Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #1 Skrevet 19. desember 2005 Kan herpes 1 på leppene smitte over til kjønnsorganene selv om man ikke har utbrudd? Til dere som har herpes: bruker dere kondom under oralsex selv om dere ikke har utbrudd eller unngår dere det helt? Har til nå hatt oralsex og ikke tenkt så mye på det.. men har etter hvert begynt å tenke på risikoen..
Gjest tante-sofie Skrevet 19. desember 2005 #2 Skrevet 19. desember 2005 har aldri smittet over, men har prøvd å unngå oralsex o.l mens jeg har herpes da.. men har hørt at det kan smitte så man bør holde seg unna sånn hvis man kan.. hehe..
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #3 Skrevet 19. desember 2005 Min mann har munnherpes. Vi har oralsex som "vanlig" når han ikke har utbrudd. Men så snart han merker at han holder på å få utbrudd, kutter vi all kyssing og oralsex (han på meg) til utbruddet er over, men har annen sex som vanlig. Det første dype kysset etter en uke uten en eneste suss er helt fantastisk!
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Min mann har munnherpes. Vi har oralsex som "vanlig" når han ikke har utbrudd. Men så snart han merker at han holder på å få utbrudd, kutter vi all kyssing og oralsex (han på meg) til utbruddet er over, men har annen sex som vanlig. Det første dype kysset etter en uke uten en eneste suss er helt fantastisk! ← Og det har fungert fint? Har absolutt ikke lyst at det skal smitte over på kjønnsorganene, men samtidig er det ikke helt det samme å bruke kondom under oralsex.. Har nemlig lest flere plasser at det kan smitte utenom utbrudd også.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Ja, dette har fungert fint så langt. Men jeg er realistisk nok til å skjønne at når jeg er sammen med en som har herpes, er det bare et tidsspørmål før jeg blir smittet selv, selv om man er forsiktig. Men prøver jo å unngå det. Jeg er ikke sikker på det med smitte utenom utbrudd, men jeg skulle tro at risikoen er veldig liten. De stedene jeg har lest, står det at det er svært smittsomt under utbrudd. Jeg tror nok ikke at jeg orker å ha oralsex med kondom hver eneste gang resten av livet, dette er jo mannen min, ikke en ONS (Da skal man jo bruke kondom uansett)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå