Gå til innhold

Converse i vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det går fint å vaske converse sko i vaskemaskin? Har et par hvite som er så møkkete at jeg blir flau av å bruke de 😅

Anonymkode: c4b07...887

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen som vet om det går fint å vaske converse sko i vaskemaskin? Har et par hvite som er så møkkete at jeg blir flau av å bruke de 😅

Null stress. Pleier ta av lissene og vaske de i pose for seg selv.

Kjører de på 40 grader, uten helt ellevill sentrifugering.

Skrevet

Jeg har hvite converse som jeg har vasket i maskinen. Det ble gult i sømmene, der det er limt... Men uansett bedre enn skitne sko da. 

Anonymkode: 07b49...5cb

Skrevet

Ja - har gjort det mange ganger, det går bra.

Skrevet

Tekstil krymper gjerne litt i første vask, gummi gjør ikke det. Sålen blir for stor for resten, og det revner. En kan ha flaks. 

Anonymkode: d35ff...ae0

Skrevet

Vasket mine i oppvaskmaskinen :) dette funket også bra!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tekstil krymper gjerne litt i første vask, gummi gjør ikke det. Sålen blir for stor for resten, og det revner. En kan ha flaks. 

Har vasket converse i vaskemaskinen jevnlig de siste 15 årene og har aldri hatt dette problemet eller andre problemer. Så tenker at det er mer du som har hatt uflaks, enn at det er flaks om det går bra.

Men det gjelder selvfølgelig å velge vaskeprogram med vett, da. Jeg vasker de på 30 grader uten hard sentrifugering.

Anonymkode: f88a5...e50

Skrevet

Jeg har vasket alle mine Converse i maskin (og det er MANGE).

Ikke vask på 60 grader eller mer, ta ut lissene, lett sentrifugering, tøy litt på skoen før den settes til tørk, snu skoa opp ned når de skal tørkes så vannet renner vekk fra gummien (det er dette som gjør at du får gul kant) og tørk sakte (altså helst ikke på varmekabler).

Funker bra, men etter et par gangers vask er det på tide med nytt par da gummien ikke tåler all verden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vasket converse i vaskemaskinen jevnlig de siste 15 årene og har aldri hatt dette problemet eller andre problemer. Så tenker at det er mer du som har hatt uflaks, enn at det er flaks om det går bra.

Men det gjelder selvfølgelig å velge vaskeprogram med vett, da. Jeg vasker de på 30 grader uten hard sentrifugering.

Anonymkode: f88a5...e50

Har ikke gjort det selv, men jobber i skobutikk. Prøver og fortelle kundene at dette ikke er lurt, men så leser de feks her og kommer tilbake med skoene og klager 😅 hvis skoene mine hadde vært ubrukelig skitne hadde jeg nok tatt sjansen selv, men det er ingen selvfølge at det går bra. 

Generelt så blir det jo som med klær/ bomull. Man må regne med 2% krymp i første vask, selvsagt velger man vaskeprogram med vett, det kan også ha litt og si om maskinen er ny eller gammel.

Skrevet

Har vasket mine i vaskemaskinen flere ganger, har alltid gått bra. Har ikke blitt gult i sømmene heller. Vasker de på 30 grader med lett sentrifugering. 

• Nyttig 1
Skrevet
MissLi skrev (1 time siden):

Jeg har vasket alle mine Converse i maskin (og det er MANGE).

Ikke vask på 60 grader eller mer, ta ut lissene, lett sentrifugering, tøy litt på skoen før den settes til tørk, snu skoa opp ned når de skal tørkes så vannet renner vekk fra gummien (det er dette som gjør at du får gul kant) og tørk sakte (altså helst ikke på varmekabler).

Funker bra, men etter et par gangers vask er det på tide med nytt par da gummien ikke tåler all verden. 

Hvor ofte vasker du de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...