Gå til innhold

Svie nedentil, kul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kjennes ut som jeg har et sår rundt de indre kjønnsleppene. Det svir, og spesielt når jeg tørker meg etter dobesøk. Etter å ha sjekket med speil ser jeg at det er en liten kul, som føles litt sår, men det er ikke sårt. Har hatt på zinksalve og vaselin, men det er like ubehagelig og sviende fortsatt. Tips og råd? 

Anonymkode: 4e1d3...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem den ut 

Anonymkode: 0ee32...e44

Skrevet

Betent hårsekk kanskje? Det er vondt som fy, men klem på den og prøv å tømme den. 

Skrevet

Jeg ville ikke ha klemt på den. Den kan bli betent og da blir det enda verre.. helt til den sprekker.. men så er det fortsatt ubehagelig til det er grodd. Måtte på sykehus for et års tid siden pga det.. den sprakk selvfølgelig da jeg ventet på gangen, og de spylte for å rengjøre innvendig.. fy fader. 

Skrevet

Væske? Herpes 

Anonymkode: 303da...ed2

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kjennes ut som jeg har et sår rundt de indre kjønnsleppene. Det svir, og spesielt når jeg tørker meg etter dobesøk. Etter å ha sjekket med speil ser jeg at det er en liten kul, som føles litt sår, men det er ikke sårt. Har hatt på zinksalve og vaselin, men det er like ubehagelig og sviende fortsatt. Tips og råd? 

Mulig det er en tett talg kjertel.

Jeg har det ofte. Ikke noe å gjøre med dem før de «er klare». Ta vil så lite som å være borti med toalettpapir få dem til å sprekke når de er det.

Ikke klem på de. Det er grusomt smertefullt og det gjør stort sett ikke noe med problemet. Eneste som han hjelpe er varmt vann. Kan trekke ut pusset til overflaten, og få prosessen til å gå fortere.

Anonymkode: 2f4bc...c79

• Liker 1
Skrevet

Den virker ikke å være klembar, og heller ikke væskefylt. Det er vel ikke inngrodd hår eller betent hårsekk på indre kjønnsleppe? Det ligner på et myggstikk i form og følelse... Men svir som et åpent sår.

Ts

Skrevet

På tide å sjekke seg for kjønnssykdommer.. 

Anonymkode: fe0f5...95b

Skrevet

Det er ikke nødvendig,  da jeg er singel og selvhjulpen på 5. året.

Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Ville tatt en tur til legen!

Anonymkode: 00cc9...14e

Skrevet

Det der høres ut som noe jeg har hatt noen ganger. Har gått over etter ei ukes tid. Gjør vondt. Har bare regnet med det var ei kvise av noe slag🫢 Har forresten ingen kjønnssykdommer eller herpes😅

Anonymkode: 0fd75...130

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Den virker ikke å være klembar, og heller ikke væskefylt. Det er vel ikke inngrodd hår eller betent hårsekk på indre kjønnsleppe? Det ligner på et myggstikk i form og følelse... Men svir som et åpent sår.

Ts

Jeg får dem ofte «midt inni» de indre kjønnsleppene. Kjennes ut som en liten hard kul. Vond å berøre. Virker ikke klembar. Virker ikke fylt med væske. Men om jeg lar den være i et par dager, så plutselig sprekker den, og væske kommer ut, som en kvise.

Om du er bekymra, bestill time hos lege. Aldri feil å snakke med en lege om man er redd noe er galt, virkelig ikke nøl med å gå til legen.

Men kan fortelle at jeg ofte har disse kulene, både på indre og ytre kjønnslepper. På de ytre sitter det ofte i hårfestet. På de indre midt inne i «veggen» om man kan kalle det det.

Beskrivelsen din minner om det jeg har opplevd flere ganger. Men man kan jo aldri vire helt sikkert da. Ta en telefon til legen på mandag, om den ikke har sprukket til da. Time kan du uansett bestille.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får dem ofte «midt inni» de indre kjønnsleppene. Kjennes ut som en liten hard kul. Vond å berøre. Virker ikke klembar. Virker ikke fylt med væske. Men om jeg lar den være i et par dager, så plutselig sprekker den, og væske kommer ut, som en kvise.

Om du er bekymra, bestill time hos lege. Aldri feil å snakke med en lege om man er redd noe er galt, virkelig ikke nøl med å gå til legen.

Men kan fortelle at jeg ofte har disse kulene, både på indre og ytre kjønnslepper. På de ytre sitter det ofte i hårfestet. På de indre midt inne i «veggen» om man kan kalle det det.

Beskrivelsen din minner om det jeg har opplevd flere ganger. Men man kan jo aldri vire helt sikkert da. Ta en telefon til legen på mandag, om den ikke har sprukket til da. Time kan du uansett bestille.

Synes d minner veldig om dette... Er det noe som kan lindre til det forsvinner da? Svir jo som pokker....

Ts

Skrevet

Har faktisk selv en lignende kul på indre kjønnsleppe. Den vokste seg stor og vond på 2-3 timer 😭😭😭

Jeg har hatt en sånn før på akkurat samme plass, og forrige gang gikk den bort/gikk innover igjen etter 1-2 dager. Det bare gjør så jævlig vondt mens det nå står på.. 🥲

Nei herreguuud trenger ikke bety herpes eller kjønnssykdom 🤣

Om din ikke går bort etter helgen så bestill gjerne legetime til uken. Jeg regner med min går bort innen neste uke 🙏🏻 

Sliter generelt med en del kviser nedentil, men de går alltid bort etter max 1 uke 💗

Sender deg en goooood klem - om smertene blir for store og utholdelige, så ta paracet/ibux 💗

Anonymkode: 0bc2c...b24

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan det være bartholinitt?

https://nhi.no/sykdommer/kvinne/infeksjoner/bartholinitt/

Anonymkode: 9874a...496

Men dette er bakre del av kjønnsleppene. Jeg trodde også jeg kunne ha dette; men la merke til at jeg har foran og ikke bak. I tillegg har man gjerne feber og nedsatt allmenntilstand. Jeg er ikke TS da, men kan ikke se at hun har nevnt dette. 

Men Damn det er vondt, hva enn vi har - jeg har også noe klump/kul som TS nevner. 

Anonymkode: 0bc2c...b24

Skrevet

Ts her

Tror nok ikke det er barte-greia. Tipper det er noe ufarlig og vanlig, men det svir... Jeg kjørte på med litt zylocain salve, men d hjelper ikke så mye... Hadde ikke fucidin, men bacimycin, så prøver det neste gang. Oooog Paracet! Godt å høre at det ikke virker å være et helt ukjent fenomen! Jeg er 40, dette er andre gang jeg har det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...