AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 hei, min datter er pen, klok og sjarmerende og utadvendt og en som alltid får veldig mye oppmerksomhet fra menn, men hun har ingenting av utdannelse. Hun orket aldri å ta utdannelse, og hadde litt småjobber fra hun flyttet for seg selv, hun sa at det nok skulle gå fint, vi (jeg og mannen min) var veldig uenige, men vi tok feil. Hun fikk seg en rik mann med lang lønn, bor i en stor villa for titalls-millioner kroner og de har to barn, han skaffet henne en bedre jobb gjennom sine kontakter på tross av manglende formell utdanning, selvom det likevel er ham som tar de fleste penger hjem..... min sønn derimot, har en doktorgrad og er likevel arbeidsløs singel og får økonomisk støtte av meg og mannen. Han jobber veldig hardt, men har veldig vanskelig for å gå på intervju, og får følgelig avslag ofte på stillinger han er godt kvalifisert for. Det er rart å tenke på eller hva? Anonymkode: db0a4...ffb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Lang lønn? Hvordan fungerer det? Anonymkode: 4930f...23d 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lang lønn? Hvordan fungerer det? Anonymkode: 4930f...23d Sikkert herfra til månen... Anonymkode: 8deac...69f 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Cool story, bro. Anonymkode: 3951d...873
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Cool story, bro. Anonymkode: 3951d...873 Needs more dragons and shit 🤷🏼♀️ Anonymkode: 52cfb...f07 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 Skal vi bare la den dø ut folkens Anonymkode: 164fc...17c 1 2
Snok1 Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 Bra jobba, Sølvi! Jekk deg en sider, mekk popcorn og helgen er i gang! 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 Hva er rart, tenker du? At du har oppfostret to barn som ikke har evnen til å klare seg på egen hånd? Anonymkode: d8c56...998 4 1 7
Snok1 Skrevet 27. januar 2023 #11 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun fikk seg en rik mann med lang lønn, bor i en stor villa for titalls-millioner kroner og de har to barn, han skaffet henne en bedre jobb gjennom sine kontakter på tross av manglende formell utdanning, selvom det likevel er ham som tar de fleste penger hjem..... min sønn derimot, har en doktorgrad og er likevel arbeidsløs singel og får økonomisk støtte av meg og mannen. Hvorfor har du ikke lært sønnen din at han må skaffe seg en rik mann med lang lønn? 8 2 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #12 Skrevet 27. januar 2023 55 minutter siden, Snok1 said: Hvorfor har du ikke lært sønnen din at han må skaffe seg en rik mann med lang lønn? 😅 Anonymkode: b56c3...192 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #13 Skrevet 27. januar 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Lang lønn? Hvordan fungerer det? Anonymkode: 4930f...23d Tror "lønn" er et nymotens ord for tissefant. Anonymkode: 8ee1e...bc1 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #14 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror "lønn" er et nymotens ord for tissefant. Anonymkode: 8ee1e...bc1 Gud, så jeg savner en latter likes Det burde vi få her sånn at vi som ikke alltid henger med på disse nymotens ordene kan reagere Anonymkode: 8deac...69f 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): hei, min datter er pen, klok og sjarmerende og utadvendt og en som alltid får veldig mye oppmerksomhet fra menn, men hun har ingenting av utdannelse. Hun orket aldri å ta utdannelse, og hadde litt småjobber fra hun flyttet for seg selv, hun sa at det nok skulle gå fint, vi (jeg og mannen min) var veldig uenige, men vi tok feil. Hun fikk seg en rik mann med lang lønn, bor i en stor villa for titalls-millioner kroner og de har to barn, han skaffet henne en bedre jobb gjennom sine kontakter på tross av manglende formell utdanning, selvom det likevel er ham som tar de fleste penger hjem..... min sønn derimot, har en doktorgrad og er likevel arbeidsløs singel og får økonomisk støtte av meg og mannen. Han jobber veldig hardt, men har veldig vanskelig for å gå på intervju, og får følgelig avslag ofte på stillinger han er godt kvalifisert for. Det er rart å tenke på eller hva? Anonymkode: db0a4...ffb Med lite sosiale evner har man dårlige kort på arbeidsmarkedet. En doktorgrad betyr at han er god på sitt felt, men det feltet kan være lite, og altfor snevert eller unyttig til å gjøre nytte i en jobb. Du virker litt negativt innstilt til datteren din. Sannheten er den at arbeidsmarkedet handler mye om utdanning men aller mest om bekjentskaper og evnen til å snakke for seg. Det har det alltid gjort, og det sitter mange i høye stillinger i dag som langt, langt fra er den beste kandidaten. Mer enn utdanning er også evnen til å satse og å skape. Kjenner flere med suksessfulle firma som ikke har utdanning, men talent for noe som markedet vil ha. Anonymkode: 208db...4be
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #16 Skrevet 27. januar 2023 Sønnen kan da vel også gifte seg rik, ta hvilken som helst jobb, slutte å snylte på foreldrene sine. Klart han ikke får en jobb som krever phd hvis «det er svært vanskelig for ham å gå på intervju», men lurer på hvordan den disputasen foregikk. Hva jobber han hardt med? Så rart at du ser ned på begge barna dine, istedet for å være stolt av dem begge. Anonymkode: 91080...0ed
RedPimpernell Skrevet 27. januar 2023 #17 Skrevet 27. januar 2023 Litt usikker på om jeg synes å være en 'Trofekone' er å være vellykket. Hele suksessen hennes er jo basert på flaks og mannens meritter. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 Hater meg selv litt nå, men jeg anser meg selv som en suksess. Arbeidende småbarnsmor uten utdannelse, 850 K i inntekt. Klarer meg alene med barna uten økonomisk bistand. Man kan klare seg uten utdannnelse, men det er ikke å anbefale. Anonymkode: 3813e...535 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hater meg selv litt nå, men jeg anser meg selv som en suksess. Arbeidende småbarnsmor uten utdannelse, 850 K i inntekt. Klarer meg alene med barna uten økonomisk bistand. Man kan klare seg uten utdannnelse, men det er ikke å anbefale. Anonymkode: 3813e...535 Hater meg selv for å ikke klare og la være å svare 😛 Anonymkode: 3813e...535
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 Datteren din hadde flaks. Så enkelt er det. Sønnen har uflaks. Så enkelt er det. Hvordan de ender til slutt, vet ingen Anonymkode: 07d1c...ec4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå