Gå til innhold

Samboer setter seg i godstolen og sover når vi har besøk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får påpakk for å reagere på dette. Det er min familie som er på besøk, og samboer går plutselig og legger seg til i godstolen, mens vi drikker kaffe. Hver gang. Jeg synes det er frekt, og ser at familien stusser over det. 
Overreagerer jeg her? 

Anonymkode: cd12c...8fb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer du har blitt sambo med en dust som ikke er oppdradd

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Drikk noe annet enn kaffe?

Anonymkode: 4c593...f6f

Skrevet

Si at han kan gå på soverommet eller gå en tur hvis han skal være asosial.

• Liker 9
Skrevet

Hvor ofte kommer de på besøk? Når det begynner å bli mer enn en gang i uka, hadde jeg også gått lei. Og da strekker jeg meg langt 😮💨

• Liker 5
Skrevet

Haha, sånn har min far holdt på i 30 år. Det er litt frekt ja, og besøket føler seg ikke spesielt interessante. Han kunne også gjøre det på besøk hos andre... pinlig. Folk reagerte selvsagt på det. 

Anonymkode: a7bfb...ade

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Razor1976 skrev (4 minutter siden):

Hvor ofte kommer de på besøk? Når det begynner å bli mer enn en gang i uka, hadde jeg også gått lei. Og da strekker jeg meg langt 😮💨

Ikke ofte. To ganger i kvartalet. Det er så flaut 😟

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Med mindre han er gravid i første trimester, har han ingen unnskyldning 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er ikke greit. Her hadde jeg sagt noe og krevd normal høflig oppførsel. Skal han lære dette videre til barna deres at sånn gjør man med «kjedelig» besøk-_-

Anonymkode: d3787...324

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke greit. Her hadde jeg sagt noe og krevd normal høflig oppførsel. Skal han lære dette videre til barna deres at sånn gjør man med «kjedelig» besøk-_-

Jeg har sagt det flere ganger, men får til svar at det er umulig å holde seg våken..

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har sagt det flere ganger, men får til svar at det er umulig å holde seg våken..

Da får han komme seg til lege

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor lenge har han vært sosial med dem da, før han "spacer ut"? 

Kan du be han gå på rommet og hvile seg om han blir så sliten av det sosiale samværet? 

Er han slik med andre? Eller er det sånn at han pleier å sove middag og så faller besøket alltid på denne tiden?

Kan jo på en måte forstå om han er trøtt på ettermiddagen, om han har vært på jobb. For så å spise middag med gjester, småprate litt... Jeg hadde tenkt at det var greit om min mann gikk og la seg, i sengen. Men ikke hver eneste gang. 

Anonymkode: 81db4...64e

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Da hadde jeg faktisk tenkt om det var en sånn person jeg ville dele livet med. Jeg hadde ikke orket dette. For meg er familie viktig, og jeg vil at vi skal være en familie sammen. Han melder seg ut. 

Kanskje du må stille et ultimatum? Enten skjerper han seg eller så må du revurdere forholdet. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da hadde jeg faktisk tenkt om det var en sånn person jeg ville dele livet med. Jeg hadde ikke orket dette. For meg er familie viktig, og jeg vil at vi skal være en familie sammen. Han melder seg ut. 

Kanskje du må stille et ultimatum? Enten skjerper han seg eller så må du revurdere forholdet. 

Jeg har kommet dit, og trengte derfor å høre om det bare er meg som overreagerer, eller om andre også synes dette er feil. Dette føyer seg i rekken over annet respektløst jeg ikke forstår at folk kan gjøre. Han er egentlig godt oppdratt.

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor lenge har han vært sosial med dem da, før han "spacer ut"? 

Kan du be han gå på rommet og hvile seg om han blir så sliten av det sosiale samværet? 

Er han slik med andre? Eller er det sånn at han pleier å sove middag og så faller besøket alltid på denne tiden?

Kan jo på en måte forstå om han er trøtt på ettermiddagen, om han har vært på jobb. For så å spise middag med gjester, småprate litt... Jeg hadde tenkt at det var greit om min mann gikk og la seg, i sengen. Men ikke hver eneste gang. 

Anonymkode: 81db4...64e

En time eller to. Det er bare så fjernt fra hva jeg selv kunne gjort. 
Det er jo på ettermiddag/kveld det passer, for de har jo også vært på jobb. Jeg er også trøtt og sliten, men legger meg ikke til for å sove når vi har besøk. Kunne ikke falt meg inn. Da tar jeg en ekstra kopp kaffe, strekker på bena, og legger meg heller litt tidligere. Vi har ikke ofte besøk. 

• Liker 4
Skrevet

Skulle ønske jeg var så avslappet selv 😆

Anonymkode: 1348f...8dd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg får påpakk for å reagere på dette. Det er min familie som er på besøk, og samboer går plutselig og legger seg til i godstolen, mens vi drikker kaffe. Hver gang. Jeg synes det er frekt, og ser at familien stusser over det. 
Overreagerer jeg her? 

Sover han nok om natta? Og er det kvalitetssøvn?

Skrevet

Jobber han mye ? Hvis man har lange og slitsomme arbeidsdager så er det ikke unaturlig at man har behov for en liten hvil på dagen…

Anonymkode: 73a0e...66c

• Liker 2
Skrevet

Sovner han slik daglig når dere IKKE har besøk?

Gjelder dette uansett hvem som kommer på besøk? Eller klarer han å holde seg våken når det er andre som er der?

De er ikke på overnattingsbesøk? Kun ettermiddagsbesøk?

Ville sagt at han får gå på rommet når han kjenner at han blir trøtt, for du godtar ikke at han oppfører seg slikt foran gjester.

Anonymkode: 45554...e23

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
I Grosny skrev (3 minutter siden):

Sover han nok om natta? Og er det kvalitetssøvn?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobber han mye ? Hvis man har lange og slitsomme arbeidsdager så er det ikke unaturlig at man har behov for en liten hvil på dagen…

Anonymkode: 73a0e...66c

Uavhengig av svaret på dette, forsvarer det ikke å opptre respektløst overfor andre.. Normale folk klarer å holde seg et par timer. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...