AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Forholdet er ikke helt på skinner for tiden, og det har vært nært ett brudd. Min samboer jobber 4-4, og sier at han ikke ønsker å ha barnet 50/50 men heller kanskje at jeg har barnet 6 uker og han 2. Jeg blir veldig trist av dette og ønsker at han vil ha barnet likt. Han mener da han ikke får fritid. Kan man si at han må siden han har vært med å få dette barnet? Anonymkode: d590a...2aa
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Ingen kan tvinges, dessverre. Men - han har feil fokus. Hva er best for barnet? Dess yngre barnet er, dess mer ugunstig for barnet å ha så lange perioder uten å være med den andre forelderen. For tenåringer kan det kanskje funke, for treåring slett ikke. Anonymkode: 3fb3a...a75 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Bør minimum ha ungen en dag i uka hos den andre, om dere skal ha så lange bytter. Anonymkode: 3fb3a...a75 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Bør minimum ha ungen en dag i uka hos den andre, om dere skal ha så lange bytter. Anonymkode: 3fb3a...a75 Det går jo ikke når far er ute? En kollega av meg har 50/50 med sin eks som jobber 3-3 turnus. De syns det fungerer ganske fint, selvom hun var veldig skeptisk i starten. Anonymkode: 05741...153
ESFP Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 Jeg forstår ham godt. Hva med å komme med et motforslag? At han har barna i tre av de ukene han ikke er på jobb? Som singel mann trenger han minst en uke fri hver åttende uke. Hvis han ikke får vært med venner eller gått på noen dater fordi han aldri har mulighet, så blir han ikke en god for for barna. Med ditt ønske får ikke du vært med ungene dine på fire uker? Synes du selv det er greit? 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 At han jobber 4 uker i strekk er det kanskje vanskelig å gjøre noe med, men hva med at han har de to uker når han kommer hjem, så er de en uke hos deg og så en uke hos far igjen før han drar på jobb? Eller halvannen uke hos han, halvannen uke hos deg og en uke hos far igjen. ESFP skrev (4 minutter siden): Som singel mann trenger han minst en uke fri hver åttende uke. Hvis han ikke får vært med venner eller gått på noen dater fordi han aldri har mulighet, så blir han ikke en god for for barna. Som singel kvinne, og mor til to barn, har jeg ikke hatt mulighet til å være med venner uten å ha med barna eller å dra på en date på seks år. Jeg er fortsatt en god mor til mine barn. At det er kjipt for far å aldri har fri kan jeg godt skjønne, men han har jo masser av fri på dagtid selv om han har barna da. Anonymkode: a847f...30f 4 1
ESFP Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som singel kvinne, og mor til to barn, har jeg ikke hatt mulighet til å være med venner uten å ha med barna eller å dra på en date på seks år. Jeg er fortsatt en god mor til mine barn. At det er kjipt for far å aldri har fri kan jeg godt skjønne, men han har jo masser av fri på dagtid selv om han har barna da. Anonymkode: a847f...30f Jeg tviler ikke på at du har vært en god mor og at det er fullt mulig å være en ekstremt god mor (eller far) om man har barna 100%. Men veldig mange voksne har behov for å være noe annet enn en arbeidstaker eller forelder. Så i denne situasjonen, der det faktisk er mulig å organisere det slik, synes jeg det skulle vørt mulig å tenke på fars behov (hvis han har behov og ønske om det). De fleste venner og potensielle dater pleier å jobbe på dagtid... 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 ESFP skrev (1 minutt siden): Jeg tviler ikke på at du har vært en god mor og at det er fullt mulig å være en ekstremt god mor (eller far) om man har barna 100%. Men veldig mange voksne har behov for å være noe annet enn en arbeidstaker eller forelder. Så i denne situasjonen, der det faktisk er mulig å organisere det slik, synes jeg det skulle vørt mulig å tenke på fars behov (hvis han har behov og ønske om det). De fleste venner og potensielle dater pleier å jobbe på dagtid... Helt enig. Det var bare påstanden om at man ikke er en god forelder dersom man ikke får dekket egne sosiale behov jeg reagerte på 😊 at det blir vanskelig å date for far tror jeg vi uansett kan konkludere med i denne situasjonen, men venner er det nok enklere å få til noe med. Anonymkode: a847f...30f
ESFP Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig. Det var bare påstanden om at man ikke er en god forelder dersom man ikke får dekket egne sosiale behov jeg reagerte på 😊 at det blir vanskelig å date for far tror jeg vi uansett kan konkludere med i denne situasjonen, men venner er det nok enklere å få til noe med. Anonymkode: a847f...30f Det var ikke personlig ment. Jeg vet ihvertfall at jeg trenger tid med venner og egne interesser for å være en god mor. Det jeg ikke forstår er TS sitt ønske om å være borte fra barnet(barna) i fire uker i strekk. Her er fokus på at det skal være likt mellom foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 Min ex jobber 3-3 Men han kan jo bare være offshore to uker i stekk før det er overtid. Vi har løst det slikt at er han på jobb over tid deler vi overtids betalte 50/50 fordi det er jo en ekstra belastning for meg også å være ekstra med barna, da jeg vansleigvis legger planer eller tar på ekstra jobb når han egentlig skal være hjemme. (Overtid for han er nesten 10 000kr dagen så det kommer godt med for oss begge at han jobber ekstra) ellers når han er hjemme/fri så får han 2 dager etter han kommer hjem for å sove ut eller hvile. Så har han ungene ca en uke. Så har jeg de 5 dager før han har de en uke osv så har han dem siste uka før han Reiser på jobb igjen. Så vi har en grov avtale men vi avtaler også litt som det kommer og er spontane og hjelper hverandre. Han vil helst ha u ene hele tiden når han har fri men da får han de mer enn med fordi ha ofte er hjemme 4 uker, så vi syntes sånn vi har det nå funker og da har vi det likt. Kanskje dere kan få til en 40-60 ordning? Anonymkode: be39b...08e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min ex jobber 3-3 Men han kan jo bare være offshore to uker i stekk før det er overtid. Vi har løst det slikt at er han på jobb over tid deler vi overtids betalte 50/50 fordi det er jo en ekstra belastning for meg også å være ekstra med barna, da jeg vansleigvis legger planer eller tar på ekstra jobb når han egentlig skal være hjemme. (Overtid for han er nesten 10 000kr dagen så det kommer godt med for oss begge at han jobber ekstra) ellers når han er hjemme/fri så får han 2 dager etter han kommer hjem for å sove ut eller hvile. Så har han ungene ca en uke. Så har jeg de 5 dager før han har de en uke osv så har han dem siste uka før han Reiser på jobb igjen. Så vi har en grov avtale men vi avtaler også litt som det kommer og er spontane og hjelper hverandre. Han vil helst ha u ene hele tiden når han har fri men da får han de mer enn med fordi ha ofte er hjemme 4 uker, så vi syntes sånn vi har det nå funker og da har vi det likt. Kanskje dere kan få til en 40-60 ordning? Anonymkode: be39b...08e Oi, det var raust av han. De færreste menn hadde gått med på det. Anonymkode: fd099...727 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå