Gå til innhold

Fra når var det sfo skulle bli billigere for 2. klassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller var det gratis kjernetid? Husker bare det var snakk om der ifbm statsbudsjettet…

Anonymkode: 377c4...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste år.

Men du må ikke tro at det blir gratis 12 timer, neida, det er innenfor den tiden vedkommende skole har satt opp. 

Min har 4 timer SFO nå i 1.klasse, men må betale 60 kr fordi hen er utenfor den tiden skolen har bestemt. 60 kr er ingenting, men det er ikke "gratis"

Anonymkode: 27f67...877

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neste år.

Men du må ikke tro at det blir gratis 12 timer, neida, det er innenfor den tiden vedkommende skole har satt opp. 

Min har 4 timer SFO nå i 1.klasse, men må betale 60 kr fordi hen er utenfor den tiden skolen har bestemt. 60 kr er ingenting, men det er ikke "gratis"

Var det jeg fryktet. Trodde kanskje de ble allerede fra nå i januar, men neida. Vi har så uflaks med alt sånt. Nå betaler vi nesten 4000 kr i mnd, og neste år er vår 3. klassing. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det jeg fryktet. Trodde kanskje de ble allerede fra nå i januar, men neida. Vi har så uflaks med alt sånt. Nå betaler vi nesten 4000 kr i mnd, og neste år er vår 3. klassing. Ts

Skjønner deg godt. Norge er ikke laget for å få unger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Akkurat likt for oss… akkurat et år for sent liksom…. + barnehage på 3600,- 

Anonymkode: d5395...6f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Akkurat likt for oss… akkurat et år for sent liksom…. + barnehage på 3600,- 

Anonymkode: d5395...6f8

Galskap. Vi hadde tre stykker i bhg samtidig et år. Det var mer enn 10000 i måneden.
Men 4000 kr i måneden for sfo er egentlig ganske vilt når hun er der 1 time på morgenen og 1:45 timer på ettermiddagen. Ts

• Liker 2
Skrevet

Hmm. Da har vi visst flaks som bor i Oslo. Her er det gratis kjernetid for alle fra 1-3 trinn og i tillegg er det en god del skoler som også har det i 4.

Anonymkode: 653b0...b20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hmm. Da har vi visst flaks som bor i Oslo. Her er det gratis kjernetid for alle fra 1-3 trinn og i tillegg er det en god del skoler som også har det i 4.

Er det gratis i Oslo? Det visste jeg ikke. Hvorfor er det egentlig sånn, at for noen koster det flere tusen i måneden, mens for andre ingenting? Jeg trodde skole og utdanning skulle være likt for alle uavhengig hvor i landet man bodde. Bra for dere da. Ts

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det gratis i Oslo? Det visste jeg ikke. Hvorfor er det egentlig sånn, at for noen koster det flere tusen i måneden, mens for andre ingenting? Jeg trodde skole og utdanning skulle være likt for alle uavhengig hvor i landet man bodde. Bra for dere da. Ts

Jeg vil tro det er fordi Oslo kommune, som er et eget tariffområdet ønsker å prioritere barna. Resten av landet er underlagt KS.

• Liker 1
Skrevet

12 timers gratis kjernetid for 2.trinn starter i august, altså skoleåret 23/24. De som nå er 1.trinn videreføres altså de 12 timene.

Hos oss kan foreldrene selv velge når de bruker de 12 timene i løpet av en uke. De kan velge mellom hel plass (med fratrekk for 12 timers gratis kjernetid), deltidsplass (også med fratrekk for de 12 timene) eller å KUN bruke de 12 timene og kun betale for kost (eventuelt ha med mat selv).

Hilsen SFO-leder i en kommune i Viken.

Anonymkode: d35d4...b1b

• Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er kjedelig når man går glipp av det. Da det ble gratis for 1. klasse begynte vår i andre, og begynner dertil i 3. klasse når ordningen for 2. trer i kraft.

I denne kommunen er det heller ikke reduksjon i pris hvis du har barn i barnehage og SFO samtidig. Deltidsplass i barnehage er ikke mulig å oppdrive. Det vil si vi betaler full plass i barnehage for to barn på ca 5600 med noe kost og søskenreduksjon, og 2000 kr for et barn med deltidsplass på SFO. Skulle vi hatt heltidsplass hadde vi endt opp med en regning på 9100 kr hver måned. Det er etter maksprisen gikk ned. 

Anonymkode: 75cb6...d49

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

SFO er barnepass, ikke skole. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vil tro det er fordi Oslo kommune, som er et eget tariffområdet ønsker å prioritere barna. Resten av landet er underlagt KS.

Det har ingenting med tariffavtaler å gjøre. Dette er politisk bestemt i Oslo kommune. Også andre kommuner har gått utover det regjeringen har besluttet om friplass. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette har ingenting med KS eller tariffområde å gjøre.

Gratis SFO har vært en satsing fra Arbeiderpartiet, SV og MDG i Oslo. Derfor har de gratis ordning og har hatt det lenge. Bergen har også hatt bedre ordninger enn resten av landet, fordi Arbeiderpartiet med støtte fra SV og noen andre partier har innført det.

Anonymkode: f3f23...965

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette har ingenting med KS eller tariffområde å gjøre.

Gratis SFO har vært en satsing fra Arbeiderpartiet, SV og MDG i Oslo. Derfor har de gratis ordning og har hatt det lenge. Bergen har også hatt bedre ordninger enn resten av landet, fordi Arbeiderpartiet med støtte fra SV og noen andre partier har innført det.

Uflaks å bo i en høyrekommune 😕

TS

• Liker 1
Skrevet

Det videreføres også for første klasse til høsten? 

Anonymkode: 95bd0...04f

Skrevet

Gjelder disse gratistimene for andreklassinger i hele landet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skjønner deg godt. Norge er ikke laget for å få unger. 

Ko det er det , men man må Betale litt for de selv

Anonymkode: b33af...352

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det videreføres også for første klasse til høsten? 

Anonymkode: 95bd0...04f

Ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...