AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Har en datter som studerer på universitetet i Oslo. Har prøvd å få seg en jobb noen dager i uken på butikker. Men det er vanskelig. Er over 200 søkere på stillingene. Nå har hun fått tilbud om å jobbe som telefonselger. Hun takket ja og skal på opplæring neste uke. Jeg tror at dette er en tøff og vanskelig jobb. Noen som har erfaring? Anonymkode: 7e311...4df
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Jeg jobbet som telefonselger for 17-18år siden. På den tiden var det moro og enkelt. Hadde ett godt produkt og tro på meg selv. Timelønnen min var gjennomsnittlig på 470kr. Nå vil jeg tro det er verre, men kommer jo an på hva hun skal selge. Tror det er vanskelig å få komme i kontakt med kalde kunder. Mange blokkerer nr, eller sier nei med en gang. Anonymkode: e86ef...ce1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Den jobben hadde jeg også for over 20 år siden. Det kommer nok an på hva en skal selge, men det var ikke alltid enkelt den gangen heller. Så det er sikkert flere ganger vanskeligere nå. Anonymkode: bedf0...6f5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Ville heller gått for telefonintervjuer/verver enn telefonselger. For eksempel Norstat. Anonymkode: 26597...7f5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 Jobbet som telefonselger for 15 år siden. Aldri blitt kalt så mye stygge ting som jeg ble da. Orket ikke jobbe mere enn noen måneder. Gubber som runker I telefonen, gamle folk som er alt for forvirret til å burde prøve å selge noe til, voldtektstrusler, folk som skriker så høyt de kan i røret fordi de syns det er gøy å være ekkel med telefonselgere. Anonymkode: 349e4...630
aksase Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Det er et ærlig arbeid som sikkert er fint for den rette, men jeg har ingen erfaring selv. Utfordringen er kanskje at det ofte er bonusbasert/prestasjonsbasert lønn og man kanskje må være veldig god for å få fornuftig lønn, men dette vet jeg lite om. Dere bør lese nøye gjennom arbeidskontrakten og se om det er fornuftige betingelser.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 Jobbet som telefonselger rettet mot bedrifter for 15 år siden. De fleste var veldig korte i telefonen, og nesten alle jeg jobbet med hadde dårlig lønn. Men det var 2-3 stykker som endte med millionlønn også, og en av dem var forholdsvis ny i jobben. Datteren din kan jo være en av de som er virkelig gode. Anonymkode: 33faf...557
maverick22 Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 TS: Jeg jobber som telefonselger Her har du en tråd jeg la ut for god stund siden, like relevant enda . Ellers er det bare til å spørre. Gjerne send mld på innboks om du lurer på noe i dybden.
maverick22 Skrevet 31. januar 2023 #9 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 23.04): Jobbet som telefonselger for 15 år siden. Aldri blitt kalt så mye stygge ting som jeg ble da. Orket ikke jobbe mere enn noen måneder. Gubber som runker I telefonen, gamle folk som er alt for forvirret til å burde prøve å selge noe til, voldtektstrusler, folk som skriker så høyt de kan i røret fordi de syns det er gøy å være ekkel med telefonselgere. Anonymkode: 349e4...630 Har flere kollegaer som er jenter i bedriften min, dem har aldri opplevd noe slikt som du beskriver det, og har jobbet der i flere år. Dette var MEGET spesielt, ''Gubber som runker I telefonen, gamle folk som er alt for forvirret til å burde prøve å selge noe til, voldtektstrusler, folk som skriker så høyt de kan i røret fordi de syns det er gøy å være ekkel med telefonselgere.''
maverick22 Skrevet 31. januar 2023 #10 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 22.58): Ville heller gått for telefonintervjuer/verver enn telefonselger. For eksempel Norstat. Anonymkode: 26597...7f5 Tvert imot, mye tøffere marked!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå