Gå til innhold

Mammahjertet og bhg-start

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, litt støtte bare kanskje? 

Lille er 15mnd og har nettopp begynt i barnehage. Vi har hatt en fin og god tilvenning, brukt god tid. Hun har lekt, oppsøkt de voksne og er generelt et trygt barn. Torsdag var første gang hun var alene i noen timer.. de sa at det gikk fint, men at hun ble litt lei seg hver gang noen kom inn på avdelingen fordi hun så etter og håpet at det var meg eller samboer. 

Jeg sliter faktisk skikkelig med tanken på at hun har sittet og sett etter og venta på oss. Jeg vet jo selvfølgelig at det er naturlig, og har vel visst at det kom til å skje. Men jeg får SÅ vondt i mammahjertet, jeg har ikke vært forberedt på hvor mye det skulle plage meg! Jeg har så klump i magen.. 

Jeg har følt meg så trygg i mammarollen, og lille har vært så sosial og trygg hele veien. Dette er første gang jeg har opplevd henne som usikker, første gang jeg har gått fra henne når hun har grått. Hele meg skriker at dette er feil.. men så er jeg så sikker på at det vil bli bra på sikt! Vi er heldige og kan gi henne korte dager så lenge hun går i bhg. Typ levering 07.30 og henting etter dupp. 

uff… nei vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Barnehagestart er ikke bare bare!

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mammahjertet? 🤮🤮🤮

Anonymkode: 31df6...bf3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt grusomt.. følte nøyaktig det samme selv. Og samfunnet vårt er litt unatulig, men hva er alternativet? Leve på én inntekt? 

Barn har mye glede av andre barn, og når barnet blir komfortabelt kommer det til å ha så mye glede av å være i bhg. Vår sønn synes det er kjempe gøy i bhg og kjeder seg fort når han er hjemme. Fantastisk at dere kan ha korte dager. Dette kommer til å føles bra om ikke så lenge ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mammahjertet? 🤮🤮🤮

Anonymkode: 31df6...bf3

Uff ja så grusomt å skrive det

Anonymkode: a94da...ec3

• Nyttig 1
Skrevet

Det er vanskelig i begynnelsen, men det går bedre veldig snart! 1-åringen min elsker barnehagen. Vil nesten ikke hjem igjen. Men de første ukene er tunge. 

Anonymkode: 227d1...9cb

Skrevet

Mamma til 2 barn og førskolelærer...det vil gå bra jeg lover deg:) tilvenning er ikke bare for barna..men for foreldre å. Ikke ha klump i magen eller dårlig samvittighet...barnet ditt har det bra i barnehagen..gråte er naturlig. .min er 4 år og har forsatt dager hun gråter når jeg går...og 5 minutter etterpå er hun i lek. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...