AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Hei, Vi er nytilflyttere til Stavanger og bosatt slik at vi kan velge mellom Vaulen og Kvaleberg skole (barneskole). Er det noen her som har erfaring fra noen av disse skolene? Anbefaling? Anonymkode: bef74...c06
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, Vi er nytilflyttere til Stavanger og bosatt slik at vi kan velge mellom Vaulen og Kvaleberg skole (barneskole). Er det noen her som har erfaring fra noen av disse skolene? Anbefaling? Anonymkode: bef74...c06 Velg Kvaleberg. Vaulen skal rives så det blir skole noen år ved Sørmarka arena mens de bygger ny skole.. Anonymkode: 46052...977 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Vaulen ja! 100% Vaulen ❤️ Hilsen Vauling, 1997-2000 Mye kan jo ha forandret seg siden da. Tror egentlig det er ett fett her.. Men det spørs om du har preferanser angående sosioøkonomiske preferanser? Vaulen er hovedsakelig bebodd av "eneboligfolk" mens Hillevåg har flere rekkehus, leiligheter og også flere lavinntektsfamilier enn Vaulen. Hvis vi skal ta absolutt worst case scenario: mitt inntrykk er at du vil finne flere snobbete barn med mobbetendenser på Vaulen mens du vil finne en større andel problembarn fra problemfamilier på Kvaleberg. Ville absolutt sjekket opp det den personen over meg svarer om at Vaulen skal rives... det er nok mer relevant informasjon! Anonymkode: 61f1c...f39
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 Alt etter barna. ER det selvgående barn der alt går av seg selv og man ikke trenger noe ekstra så tar man Kvalaberg om det er nærmest men har man diagnose barn eller tilsvarende så går man for Vaulen hvis du kan velge. Ville nok valgt Vaulen om jeg ikke hadde hatt noe valg selv men det er jo fordi ryktet til Kvalaberg er dårlig og har vært det i flere år nå. De skal for øvrig bygge ny skole så de sørger jo for skoleplass mens de bygger. Anonymkode: ecf65...cff 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 Jeg gikk i klasse med ungdommer på ungdomsskolen som kom fra begge skolene (jeg var tilflytter fra andre enden av byen). Husker jeg la merke til (i mitt 14årige sinn) at de fra Vaulen skole var mer skoleflinke enn Kvaleberg. Kan såklart ha vært tilfeldigheter, men jeg ville gått for Vaulen 😃 Velkommen til byn! Anonymkode: 94d8d...99f 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Velg Kvaleberg. Vaulen skal rives så det blir skole noen år ved Sørmarka arena mens de bygger ny skole.. Anonymkode: 46052...977 Vet du om det nå til høsten ? Anonymkode: bef74...c06
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #10 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vaulen ja! 100% Vaulen ❤️ Hilsen Vauling, 1997-2000 Mye kan jo ha forandret seg siden da. Tror egentlig det er ett fett her.. Men det spørs om du har preferanser angående sosioøkonomiske preferanser? Vaulen er hovedsakelig bebodd av "eneboligfolk" mens Hillevåg har flere rekkehus, leiligheter og også flere lavinntektsfamilier enn Vaulen. Hvis vi skal ta absolutt worst case scenario: mitt inntrykk er at du vil finne flere snobbete barn med mobbetendenser på Vaulen mens du vil finne en større andel problembarn fra problemfamilier på Kvaleberg. Ville absolutt sjekket opp det den personen over meg svarer om at Vaulen skal rives... det er nok mer relevant informasjon! Anonymkode: 61f1c...f39 Takk for svar! Håper noen som har nyere erfaring også vil dele Anonymkode: bef74...c06
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #11 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alt etter barna. ER det selvgående barn der alt går av seg selv og man ikke trenger noe ekstra så tar man Kvalaberg om det er nærmest men har man diagnose barn eller tilsvarende så går man for Vaulen hvis du kan velge. Ville nok valgt Vaulen om jeg ikke hadde hatt noe valg selv men det er jo fordi ryktet til Kvalaberg er dårlig og har vært det i flere år nå. De skal for øvrig bygge ny skole så de sørger jo for skoleplass mens de bygger. Anonymkode: ecf65...cff Vet du hva ryktene til Kvaleberg går ut på? Hva er det de "kjent" for å være dårlig på? Vi bor midt mellom skolene, like lang avstand til begge, sogner dog til Vaulen. Men har fått mulighet til å velge Kvaleberg også. Resultatene fra nasjonale prøver og foreldreundersøkelsen til Kvaleberg så gode ut, så jeg antok at det var en bedre skole enn Vaulen. Takk for at du deler! Anonymkode: bef74...c06
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #12 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg gikk i klasse med ungdommer på ungdomsskolen som kom fra begge skolene (jeg var tilflytter fra andre enden av byen). Husker jeg la merke til (i mitt 14årige sinn) at de fra Vaulen skole var mer skoleflinke enn Kvaleberg. Kan såklart ha vært tilfeldigheter, men jeg ville gått for Vaulen 😃 Velkommen til byn! Anonymkode: 94d8d...99f Takk for svar, det var godt innspill! Virker som Vaulen ikke er så ille 😀 Stavanger er veldig fin by så langt! Anonymkode: bef74...c06
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #13 Skrevet 28. januar 2023 Ikke helt det du spør om, hvis du noen gang skal skifte skole, ikke velg Ullandhaug skole. Naboen hadde barn der og de ble mobbet så hardt at de fikk skolevegring, jeg har kolleger som med skrekk forteller at de har gått der selv da de gikk på skolen, om lærere som gir F og ikke bryr seg, utagering mot de svakeste og elever som sprenger postkasser til nabolagene i fritiden. Jeg vet at det ikke er det du spurte om, men det er ment som et godt råd. Hold deg unna Ullandhaug skole hvis du noen gang flytter med barna. Anonymkode: 5413a...c27
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #14 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke helt det du spør om, hvis du noen gang skal skifte skole, ikke velg Ullandhaug skole. Naboen hadde barn der og de ble mobbet så hardt at de fikk skolevegring, jeg har kolleger som med skrekk forteller at de har gått der selv da de gikk på skolen, om lærere som gir F og ikke bryr seg, utagering mot de svakeste og elever som sprenger postkasser til nabolagene i fritiden. Jeg vet at det ikke er det du spurte om, men det er ment som et godt råd. Hold deg unna Ullandhaug skole hvis du noen gang flytter med barna. Anonymkode: 5413a...c27 Shit!!! Barn i barneskolealder? Jeg er åpen for anbefaling av andre barneskoler i Stavanger også. Privat og offentlig. Anonymkode: bef74...c06
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Skrevet 29. januar 2023 Hei, trådstarter her. Noen flere som har erfaring å dele? 😀 Anonymkode: bef74...c06
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 Jeg kjenner mange som har gått på begge skolene og har ikke hørt noe negativt om noen av dem jeg🙂 Anonymkode: ab959...512
Boblerone Skrevet 31. januar 2023 #17 Skrevet 31. januar 2023 Vaulen har mindre mangfold. Det er mange med over gjennomsnittlig økonomi. Så kan man jo selv vurdere om det er positivt eller negativt.
Rosenrød Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 Ullandhaug skole er ungdomsskolen i distriktet, ikke barneskole.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #19 Skrevet 31. januar 2023 Boblerone skrev (2 timer siden): Vaulen har mindre mangfold. Det er mange med over gjennomsnittlig økonomi. Så kan man jo selv vurdere om det er positivt eller negativt. Støtter denne. (Jeg gikk selv på vaulen for ørten år siden, ungene mine går på kvaleberg, og vi har masse venner på begge skoler). Ungene møtes forøvrig uansett på ungdomsskolen, da vaulen og kvaleberg begge sokner til kristianslyst. Anonymkode: 3b25f...07a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå