Gjest Innsikten Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 (endret) Min venninne har vært 100% alene med sønnen min siden han var tre. Barnefar og hans familie er helt ute av bilde, og er alle bosatt i utlandet. I år skal han konfirmeres. Dette er en stor dag, og vi gleder oss masse begge to. I dag ringte hun bror og søster. Begge to meldte avbud. Søster skulle på ferietur den uka, og bror kan heller ikke. Jeg må si at jeg er veldig lei meg på hennes vegne. Hun har stilt opp med å bake kaker, ordnet med pynt og rydding når barna til deres konfirmerte seg. Både søsteren og broren hennes har 2 barn hver. Nå som det er hennes tur, så gidder dem ikke å komme en gang. Foruten min bror og søster, har hun bare foreldrene. Hvordan kan folk være så kyniske og selvopptatte…? Endret 27. januar 2023 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Det ligger nok mer bak enn bare ferie og at de ikke gidder Anonymkode: f88a7...1f4 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Inviter venner! Anonymkode: d9a33...617 5
snurk Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Hva med at du og sønnen din drar på en spennende ferie sammen i stedet for? 🙂 Sjefen min ga valget til begge sine barn, hvor de enten kunne velge tradisjonell komfirmasjonsfest eller valgfri reise for hele familien. Begge barna valgte å reise 🙂 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 Dette var virkelig trist å lese 😓 kan du evt flytte festen? Jeg ville tatt en seriøs prat med din familie- evt skriv en lang fellesmail der du utdyper hvor sårt dette er og hvor mye du trenger at de stiller opp akkurat til denne anledningen. Og så ville jeg invitert eventuelle faddere og kanskje andre venner som har stått dere nær. Da blir det kanskje litt flere..? Anonymkode: 78a20...9d1 2
Rucula Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Ringt dem og konfronter dem! Det der skal de ikke slippe unna med. Så ville jeg ha invitert venner som nevnt over. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 Inviterte venner vi. Anonymkode: d771b...be9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 Rucula skrev (Akkurat nå): Ringt dem og konfronter dem! Det der skal de ikke slippe unna med. Så ville jeg ha invitert venner som nevnt over. «Skal ikke slippe unna med»??!! Det er da valgfritt å komme i konfirmasjon! Anonymkode: a769f...79c 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: «Skal ikke slippe unna med»??!! Det er da valgfritt å komme i konfirmasjon! Anonymkode: a769f...79c Det er klart det er valgfritt. Men de fortjener å vite hvor mye det sårer TS og hennes sønn. De kan ikke både la vær å stille opp, og samtidig slippe dårlig samvittighet. (Og dersom de ikke får dårlig samvittighet, så er det kanskje ikke mennesker som burde komme i det heletatt.) Anonymkode: d9a33...617 9 1
Rucula Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Skal ikke slippe unna med»??!! Det er da valgfritt å komme i konfirmasjon! Anonymkode: a769f...79c Jada, har ikke sagt noe annet. Men det er faen meg så råttent! Ts sin familie vet at hun er alene, TS har stilt opp for deres barn. Også prioriterer de ikke å komme i konfirmasjonen. Jeg hadde klikket i vinkel! 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Skal ikke slippe unna med»??!! Det er da valgfritt å komme i konfirmasjon! Anonymkode: a769f...79c Ja, det er det. Men det er også modent å velge å ikke opptre som noen store egoister som TS sine søsken synes å være. Kunne ikke falt meg inn å ikke stille opp i mine tantebarns konfirmasjoner dersom mine søsken har stilt opp med både tilstedeværelse og hjelp i mine barns konfirmasjoner. Man vet hvilke år nevøer/nieser konfirmeres. Da sjekker man dato før man bestiller tur. Anonymkode: 59db2...29a 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #12 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): «Skal ikke slippe unna med»??!! Det er da valgfritt å komme i konfirmasjon! Anonymkode: a769f...79c Jeg synes ikke det er helt valgfritt. Moralsk sett synes jeg vi har et ansvar for å stille opp for barn og unge i familie og omgangskrets. Det bør være særlige grunner for å ikke møte på slike dager. It takes a Village osv.. Anonymkode: fb07f...bd1 14 5
minister-mio Skrevet 27. januar 2023 #13 Skrevet 27. januar 2023 Jeg forstår ikke om ts er konfirmantene mor eller om det er ts sin venninne og hennes sønn? Eller ts sin sønn og ei venninne..? 7 2
bettsa Skrevet 27. januar 2023 #14 Skrevet 27. januar 2023 Hvorfor har venninna di omsorgen for ditt barn? 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Skrevet 27. januar 2023 Det står da vitterlig at det gjelder ts’ venninne? Hvorfor svarer alle som om det er ts problemet gjelder? Anonymkode: 7b2fd...7d1 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #16 Skrevet 27. januar 2023 Just now, minister-mio said: Jeg forstår ikke om ts er konfirmantene mor eller om det er ts sin venninne og hennes sønn? Eller ts sin sønn og ei venninne..? TS har redigert innlegget, mulig hun ble redd for å bli gjenkjent. Anonymkode: d9a33...617 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #17 Skrevet 27. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Det står da vitterlig at det gjelder ts’ venninne? Hvorfor svarer alle som om det er ts problemet gjelder? Anonymkode: 7b2fd...7d1 Fordi i første versjon var det det. Anonymkode: d9a33...617 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 Det er vel ikke TS som er moren i dette innlegget, men venninnen...? Tror ts mente å skrive "sønnen SIN", og "SIN bror og søster"...? Eller så lider hun av splittet personlighet og er både seg selv og venninna... Anonymkode: 58ad7...654 2
bettsa Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det står da vitterlig at det gjelder ts’ venninne? Hvorfor svarer alle som om det er ts problemet gjelder? Anonymkode: 7b2fd...7d1 Fordi i overskriften står det ingen kommer i konfirmasjonen til mitt barn. Hvis det er venninnes sine barn må hun endre tittelen på innlegget. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 Vær ærlig med de, og si at du er veldig lei deg og skuffet over at de ikke ønsker å prioritere familiefeiring, og at du trodde dette var noe man hjalp hverandre med og prioriterte. Så kan du kanskje heller invitere venner, og så gjør du det så kjekt du kan på barnet ditt sine premisser. så legger du det på minnet, at du ikke trenger å prioritere søsknene dine så mye i fremtiden, om du har ting som du kan gjøre som gir deg mer glede. Ikke tilby hjelp ol, hvis du har bedre ting å gjøre. Anonymkode: 8a9f1...835 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå