AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Vurderer ordne det i helga Ihvertfall sjokoladen.... Anonymkode: a199f...6af 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Ja, det har jeg hatt i 3-4 år nå, ordnet det tilfeldigvis rett før covid. Anonymkode: a2670...738
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Har det ganger 100. Bor på ødelandet og har store lagre:-) Anonymkode: b8cdd...8c3 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Nei. Tror i grunnen vi dør alle sammen om tredje verdenskrig bryter ut, så det har jeg ikke. Like greit å dø med en gang i så fall. Skulle ønske krigsromantikerne hadde forstått det. Verden må totalforby atomvåpen, ingen kan ha det. Anonymkode: fc2df...419 3
Hareena Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 Ja, litt skrint på påleggsfronten, men burde klare meg fint uten strøm og vann i tre dager.
aksase Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 (endret) Har så jeg greier meg. Et par frysere med diverse. 500 tonn potet på lager, og et par hundre kilo løk. Vann i bekken som er reint nok til deg jeg trenger. Ved til å holde varmen og gass til å koke mat. Skal holde meg i live et års tid om nødvendig. Og mye lenger om det blir muligheter for å dyrke mat ute på jordene. Tips: Det kan være mye god beredskap i å kjenne en bonde... 🙂 Endret 27. januar 2023 av aksase 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 Ja, har det meste. Vi har en bod med tørrvarer som vi bruker av og fyller på hele tiden. Da har vi ferske varer. Vi har såpass mye der at vi fint hadde klart oss par mnd med pasta, supper, knekkebrød, mel etc. 3 store dunker med vann har vi der også. Og gassgrill med ekstra gassflaske i tilfelle strømbrudd. Anonymkode: 695f0...d85
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 Har litt hermetikk og vann. Har ikke byttet vannet på lenge og jeg vasket ikke så grundig som det sto man skal gjøre (oppdaget etterpå) så kanske det er ubrukelig til annet enn do og vaskevann. Kjøper nytt dopapir lenge før den forrige er tom. Jodtabletter har jeg. Hvis det oppstår en krise så får jeg greie meg noen dager uten sjokolade. For det lageret blir fort tomt så det gidder jeg ikke fylle. Anonymkode: aaf2e...cb9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Skrevet 27. januar 2023 Jeg har mulighet til å lagre 6000 liter vann under tak veldig raskt. For andre som ikke har denn muligheten er Aquapod eller Water Bob fine alternativer. Anonymkode: b8cdd...8c3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #12 Skrevet 27. januar 2023 Nei, jeg har så å si ingenting, utover kanskje litt tørrmat og noen hermetikkbokser med kokosmelk og annet som jeg bruker til vanlig. Så jeg er en av dem som hadde raskt daua om det blir total katastrofe i verden. Men jeg frykter det ikke spesielt, jeg tror ikke jeg ville levd i en slik verden uansett. Anonymkode: 8aade...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #13 Skrevet 27. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Nei, jeg har så å si ingenting, utover kanskje litt tørrmat og noen hermetikkbokser med kokosmelk og annet som jeg bruker til vanlig. Så jeg er en av dem som hadde raskt daua om det blir total katastrofe i verden. Men jeg frykter det ikke spesielt, jeg tror ikke jeg ville levd i en slik verden uansett. Anonymkode: 8aade...8ac Med det sagt, jeg har ferskvann i nærheten av meg, og ved, samt skog som kan gi mer ved. Så bittelitt har jeg likevel, på en måte. Anonymkode: 8aade...8ac
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #14 Skrevet 27. januar 2023 Jeg har ikke tenkt over det som beredskap, men jeg har også et 5,5 kw bensinaggregat og alltids noen kanner med bensin stående i låven. Så jeg hadde kanskje overlevd noen dager likevel, til tross for at jeg ikke har en brøkdel av det på den "offisielle" listen. Anonymkode: 8aade...8ac
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Skrevet 27. januar 2023 Nei. Men har nok mat til å klare oss en måneds tid, om fryserne holder. Men har også kunnskap om hermetisering, salting, fermentering, sylting.... til å ta vare på det meste. Har bare 20 liter vann, men ferskvann i nærheten. Pellets, gass, ved. Vi bruker ingen medisiner. Anonymkode: d739c...b10
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #16 Skrevet 27. januar 2023 Hehe snakket akkurat om dette med mannen, at vi burde kjøpe inn litt øl, brus og sjokolade til det lageret vi ikke har ordnet enda. Har kjøpt inn vanndunker, men ikke fylt de. Mat har vi nok av i skapene til å holde ganske lenge uansett, men skulle sjekket lommelykt, lighter osv. Ved og peis har vi, så fryser ikke ihjel ihvertfall. Anonymkode: c2139...7ed
Tradegy Skrevet 27. januar 2023 #17 Skrevet 27. januar 2023 Niks. Jeg har en bod tilgjengelig, så burde greie å fikse det.. 🥳
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Skrevet 27. januar 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Tror i grunnen vi dør alle sammen om tredje verdenskrig bryter ut, så det har jeg ikke. Like greit å dø med en gang i så fall. Skulle ønske krigsromantikerne hadde forstått det. Verden må totalforby atomvåpen, ingen kan ha det. Anonymkode: fc2df...419 Det skulle jeg ønsket også. Men hva gjør vi når noen vil beholde sine våpen likevel? Alle som har dem bare peker på de andre og sier at når de har som må vi også beholde de. Og hvordan vet vi at ingen gjemmer unna noen selv om alle påstår at de har kvittet seg med de? Anonymkode: 126ef...44b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 Jeg har det meste som er anbefalt. Det synes jeg alle skal ha. Det har nok ingen effekt ved total atomkrig, som noen skriver om over. Men det handler om å være forberedt på å være litt selvgående hvis ulike alvorlige hendelser skulle oppstå. Feks store strømbrudd, brudd på vannforsyning, atomutslipp, mm. Da er det mange som vil trenge hjelp, og alle som kan klare seg selv i noen døgn vil være til stor hjelp. Det er de som ikke klarer det - eldre, syke, demente osv - det offentlige må hjelpe først. Men bortskjemte nordmenn flest regner kanskje med at kommunen kommer med frisk vann på døra… Anonymkode: 76310...047 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det skulle jeg ønsket også. Men hva gjør vi når noen vil beholde sine våpen likevel? Alle som har dem bare peker på de andre og sier at når de har som må vi også beholde de. Og hvordan vet vi at ingen gjemmer unna noen selv om alle påstår at de har kvittet seg med de? Anonymkode: 126ef...44b FN/et annet internasjonalt organ må kontrollere, og alle må la FN kontrollere. Det går ikke at noen skal beholde masseødeleggelsesvåpnene sine, fordi det finnes ingen rent gode eller onde sider i en krig, og demokratiet funker sånn at en Trump eller en Putin kan bli valgt (fullt klar over at Russland ikke er et fullverdig demokrati, men tar det med for å ikke bli beskyldt for å drive med anti-amerikansk propaganda). Retten til atomvåpen er uansett ikke verdt en tredje verdenskrig, men all den lidelsen det vil medføre. Anonymkode: fc2df...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå