AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Jeg har et lite refinansieringslån. hos bank norwegian 50 000,- med en nm rente 15,99% og effektiv rente 18%. Jeg planlegger å betale hele beløpet ned snart, men i mellomtiden ønsker jeg å refinansire til enda lavere rente. Hvilken bank tilbyr lavere fente enn det jeg har? Setter pris på din hjelp 🙂 Anonymkode: 431b5...5d0
Schmuhu Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 https://www.dnb.no/lan/refinansiering/forbrukslan Quote Priseksempel forbrukslån Nominell rente 10,4 %, effektiv rente 11,15 %, kroner 100 000 over 5 år, etableringsgebyr 500 kroner. Kostnad 29 310 kroner. Totalt 129 310 kroner. Som du ser finnes det mange banker slik som f.eks. DNB som refinansierer forbrukslån til mindre enn 18%. Jeg tror ikke at DNB er det beste valget uansett, så godt mulig at lokale distriktbanker gir enda bedre betingelser. Men det kommer også an på andre faktorer i økonomien din om du faktisk får refinansiering. DNB er en grådig bank med dårlig kundeservice. Men når det gjelder rentesatser er de helt greit å sammenligne seg med siden de er en ganske så stor aktør. Lykke til 🍻
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Schmuhu skrev (5 minutter siden): https://www.dnb.no/lan/refinansiering/forbrukslan Som du ser finnes det mange banker slik som f.eks. DNB som refinansierer forbrukslån til mindre enn 18%. Jeg tror ikke at DNB er det beste valget uansett, så godt mulig at lokale distriktbanker gir enda bedre betingelser. Men det kommer også an på andre faktorer i økonomien din om du faktisk får refinansiering. DNB er en grådig bank med dårlig kundeservice. Men når det gjelder rentesatser er de helt greit å sammenligne seg med siden de er en ganske så stor aktør. Lykke til 🍻 Den renten forutsetter vel sikkerhet i noe? Anonymkode: 2a314...bb6
Schmuhu Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Den renten forutsetter vel sikkerhet i noe? Det kan godt være sant. Men ikke nødvendigvis. Som skrevet før så kommer det an på andre faktorer i TS sin økonomi om bankene går med på det eller ikke. Er betalingsevnen og betalingsviljen høy, så er det mye en kan få til. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 Har du prøvd reforhandle med bank Norwegian? Og er dette all gjelden du har? Og ingen betalingsanmerkninger? Har du overholdt lånet hele veien? Har du noe sikkerhet? Anonymkode: 2c612...3e9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Den renten forutsetter vel sikkerhet i noe? Anonymkode: 2a314...bb6 Forbrukslån er lån uten sikkerhet. Anonymkode: 2c612...3e9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 https://www.lendo.no/mine-tilbud/ Bør være mulig å få ned mot 8%. Anonymkode: c54cb...b84
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 Jeg tar gjerne lånet ditt på 15% Anonymkode: a6377...d7c
Jonas82 Skrevet 29. januar 2023 #9 Skrevet 29. januar 2023 Schmuhu skrev (På 28.1.2023 den 0.51): https://www.dnb.no/lan/refinansiering/forbrukslan Som du ser finnes det mange banker slik som f.eks. DNB som refinansierer forbrukslån til mindre enn 18%. Jeg tror ikke at DNB er det beste valget uansett, så godt mulig at lokale distriktbanker gir enda bedre betingelser. Men det kommer også an på andre faktorer i økonomien din om du faktisk får refinansiering. DNB er en grådig bank med dårlig kundeservice. Men når det gjelder rentesatser er de helt greit å sammenligne seg med siden de er en ganske så stor aktør. Lykke til 🍻 Jeg synes DNB har god kundeservice, men at de er grådig er det ikke noe tvil om.
Schmuhu Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 6 minutter siden, Jonas82 said: Jeg synes DNB har god kundeservice, men at de er grådig er det ikke noe tvil om. når de tjener penger så har de syk god kundeservice 🍻
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #11 Skrevet 29. januar 2023 Jeg har forbrukslån i bank Norwegian med effektiv rente på ca 8%, prøvd å snakke med de? Anonymkode: 49a2e...d61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå