Gå til innhold

Hva er viktig for deg i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til både dere som er single og dere som er i et parforhold: hva ser dere på som viktig? Jeg tenker både personlighet, verdier, interesser o.l. en parter har, i tillegg til hva du ønsker at dere gjør sammen i hverdagen, hvordan dere kommuniserer osv. 

Anonymkode: e80cd...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlighet og pålitelighet er viktig for meg. At han er til å stole på. Typen som holder avtaler, hvis han har sagt at han skal stille opp så gjør han det. 

Anonymkode: b3080...ee6

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Til både dere som er single og dere som er i et parforhold: hva ser dere på som viktig? Jeg tenker både personlighet, verdier, interesser o.l. en parter har, i tillegg til hva du ønsker at dere gjør sammen i hverdagen, hvordan dere kommuniserer osv. 

Etter å ha vært gift i 22 år og separert vil jeg si komunikasjon er det alle vitigste. Når den svikter så rives alt ned over tid og man kjemper mot hverandre i stede for å kjempe sammen. Neste er vel det å vise partneren ofte at man setter pris på hen.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skriver du dette som anonym?

Hva er dine svar på disse spørsmålene?

Skrevet

Sex og masse av det

Skrevet

Kommunikasjon, ærlighet og hjelpe hverandre.

• Nyttig 1
Skrevet

Ærlighet og kommunikasjon. 

Anonymkode: 2ed21...577

• Liker 2
Skrevet

Det er mange ting som er viktig, så derfor lager jeg heller en liste: 

* God kommunikasjon

* At man får være den man er, uten at den andre parten ønsker å endre den andre.

* Intimitet og nærhet

* Kunne snakke åpent og ærlig.

* De lange og gode samtalene.

* Tålmodighet

* At vi er lojale og trofaste mot hverandre 

* At vi elsker hverandre

* Vi deler de samme verdiene, både politisk, men også på andre plan i livet

* Vi liker å tilbringe tid med hverandre. 

* Vi trenger ikke å ha de samme interessene, men det er en glede å kunne dele en del av dem. Det å kunne dele opplevelser med hverandre er viktig. 

* Vi er hverandres bestevenner

* Vi ønsker hverandre det beste. Jeg ønsker faktisk at han skal kose seg med spilling sammen med kompiser, akkurat som han ønsker at jeg koser meg ute på middag med venninner.

* Vi er gode mot hverandre og gjør fine ting for hverandre. De trenger ikke å være veldig stor, men veldig satt pris på. (Som at jeg f.eks legger meg litt tidligere og varmer opp dyna og puta hans, slik at det er varmt og godt når han legger seg. Så ligger jeg der og venter til han kommer inn og jeg kan krype inntil han. Likeså at han er den som alltid slukker lys og rydder på plass, mens jeg varmer opp senga). :)

• Liker 3
Skrevet

Humor 

Anonymkode: eeb99...fca

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Sex

God hygiene

Ærlighet

Humor

Respekt

Like å være aktiv. Ikke være lat

Kan snakke sammen om alt. Ting som plager også. 

Ikke minst at man elsker hverandre

Endret av Warrior
Skrevet

Kommunikasjon

Humor

respekt for hverandres ønsker/behov

Følelser

Ønske om hverandres beste

Et disse 5 på plass, så har jeg grunnmuren jeg trenger.

• Nyttig 1
Skrevet
19 hours ago, goto said:

Hvorfor skriver du dette som anonym?

Hva er dine svar på disse spørsmålene?

Hva heter du og hvor bor du? Slutt med AB-diskusjon, alle kan poste som AB når de vil.

Anonymkode: f4d96...1b0

Skrevet (endret)

God stemning jevnt over, god dialog, godt samarbeid og gjensidig respekt for hverandre. 

Hadde ikke holdt ut å leve i et forhold uten alle disse elementene. Folk som mener de kan tillate seg å behandle sin partner jevnt over dårligere enn andre, for eksempel ofte være mutt og sur, eller direkte nedlatende/frekk, forstår jeg hvorfor ender opp med å bli forlatt. Flere burde forlate slike. Altfor mange godtar slik oppførsel, men det ødelegger mulighet for å ha et godt forhold. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette med samme humor er undervurdert. Har man ikke samme humor, kan man bare glemme å være sammen.

Anonymkode: 09512...5b9

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet

Haugevis med sensualitet, dager som er fulle av det, hele tiden, samme hva vi holder på med. Det er viktig for meg. Det målet når vi aldri. Men det er alltid noe å strekke seg etter. Og det gjør godt å strekke seg etter et så besnærende mål. Ut over det er det meste nevnt og opplagt. I sum blir det at hun er lykkelig, det er alltid helt avgjørende. Jeg klarer ikke glede meg alene. 

Gjest DreamWorks
Skrevet (endret)

Alt som nevnes her inne er jo viktig. I tillegg er humor er viktige, masse humor. I mitt forsøk på å lage en sensuell verden, må det veies like mye opp med humor og tøys og tull.  Og så har jeg en regel om at en aldri har lov å si stygge ord til hverandre, aldri snakke hverandre ned og aldri true med at man skal dra i en krangel. 

Men jeg tenker dette med sensualiteten er viktig. Opplever at vi som samfunn her glemt det litt, alt er hyper seksualisert men vi har likevel mindre sex enn noen sinne. Tror mange kvinner kjenne presset etter å være seksuelle, på de den måten man ser i SoMe kanalene.  Jeg tror vi har mye å hente i et forhold på å jobbe for å holde på sensualiteten i stedet for det mer rå sexy. For min del drar jeg det nok litt langt, jeg har de siste årene endret på mange ting for å få det mer sensuellt rundt meg. Det kan være veldig små ting som for andre er bagateller, men livet er jo hverdagen, så hvorfor ikke gjøre den så god som man kan? Gode vinglass i krystall det kjennes bedre ut, drinker i fine glass smaker bedre, mat på fine tallerkener smaker bedre, søvn i pent sengetøy er bedre, dusj i en lekker dusj gir mer avslapping, morgenen i pen morgenkåpe kjennes bedre ut enn joggebuksa, kaffe i et lekkert krus smaker bedre enn den slitte koppen osv osv.   Det handler ikke om at ting må være dyre, eksemplene over er bare eksempler. Jeg tror mange forhold mister den sensuelle biten. De forsøker å redde forholdet med litt røffere eksperimentell sex heller enn å ta noen skritt tilbake og finne det sensuelle i hverdagen og i hverandre. Så kommer de andre tingene i forholdet mye lettere tror jeg. 

Endret av DreamWorks
Skrevet (endret)

Kjærlighet

At man er tiltrukket av hverandre

At man er stolte av hverandre

God kommunikasjon 

Tøys og tull og fjas

Puling & kjærtegn

Alvor

Respekt

Endret av Lava Anne
  • Nyttig 1
Skrevet

At man har et eget liv utenfor forholdet og at man ikke er avhengig av hverandre. 

Anonymkode: 2afed...067

Skrevet

Ærlighet, ærlighet og ærlighet.

Så kommer kjemien som må være som hånd i hanske.

Like mye av det samme, men kan selvfølgelig ha noen forskjellige interesser som hobby. Like han å spille fotball, så gjør gjerne det. Bare ikke okkuper TV for enhver kamp.

Må være behjelpelig med husarbeid, ett stort pluss om han er flink til å lage mat.

Skrevet

Respekt for at jeg er den jeg  ,at vi  har samme syn på sosiale ting, at vi gir hverandre frihet og at man ikke trenger å innrapportere hver minste ting. Null alkohol og tobakk selvsagt. At han respekterer at skjermtid er helt greit og stillhet er like greit

Anonymkode: 2511d...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...