Gå til innhold

Osempic, erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg bruker Ozempic. Får det for diabetes type 2, så jeg får det blå resept, så jeg slipper å betale. Jeg bruker en penn en gang i uken og det er 4 doser i en penn, så en penn er en måned. Jeg har ikke merket noe særlig til bivirkninger, bortsett fra bittelitt kvalme en og annen dag. Har nettopp begynt på laveste dose og skal øke om ca 4 uker.

Samtidig som jeg holder på med Ozempic, så holder jeg også på med et program på overvektsklinikken, sånn at jeg kan også få et bedre kosthold og spise bedre mat. Da kan det hende at jeg slipper ende tilbake til start når medisinbruken er over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 23.02):

Jeg har fått resept på den, hentet ut 1 penn, trodde jeg skulle ta 1 penn i mnd. Neida, fikk opplyst at jeg var forskrevet 1 penn i uka. Jeg har rett og slett ikke økonomi til å legge ut 1150kr i uka(!!!) på medisin.  Så jeg har ikke begynt på den.

Anonymkode: 6e579...744

Du har fått feil informasjon, tror jeg. En penn skal holde i en måned. Pennen inneholder 4 doser og man skal ta en dose i uken, ergo en måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei. Jeg er nå oppe i dosering 1 mg på Osempic. 
Leser at det er normalt med litt kvalme og løs mage…hvor lenge er det normalt? 
Føler jeg er kvalm inntil par dager før neste dose?…
Hvis det er slik at dette kun vedvarer noen uker er det holdbart…ikke om det alltid vil være slik.

Orker ikke frokost, lite lunsj og noen dager ikke middag en gang. Ikke rart man går ned i vekt…😜😅
 

Kan man ta sprøytene 2.hver uke eller burde man gå ned i dose igjen…?

Endret av Thomasine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen som bruker en høyere dose enn start dosen? Typ 0,75mg? Erfaringer/bivirkninger?

Anonymkode: 64be7...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på Wegovy i 7 uker, kom meg opp til nest høyeste dose. Det hadde liten effekt, følt meg bare ekstremt utslitt hele tiden, og tilbrakte mange timer hver ettermiddag i senga. Ikke verdt alle de tusen jeg betalte, og så dårlig som jeg følte meg, for å gå ned 1,5 kg. 

Har mye bedre erfaring med Saxenda. Brukte det i drøye 1,5 år før jeg prøvde Wegovy, og startet på det igjen etter at jeg gav opp Wegovy. Grunnen til at jeg sluttet på Saxenda var at virkningen var avtatt, og jeg håpte på en boost med Wegovy. 

Nå har jeg gått på Saxenda i til sammen to år (der der altså var knapt to mnd med Wegovy inn i mellom også). Til sammen har jeg gått ned 19 kg på medisin. Jeg hadde også gått ned 14 kg på egen hånd før jeg starter på Saxenda for første gang, så totalt vekttap de siste årene er 33 kg. Jeg har fremdeles 20 kg til jeg vil gå ned. 

Anonymkode: 02bff...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...