Gå til innhold

Huseier dobblet strømregninga mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en sokkel. Nå har eier doblet strømleien. Han skyldte på at det var så høye strømpriser, men det var jo strømstøtte . . Tror han har sett at juletreet mitt stod på om natta her en periode da jeg var syk og at det irriterer han..  På sommeren hører jeg aldri noe om at han skal inn i sikrings skapet å se på måler, dette er kun om vintereren. Om sommeren bruker jeg vel knapt strøm, men har betalt 900 da også. Føler meg litt snytt. Tenker at jeg heretter skal sende snap av måleren hver mnd , sommer som vinter. rett skal være rett. 

Anonymkode: a00f5...8ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du leier uten at strøm er inkludert må han sende deg faktura, utregning og gjøre det skikkelig hver eneste måned ja. 

Anonymkode: 169c8...091

• Liker 5
Skrevet

Det er helt greit dersom du har egen måler og bruker det dobbelte. 

Anonymkode: 3aff8...1c3

Skrevet

:popcorn:

Anonymkode: 0fe23...4e7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har du en egen strømmåler? Også betaler du 900 uansett? Hvorfor betaler du ikke eget strømforbruk, altså registrert i ditt navn? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du leier uten at strøm er inkludert må han sende deg faktura, utregning og gjøre det skikkelig hver eneste måned ja. 

Anonymkode: 169c8...091

avtalen har vært 700 per mnd . ingen av oss har på en måte vært interessert i å lese av ,før nå da han plutselig fikk det for seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg leier en sokkel. Nå har eier doblet strømleien. Han skyldte på at det var så høye strømpriser, men det var jo strømstøtte . . Tror han har sett at juletreet mitt stod på om natta her en periode da jeg var syk og at det irriterer han..  På sommeren hører jeg aldri noe om at han skal inn i sikrings skapet å se på måler, dette er kun om vintereren. Om sommeren bruker jeg vel knapt strøm, men har betalt 900 da også. Føler meg litt snytt. Tenker at jeg heretter skal sende snap av måleren hver mnd , sommer som vinter. rett skal være rett. 

Du har rett til å selv lese av minusmåler sammen med husvert

• Liker 2
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Har du en egen strømmåler? Også betaler du 900 uansett? Hvorfor betaler du ikke eget strømforbruk, altså registrert i ditt navn? 

Har bare en undermåler noe som gjør at jeg ikke kan tegne eget abonemment. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

avtalen har vært 700 per mnd . ingen av oss har på en måte vært interessert i å lese av ,før nå da han plutselig fikk det for seg. 

Han har ikke lov til dette.

Anonymkode: 5080d...d36

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han har ikke lov til dette.

Anonymkode: 5080d...d36

Kommer vel an på avtalen det

• Liker 1
Skrevet

De fleste av oss betaler dobbelt så mye i strøm om dagen, inkludert strømstøtte...

Det vesentlige her er hva som står i leiekontrakten angående strøm.

• Liker 1
Skrevet

brukte 1100 kwh i desember 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

brukte 1100 kwh i desember 

Da skjønner jeg at han øker.. det var en del, og prisen var svært høy i desember. Vi brukte 1400, men er da 100m2 leilighet og en familie på fire. Om han har lov til å øke, det er en annen sak. Spørst hva som står i kontrakten. 

Anonymkode: 19c7c...bfc

• Liker 1
Skrevet

Har brukt i gjennomsnitt 700 kwt gjennom året , selvfølgelig mer på vinter og mindre på sommer så sånn sett ville det vel jevnet seg ut. Jeg var i tillegg på 14 dagers ferie i juli. Dette er i midt norge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har brukt i gjennomsnitt 700 kwt gjennom året , selvfølgelig mer på vinter og mindre på sommer så sånn sett ville det vel jevnet seg ut. Jeg var i tillegg på 14 dagers ferie i juli. Dette er i midt norge. 

Men da må du be om dokumentasjon da. Gitt at summen på 700,- står i kontrakt da, for da har han ikke lov øke. 

Han skal kunne dokumentere den økte strømutgiften. Og vær klar over at du risikerer havne i minus og bli skyldig da.

Anonymkode: 83240...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...