Gå til innhold

Helt ærlig: Ville du "sett ned på" en godt voksen alenemor som leier en sokkelleilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg kanskje må gå til dette valget nå, men jeg føler en slags sperre mot det....som om "da er bunnen nådd" 😔  

Jeg er snart 40, oppegående og ressurssterk med høyere utdanning. Av en rekke årsaker (stort sett utenfor min kontroll, men også et par dårlige valg fra min side) har jeg gått fra fast jobb med god inntekt, til aap og en inntekt som så vidt dekker det nødvendigste for meg og barna.            Jeg kjemper med nebb og klør for å "ta tilbake livet", men slike kamper tar tid. 

For at barna mine skal få beholde venner, skolen og andrebtrygge rammer, må jeg altså sannsynligvis flytte inn i en sokkelleilighet med 2 små soverom.                                      Det blir maks 2 år det er snakk om, før jeg har kommet i arbeid igjen og spart nok til å få boliglån.

Men jeg må innrømme at jeg selv har hatt mine "dømmende" tanker om godt voksne personer som bor i andres kjeller (ja, jeg skammer meg nå)..... 

Er også redd for at barna mine skal bli mobbet for bosituasjonen, særlig datteren min som er tenåring, for barn og ungdom i dag kan være nådeløse 💔

Dette ble et langt innlegg- men jeg vil egentlig bare høre andres dønn ærlige mening om hva de tenker om godt voksne personer med barn som bor slik.

Anonymkode: 16666...c48

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du wr virkelig slem mot deg selv (og andre) krotisere for å ta gode valg for å komme videre.  Hvorfor det?

Anonymkode: 32666...82d

• Liker 7
Skrevet

Nei, jeg ville aldri tenkt negativt om det.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis noen ser ned på deg, fuck dem. 

Anonymkode: 0f050...974

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke sett ned på eller dømt noen som bor sånn. Du er for hard mot deg selv. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spør fordi jeg kanskje må gå til dette valget nå, men jeg føler en slags sperre mot det....som om "da er bunnen nådd" 😔  

Jeg er snart 40, oppegående og ressurssterk med høyere utdanning. Av en rekke årsaker (stort sett utenfor min kontroll, men også et par dårlige valg fra min side) har jeg gått fra fast jobb med god inntekt, til aap og en inntekt som så vidt dekker det nødvendigste for meg og barna.            Jeg kjemper med nebb og klør for å "ta tilbake livet", men slike kamper tar tid. 

For at barna mine skal få beholde venner, skolen og andrebtrygge rammer, må jeg altså sannsynligvis flytte inn i en sokkelleilighet med 2 små soverom.                                      Det blir maks 2 år det er snakk om, før jeg har kommet i arbeid igjen og spart nok til å få boliglån.

Men jeg må innrømme at jeg selv har hatt mine "dømmende" tanker om godt voksne personer som bor i andres kjeller (ja, jeg skammer meg nå)..... 

Er også redd for at barna mine skal bli mobbet for bosituasjonen, særlig datteren min som er tenåring, for barn og ungdom i dag kan være nådeløse 💔

Dette ble et langt innlegg- men jeg vil egentlig bare høre andres dønn ærlige mening om hva de tenker om godt voksne personer med barn som bor slik.

Nei, jeg ser ikke ned på alenemødre I kjellerleiligheter uansett grunn. Min mor leier ut sin kjellerleilighet til en alenemor med 2 tenåringer på 12 året nå, skikkelig koslig liten familie som trives godt der de bor. Har også ei venninne som bor i kjeller med sitt barn, jeg vet hun skammer seg, men jeg prøver å fortelle henne at hun ikke bør gjøre det! 

Anonymkode: 0d941...ecb

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt ærlig? Nei. 

Anonymkode: 84753...725

• Liker 5
Skrevet

Dømmer ikke folk ut i fra bolig og denslags. Dømmer folk ut i fra hva de sier og gjør.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, jeg er selv alene med barn og vet hvor tøft det er

Anonymkode: 905b8...aa4

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, jeg er selv alene med barn og vet hvor tøft det er

Anonymkode: 905b8...aa4

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ikke. Tanken har ikke slått meg. 

Anonymkode: 4936c...9af

• Liker 4
Skrevet

Nei, på ingen måte. 

• Liker 3
Skrevet

Har selv vært i din situasjon. Opplevde aldri at noen såg ned på meg eller kom med negative kommentarer. 
Hadde også to barn som bodde sammen med meg, og hørte aldri de klage over bo-situasjon eller mangel på venner. 

• Liker 4
Skrevet

Aldri tenkt tanken en gang. 

• Liker 3
Skrevet

Du dømmer tydeligvis andre i samme situasjon. Nådd bunnen liksom. Håper ikke du viderefører dine dømmende dårlige holdninger til barna dine, for da kan de risikere å bli mobbet. Ikke fordi at dere leier en leilighet. 

Anonymkode: c5696...c9b

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, det hadde vært rimelig hyklersk av meg siden jeg som 41 år gammel alenemor leier sokkel selv 😉

Anonymkode: b2c41...0b2

• Liker 1
Skrevet

Sokkelleilighet er jo kjempebra. Bare pass på at du betaler for egen strøm 😋

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ser ikke ned på noen, basert på hvor/hvordan de bor. Eller jobber, eller lever, styrer penger eller hva det enn måtte være. Gjør folk virkelig det? Jeg antar at folk flest gjør så godt de kan og jeg har ingenting med hvordan andre styrer livet sitt.

Anonymkode: d0d5b...b4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ville ikke dømt deg for noe, og hadde selv mange venner i et ressurssterkt nabolag som bodde sånn. Tenkte aldri to ganger over det. Det viktigste er at det er hyggelig å være hos dere. Du høres helt super ut, ønsker dere lykke til 😊

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...