Gå til innhold

Hvilke middagstallerkner har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har noen jeg har arvet og noen som var vervepremie et-eller-annet sted for nærmere 25 år siden. Det første har jeg tallerkner og asjetter i - det andre er tallerkner og suppeskåler.

Jeg har lyst å bytte ut sistnevnte - men da tar jeg de med til bruktbutikken og kjøper meg noe annet der....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Le Creuset til hverdags. Ellers har jeg så mange serviser og husker ikke navnet på alle :sjenert:

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Swedish Grace Har hatt det i mange år og de er svært robuste.

Anonymkode: 3d58f...210

Jeg har samme og er veldig fornøyd.

Anonymkode: e8c67...263

• Liker 1
Skrevet

Johnson Bros Old Britain Castle 

a433fcfad6fa2bcdd104f48204993519--pink-dinner-plates-dinner-plate-sets.jpg

• Hjerte 1
Skrevet

Rosendahl, utrolig hvor godt de holder seg. Litt kjedelige, men ikke stygge heller.

Anonymkode: 66edf...d22

• Liker 1
Skrevet

Rosendahl Grand Cru. Veldig fornøyd med at jeg kjøpte disse for flere år siden. 

Skrevet
Ullvott skrev (10 timer siden):

Jeg har helt enkle hvite fra Porsgrund i den serien som heter Sense (tidligere het deler av dette serviset Cuisine, tror jeg). Vi har også noen mindre dessertskåler i samme serie, pluss woktallerkener som vi bruker til wok, pasta, gryteretter og suppe. Vi har hatt dette som hverdagsservise i årevis, og er veldig fornøyd. Utrolig kvalitet til en god pris, og ofte på tilbud. Antakeligvis er det samme servise som @aksase nevner i sitt innlegg her. 

I tillegg til å være veldig slitesterkt synes jeg det er en fordel at delene er relativt lette og "nette". Mange hverdagsserviser er så tykke og klumpete, med tallerkner som blir utrolig tunge. 

Enig. Har det samme serviset 

Skrevet

Figgjo fra 1970 tallet 🙂

• Hjerte 1
Skrevet

Noe billige greier fra IKEA. Funker for meg.

Anonymkode: 75195...f05

Skrevet

Har noen grønne, noen svarte og noen hvite.

Hvordan i all verden vet man "merkenavnet" på tallerknene sine?

Anonymkode: 8364a...47f

Skrevet

Jeg har strå (håndmalt) og maxistrå fra Porsgrund porselen. Veldig fornøyd med de. :)

Anonymkode: 181f0...af5

Skrevet

Til hverdags har jeg Teema (fra Iittala), de vanlige hvite. Jeg synes fortatt at de er så fine at jeg bruker de til pent også. 

Som penservie har jeg ett fra Villeroy&Boch og ett arvet. Men min favoritt er Teema. :) 

Anonymkode: d980a...a49

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har noen grønne, noen svarte og noen hvite.

Hvordan i all verden vet man "merkenavnet" på tallerknene sine?

Fordi man har valgt dem ut og spart på deM, eller fordi man har arvet fine ting?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi man har valgt dem ut og spart på deM, eller fordi man har arvet fine ting?

Ja, vet at noen har fancy servise, noen har fancy vaser og noen har fancy malerier, men her i tråden fremstiller en del det som om det er helt vanlig å vite merkenavnet på tallerknene sine. Det kan det vel ikke være?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, vet at noen har fancy servise, noen har fancy vaser og noen har fancy malerier, men her i tråden fremstiller en del det som om det er helt vanlig å vite merkenavnet på tallerknene sine. Det kan det vel ikke være?

Jo, det er helt vanlig. Jeg vil driste meg til å si at det er mye vanligere å vite hva man eier enn å ikke vite det. 

Anonymkode: 9810c...41c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Bruker Sense fra Porsgrund til hverdags. Nøytrale hvite firkantet. Hatt de et par år nå, lite slitasje tross daglig bruk og oppvaskmaskin.

Anonymkode: 8983d...493

Skrevet

Vi har middagstallerkner i fra nille 😅 Men jeg elsker de! Fikk de på 30% avslag, handlet inn 12 stk. 

Beste kjøpet jeg noen gang har gjort hos nille 😁👌

Screenshot_20230129_190723_Chrome.jpg

Anonymkode: 161bd...874

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg kjenner ingen som ikke vet merkenavnet på serviset sitt.

Anonymkode: 86f26...ef7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kjenner ingen som ikke vet merkenavnet på serviset sitt.

Anonymkode: 86f26...ef7

Jeg gjør ikke det. Men det er fordi det var mannen som hadde det fra før vi møttes.

Skrevet

Vi har Plissé fra Pillivuyt. 

Anonymkode: 3bdef...a29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...