevet 19. desember 2005 #7 Skrevet 19. desember 2005 Visste dere forresten at en ikke-røyker har fire ganger så stor sjanse for å bli over sytti år som en røyker har? ← men det tjerner jo staten og dermed også samfunnet store penger på da røykerne ikke vil motta pensjon så lenge som ikke-røykerne mens dere sitter siklende og sterkt pleietrengende på gamlehjem til dere er 90-95 og medfører store kostnader for staten så er vi av en langt mindre øk. byrde da vi lever kortere
jordbær Skrevet 19. desember 2005 #8 Skrevet 19. desember 2005 Jeg røyker, men jeg skjønner han. Myyye tid som går med på røykepauser i løpet av en dag, spesielt i min nye stilling. (Følger røykemønstret til dem jeg jobber sammen med) Nå skal det nevnes at det er en del faglig debatt der, men det går noen minutter med til kryssord og sudoku hver dag.
Gjest Lilleulv Skrevet 19. desember 2005 #9 Skrevet 19. desember 2005 jeg kan seriøst ikke forstå at folk gidder å røyke jeg... det er utrolig digg at samfunnet har forandra seg, det er ikke noe kult å røyke lenger Hadde jeg merka at jeg var avhengig av noe så hadde jeg slutta blankt, sånn er jeg, det går på viljestyrke!
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #10 Skrevet 19. desember 2005 Jeg røyker, men jeg skjønner han. Myyye tid som går med på røykepauser i løpet av en dag, spesielt i min nye stilling. (Følger røykemønstret til dem jeg jobber sammen med) Nå skal det nevnes at det er en del faglig debatt der, men det går noen minutter med til kryssord og sudoku hver dag. ← samt legge kabal på pc'n
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2005 #11 Skrevet 19. desember 2005 men det tjerner jo staten og dermed også samfunnet store penger på da røykerne ikke vil motta pensjon så lenge som ikke-røykerne mens dere sitter siklende og sterkt pleietrengende på gamlehjem til dere er 90-95 og medfører store kostnader for staten så er vi av en langt mindre øk. byrde da vi lever kortere ← Dere røykere har kostet staten sikkert minst like mye mens dere levde. Man hyler om alle avgiftene som staten tar inn av røykerne, men det dekker jo ikke det dere faktisk koster da
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #12 Skrevet 19. desember 2005 Dere røykere har kostet staten sikkert minst like mye mens dere levde. Man hyler om alle avgiftene som staten tar inn av røykerne, men det dekker jo ikke det dere faktisk koster da ← det tror jeg neppe da vi lever noe kortere og betaler store avgifter for hver pakke røyk. (7,5 mrd kr i 2004 - og 5,0 mrd. kr i 1994) dessuten skaper vi generellt mye trivsel da røyking er en sosial aktivitet
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2005 #13 Skrevet 19. desember 2005 dessuten skaper vi generellt mye trivsel da røyking er en sosial aktivitet ← Så du tror at folk hadde blitt mindre sosiale om ingen røykte?
~sikka~ Skrevet 19. desember 2005 #14 Skrevet 19. desember 2005 Jeg skjønner ikke at det kan være lov å kun ansette ikke-røykere, det må jo være diskriminering....
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #15 Skrevet 19. desember 2005 det tror jeg neppe da vi lever noe kortere og betaler store avgifter for hver pakke røyk. (7,5 mrd kr i 2004 - og 5,0 mrd. kr i 1994) dessuten skaper vi generellt mye trivsel da røyking er en sosial aktivitet ← Og for ikke å snakke om hva dere koster samfunnet når dere må behandles for emfysem, lungekreft og overvekt som følge av at dere får lungekapasitet som en toåring etter å ha dampa på kreftpinnene. Så røyking er en sosial aktivitet? Vel, det samme kan man sikkert si om selvmordsbombing.
Gjest Lilleulv Skrevet 19. desember 2005 #16 Skrevet 19. desember 2005 Jeg skjønner det vanvittig godt jeg. Røykerne på jobben min er jo stadig vekk ute på røykepause mens vi andre sitter og jobber. blir for dumt da... jeg hadde aldri turt å ta så mye pauser jeg.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #17 Skrevet 20. desember 2005 Jeg skjønner ikke at det kan være lov å kun ansette ikke-røykere, det må jo være diskriminering.... ← Man diskriminerer ikke ved å la være å ansette folk som er avhengig av et rusmiddel, for å sette det litt på spissen.
~sikka~ Skrevet 20. desember 2005 #18 Skrevet 20. desember 2005 Man diskriminerer ikke ved å la være å ansette folk som er avhengig av et rusmiddel, for å sette det litt på spissen. ← Hvis det hadde stått i annonsen at alkoholikere ikke vil bli ansatt, hadde det vært diskriminering da?
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #19 Skrevet 20. desember 2005 Hvis det hadde stått i annonsen at alkoholikere ikke vil bli ansatt, hadde det vært diskriminering da? ← Nei, selvsagt ikke.
Leo Skrevet 20. desember 2005 #20 Skrevet 20. desember 2005 (endret) Jeg fikk dette servert som argument fra bl.a. fra sentralbordbetjeningen da jeg jobbet som megler på Asia, Europa og USA. Fint, sa jeg; Du siler telefonene 24/7 eller jeg røyker og fortsetter å ta de telefonene som kommer inn når du ikke er på jobb. Ehh... Det er jo ingen telefoner etter 16.00... (Det skulle jo faen hakke meg også forundre meg når du har stått og slått av et avansert datanlegg som tillater innkommende samtaler!) At de telefonene de ikke tok, havnet hjemme hos meg eller på mobilen falt ingen inn... Jeg synes også det er usedvanlig tragisk at folk som ikke røyker ALDRI tar seg en pause i løpet av arbeidsdagen. Min opplevelse er det motsatte nemlig; Røykere har klart avgrensede pauser og det er den tiden det tar å ta seg en røyk; For meg tar det 7 - sju - minutter å gå ned to etasjer, røyke en sigarett og være tilbake på plass. De som sto å "kaklet" i gangen både da jeg gikk ut og da jeg kom inn, teller ikke de? Nei, selvfølgelig gjør de ikke det! De røkte jo ikke! De som påstår de sitter 7,5 timer effektivt på plassen sin og jobber i løpet av dagen er enten usedvanlig dumme eller uhelbredelige løgnere! Jada, jeg kommer til å bli syk av røykingen, men i løpet av de 30 - 50 årene jeg har røkt 20 sigaretter pr. dag før jeg dør av det, har jeg betalt inn enn høyst respektabel sum til staten i avgifter. Skulle jeg finne på å dø av det i ung alder, har jeg spart staten for en stor sum; Jeg betaler jo skatt og trygdeavgift som alle dere ikke-røykere. Hvis lykken skulle stå meg bi og det viser seg at jeg er en av dem som ikke blir syk av å røyke, skal Staten da utbetale netto opptjent til mine arvinger? Selvfølgelig er det idiotisk å røyke, men som alle andre vitenskapelige undersøkelser, undersøker ikke denne hva røykerne f.eks. gjør ekstra utenfor vanlig arbeidstid og ikke minst, hva definerer de som ikke røyker som pauser? Når det gjelder forholdet mellom røykere og andre rusmisbrukere, så har jeg til gode å føle meg ruset av nikotin. Jeg har heller aldri gjort en dårlig jobb eller skadd andre mennesker i nikotinrus! Det neste blir vel kaffe... Endret 20. desember 2005 av Leo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå