Gå til innhold

Oversikt over innmeldt foreldrepengesøknad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt inn søknad om foreldrepenger via NAV og det er jo en liten kabal som skal gå opp. Nå skal jeg søke til arbeidsgiver, men finner ingen oversikt over søknaden på NAV sine sider slik at jeg får samkjørt søknadene? Den er ikke godkjent enda, men skal det ikke finnes en oversikt over hva som er sendt inn? Trykker jeg på endre søknad så starter jeg på nytt igjen, det er jo virkelig et poeng å kunne se oversikt over hva man har sendt inn..

Vet noen hvor jeg kan finne den så jeg får dobbeltsjekket datoer? 😊

Anonymkode: af1ca...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Permisjon fra jobb(?) sender du inn til arbeidsgiver. 

Anonymkode: f7f97...cea

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Permisjon fra jobb(?) sender du inn til arbeidsgiver. 

Anonymkode: f7f97...cea

Leste du innlegget i det heletatt? 😅

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke du får oversikt før den er godkjent..

Skrevet

Har du sjekket «Mine saker»? Eller inbox? (Husker ikke om det heter det) 

Anonymkode: 720d8...085

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har du sjekket «Mine saker»? Eller inbox? (Husker ikke om det heter det) 

Anonymkode: 720d8...085

Ja, det står bare at søknaden er under behandling og med valg om å endre. Noe som er litt rart for det er jo ikke oversikt over utgangspunktet og hva man endrer i fra 😅 Veldig upraktisk, kunne ikke vente med å sende inn til arbeidsgiver i dag. Men men, hadde notert litt i en kalender så det ble sikkert riktig, hadde bare vært fint å dobbeltkontrollere før jeg sendte inn slik at jeg er sikker på at de stemmer overens. 

Skrevet

Husker ikke når jeg søkte første gang, men når jeg endret eksisterende plan så kom det en pdf under "mine saker" med info om hva jeg hadde søkt om.. Kan det hende det finnes noe sånt der? 

Anonymkode: 6a7b9...23b

Skrevet

Om du er vanlig arbeidstaker og har søkt ganske vanlig opplegg så får du nok svar fra NAV raskt da. Om den håndteres av maskinen ikke må ha en saksbehandler til å vurdere manuelt så får du svar samme dag eller dagen etter som regel :) Mulig du ikke får det før mandag da. Og når du får svar får du et brev med alle datoer. Var det brevet jeg sendte til min jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husker ikke når jeg søkte første gang, men når jeg endret eksisterende plan så kom det en pdf under "mine saker" med info om hva jeg hadde søkt om.. Kan det hende det finnes noe sånt der? 

Jeg kan dobbeltsjekke! Har uansett sendt inn til arbeidsgiver nå og mtp at de skal ha vedtaket når det kommer så får jeg dobbeltsjekket og evt justert om jeg har bommet på noe 🤞🏻

Skrevet

Om du er vanlig arbeidstaker og har søkt ganske vanlig opplegg så får du nok svar fra NAV raskt da. Om den håndteres av maskinen ikke må ha en saksbehandler til å vurdere manuelt så får du svar samme dag eller dagen etter som regel :) Mulig du ikke får det før mandag da. Og når du får svar får du et brev med alle datoer. Var det brevet jeg sendte til min jobb. 

Takk for svar! Har fastlønn så det burde gå relativt kjapt, men mener det står at de ikke kan behandle søknaden før 4 uker før? Arbeidsgiver skulle ha den 6 uker før med mulighet for ettersending av selve vedtaket, men kan helt sikkert bare rette opp uten at det blir et problem. Var dumt av meg å ikke ta de to samtidig, men jeg manglet en tilgang til nettverket fordi vi har flyttet og som jeg måtte ha hjelp til av IT for å få fikset 🤪

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det spørs litt når man har søkt. Jeg fikk beskjed om at min ikke ville bli innvilget før ca en måned før jeg skulle ut i perm. 

Anonymkode: 86222...025

Skrevet

Har nettopp gjort det selv, og den lå under mine saker selv om den var til behandling. Hvis du trykker på den skal det stå der. Den ser bare rar ut fordi den blir delt opp i tre. Først tiden før termin, så mødrekvoten etter termin og evt en siste periode med felleskvoten.

Anonymkode: c445e...b3e

Skrevet

Takk for svar! Har fastlønn så det burde gå relativt kjapt, men mener det står at de ikke kan behandle søknaden før 4 uker før? Arbeidsgiver skulle ha den 6 uker før med mulighet for ettersending av selve vedtaket, men kan helt sikkert bare rette opp uten at det blir et problem. Var dumt av meg å ikke ta de to samtidig, men jeg manglet en tilgang til nettverket fordi vi har flyttet og som jeg måtte ha hjelp til av IT for å få fikset 🤪

Loven sier at man skal varsle arbeidsgiver 4 uker før permisjon utover 12 uker, så det skal ikke være krise å ikke sende inn til arbeidsgiver før du har vedtaket. Du har jo allerede informert om det, så det er jo allerede «varslet».

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Loven sier at man skal varsle arbeidsgiver 4 uker før permisjon utover 12 uker, så det skal ikke være krise å ikke sende inn til arbeidsgiver før du har vedtaket. Du har jo allerede informert om det, så det er jo allerede «varslet».

Ja, det er 4 uker til jeg skal ut i permisjon i dag 😊

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har nettopp gjort det selv, og den lå under mine saker selv om den var til behandling. Hvis du trykker på den skal det stå der. Den ser bare rar ut fordi den blir delt opp i tre. Først tiden før termin, så mødrekvoten etter termin og evt en siste periode med felleskvoten.

Tusen takk for god hjelp til alle i denne tråden, dere hadde helt rett og jeg fant pdf-en! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...