Gå til innhold

Statisk sofa, hvordan unngå det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fløyel sofa fra trademax som er så elektrisk at kattens hår står til alle kanter, vi gir hverandre støt hele tiden og det knitrer når man reiser seg, noen tips til å fikse dette? 😂

Anonymkode: 12f79...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøymykner! Bland ut på en sprayflaske og spray over sofa, og eventuelt fleecepledd og lignende!

Jeg så faktisk gnistene når fingrene mine var borti nesa til stakkars pelsballen her før jeg begynte bruke skyllemiddel!

Ellers så kommer den statiske elektrisiteten mye av den tørre inneluften, så mange sier en luftfukter kan også dempe det.

• Liker 2
Skrevet

Ja bland ut skyllemiddel på sprayflaske 

Anonymkode: 5cd1e...b8f

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Det blir ikke merker på sofaen av sånt?

Skrevet

Og eventuelt hva slags blandingsforhold?🤩

Skrevet

Stakkars pus som kommer til å stinke, og som slikker pelsen sin flere ganger i døgnet. 

Velg vekk syntetisk tekstil. 

Anonymkode: f7a34...213

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stakkars pus som kommer til å stinke, og som slikker pelsen sin flere ganger i døgnet. 

Velg vekk syntetisk tekstil. 

Anonymkode: f7a34...213

Det er sant, er ikke noe katter skal få i seg nei!

Skrevet

Problemet er at jeg ikke har råd til en annen sofa, så får prøve å finne en annen løsning 

Skrevet

På zizzi selger de en antistatisk spray, egentlig for klær, men kan brukes på møbler også. Min mor bruker den på microfibersofaen som de har. 

Anonymkode: 4f872...b7c

Skrevet

Jeg brukte vel rundt 1-2ss skyllemiddel til 0,6 liter vann.

Jeg merker knapt lukten i noen minutter selv av det, og pus har aldri stinket skyllemiddel. Og man trenger ikke spraye på så mye at det er vått. Det er ikke verre for en katt enn hva duftlys, diffusere, parfyme, hudlotion, såpe for annet husarbeid eller all den sanda mange bruker som lukter veldig kraftig...

Tilogmed veterinæren og dyrepleieren vi bruker anbefaler det, så da velger jeg stole på dem.

• Liker 1
Skrevet
Taluno skrev (16 timer siden):

Jeg brukte vel rundt 1-2ss skyllemiddel til 0,6 liter vann.

Jeg merker knapt lukten i noen minutter selv av det, og pus har aldri stinket skyllemiddel. Og man trenger ikke spraye på så mye at det er vått. Det er ikke verre for en katt enn hva duftlys, diffusere, parfyme, hudlotion, såpe for annet husarbeid eller all den sanda mange bruker som lukter veldig kraftig...

Tilogmed veterinæren og dyrepleieren vi bruker anbefaler det, så da velger jeg stole på dem.

Hvor ofte sprayer dere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor ofte sprayer dere?

Etter behov, men vanligvis kanskje en gang i måneden på vinterhalvåret. Men vasker også klær med litt skyllemiddel for å forhindre at de blir statisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...