Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere strikkegensere i klesskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at de ikke burde henge på kleshenger, for da blir de gradvis dratt nedover. 

Men når jeg har dem brettet i skapet, så kommer det brettekanter, og det er jo ikke pent. Så jeg ønsker egentlig at de henger i stedet. 

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 7385f...a44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Marie Kondo metoden for bretting. Da blir det ingen kanter. De oppbevares "stående" i en dyp skuff. 

Anonymkode: eb0dd...896

Skrevet

Dytter den inn i et rom i skapet. Ingen bretting, bare stapper den inne :)

Anonymkode: 3b53a...882

• Liker 1
Skrevet

Jeg bretter slik at det ikke blir så mye brettekanter, og at de blir mindre synlige. Slik:

Legg genseren med ryggen opp. Brett en side og et erme inn. Brett den andre siden og ermet inn. Brett opp bunnen en eller to ganger, så den passer på hylla.

Dette gir brettekanter i sidene, hvor det er mindre synlig. Det gir også brettekanter på ermene, men de går fort bort. Det gir veldig lite brettekanter midt foran, hvor det er mest synlig.

Jeg gjør slik med alle gensere, også med skjorter når de må brettes.

Anonymkode: a9cef...ebc

Skrevet

Hm, jeg har mine brettet og liggende med tellekant, men får ikke noe brettekant likevel. Noen av de har knapt vert brukt siden 90 tallet og selv ikke de får kant om jeg rister litt i de før bruk. 

Anonymkode: 71d38...144

• Liker 1
Skrevet

Stapper de i klesskapet. Skal ikke henge nei

Skrevet

Jeg bretter (slik som gensere ligger i butikken omtrent) og har ikke særlige problemer med brettekanter egentlig.

Damping er et fint alternativ om du har problemer med det.

Anonymkode: 94e24...59c

• Liker 1
Skrevet

Bretter de og legger de i klesskapet, samme gjør jeg med andre klær. 

Skrevet

Jeg ruller de sammen, eller bare stapper de inni hylla. Strikkaplagg skal ikke henge! 

Anonymkode: 44ed8...818

Skrevet

Hvis genseren er lett er det ikke noe problem å henge den. Det er verre om det er tyngre gensere. Så kommer an på..

• Liker 2
Skrevet

Bretter de og dytter de inn i en skuff sammen med de andre genserene. 

Skrevet

Bretter de pent og legger de i klesskapet. Har aldri hatt problemer med brettekanter, selv ikke på de tynneste og mest finstrikkede ullgenserne. 

Skrevet

Brettet mine i kveld faktisk, brukte metoden til orden og system el hva hun heter på IG. 
Som ei over sier bør ikke tunge gensere henge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har hørt at de ikke burde henge på kleshenger, for da blir de gradvis dratt nedover. 

Men når jeg har dem brettet i skapet, så kommer det brettekanter, og det er jo ikke pent. Så jeg ønsker egentlig at de henger i stedet. 

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 7385f...a44

Det kommer helt an på, er det slike stroppe-hengere inni genseren så henger jeg den opp. Hvis ikke så bretter jeg dem pent, 

Anonymkode: 776f0...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...