Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at ikke bare sliter med å være syk med influensa o.l her! Nå er det min tur til å klage litt.. 

Jeg er også gravid (3mnd) og er så forferdelig dårlig at jeg bare vil gråte og ligger i sengen hele dagen. Nå har det gått 1,5 uke og ingenting hjelper, feberen går opp og ned og smerter i hele kroppen, spyr og har diare, hoster meg ihjel. Og har to små barn som stadig er over meg og mann som jobber mye.  Ingen familie som kan hjelpe, jeg er helt UTMATTET, svimmel og hodet holder på å eksplodere. Så i tilegg hormonell... Skulle ønske jeg kunne bare bli innlagt slik jeg fikk i det minste hvile litt.

Noen som kan gi meg noen trøstende ord? Jeg lider virkelig 😭🤧😭🤧😭

Anonymkode: 9d3d0...fb4

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten trøst, men du har all min sympati. Kan ikke mannen ta seg noen feriedager for å avlaste deg litt? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Alltidpå said:

Liten trøst, men du har all min sympati. Kan ikke mannen ta seg noen feriedager for å avlaste deg litt? 

Ja tenker å si om han ikke gjør det tar jeg inn på et hotell et sted ...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leser at ikke bare sliter med å være syk med influensa o.l her! Nå er det min tur til å klage litt.. 

Jeg er også gravid (3mnd) og er så forferdelig dårlig at jeg bare vil gråte og ligger i sengen hele dagen. Nå har det gått 1,5 uke og ingenting hjelper, feberen går opp og ned og smerter i hele kroppen, spyr og har diare, hoster meg ihjel. Og har to små barn som stadig er over meg og mann som jobber mye.  Ingen familie som kan hjelpe, jeg er helt UTMATTET, svimmel og hodet holder på å eksplodere. Så i tilegg hormonell... Skulle ønske jeg kunne bare bli innlagt slik jeg fikk i det minste hvile litt.

Noen som kan gi meg noen trøstende ord? Jeg lider virkelig 😭🤧😭🤧😭

Mannen din får ta ut egenmelding eller sykemelding om du ikke kan ta deg av ungene. Er de også syke og sånn å forstå ikke i bhg?

Anonymkode: 4913a...ae1

• Liker 3
Skrevet

1. trimester-trøtthet med sykdom og to småtasser høres heftig ut ja. Handler bare om å overleve på sånne dager (uker). Er ikke så mye å gjøre med det dessverre. Ta imot all hjelp du kan få av venner og familie, kjøp foodoramiddager, aksepter at huset ser ut som et dass og tv’en kan godt stå på hele dagen😅 lykke til❤️

Anonymkode: fb141...ed7

Skrevet

Mannen din har rett til å ta sykt barn dag når barnepasser er for syk til å ta seg av barna. Det gjelder også mor. Hvis du er så syk som du høres ut som så kan han fint ta sykt barn dager.

Mannen trenger ikke å bruke egenmelding for det.

Syns det er veldig usympatisk at han ikke gidder å stille opp. 

• Liker 1
Skrevet

Gravid 7mnd på vei og har hatt 2 runder med omgangssyke, bihulebetennelse og covid på 1.5 mnd. Ungen og gubben har også vært syk oppi dette. Så jeg forstår hvordan du har det.

Er ikke ungene i bhg/skole mandag-fredag? Og er ikke mannfolket ditt hjemme på ettermiddag/helger? Om ikke så skulle det bare mangle at han blir hjemme et par dager slik at du får kommet deg ordentlig! Om han ikke hører så sjekk deg selv inn på hotell/hos venninne i 2 netter å si du er innlagt på sykehuset. 
Jeg bruker å si at «jordmor/fysioterapeuten sa at jeg ikke kan…. Støvsuge, vaske gulvene etc». Det er jo 100% sant, men han hadde nok aldri utført en helgevask om jeg ikke hadde sagt at de sa det. Hvis det var kun jeg som hadde ønsket det, så hadde han nok ikke brydd seg like mye. Så du kan jo si at legen sa at han måtte være hjemme å ta barna i 2-3 dager, du skal holde sengen for å unngå å gjøre vondt verre. Er det ikke bedre å være hjemme i 2-3 dager slik at du kommer deg, enn at du kjører deg så i kjelleren at han må være hjemme i 3mnd?

Anonymkode: de483...3c7

• Liker 2
Skrevet

Jeg ligger innlagt på sykehus i skrivende stund etter operasjonen pga kreft i hoften. Skulle ønske jeg var hjemme med 3 åringen min. Immunforsvaret er på bunn, så kan ikke ha besøk. Smertene er grusom. Håper du aldri opplever å bli innlagt og må ta avstand fra dine egne barn.

Anonymkode: abd33...07c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ligger innlagt på sykehus i skrivende stund etter operasjonen pga kreft i hoften. Skulle ønske jeg var hjemme med 3 åringen min. Immunforsvaret er på bunn, så kan ikke ha besøk. Smertene er grusom. Håper du aldri opplever å bli innlagt og må ta avstand fra dine egne barn.

Men i alle dager, hva er dette for et svar? Skjønner du har det kjipt, men makan til usympatisk svar. Er liksom ikke lov til å ha det kjipt før de som har det mer alvorlig kommer på banen og skal «realitetsorientere» 🙄

Anonymkode: e0106...aab

• Liker 2
Skrevet

Huff, stakkars deg ts, det hørtes helt grusomt ut!!! 😫 Håper formen er bedre i dag. Enig med de som sier mannen din må bli hjemme og ta barna et par dager. Dessverre tror menn av vi kvinner, spesielt når vi blir mødre, er en eller annen slags robot og evighetsmaskin som bare går og går.

Jeg måtte selv ha et totalt sammenbrudd midt på natten her like før jul for at han skulle forstå. Da tok han EN omsorgsdag fra jobb.

Mannen din har rett på (og bør virkelig) ta ut «syk barnepasser dag»fra jobb.

Anonymkode: 84b13...bca

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bitter much? Det finnes folk som har det verre enn deg også. Så slutt å klag. (siden det er greit å snakke sånn til folk mener jeg). 

Anonymkode: 1502c...d29

Skrevet

Men i alle dager, hva er dette for et svar? Skjønner du har det kjipt, men makan til usympatisk svar. Er liksom ikke lov til å ha det kjipt før de som har det mer alvorlig kommer på banen og skal «realitetsorientere» 🙄

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bitter much? Det finnes folk som har det verre enn deg også. Så slutt å klag. (siden det er greit å snakke sånn til folk mener jeg). 

Selvfølgelig er jeg bitter og forbanna. Og ts ønsker seg innleggelse på sykehus, det er helt utrolig å få seg til å skrive noe slikt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er jeg bitter og forbanna. Og ts ønsker seg innleggelse på sykehus, det er helt utrolig å få seg til å skrive noe slikt.

Normalt sett hadde jeg syntes synd på deg, men du virker som en ekstremt selvopptatt og bitter person. TS er gravid, syk, utslitt og desperat, det at du blir krenka fordi hun ønsker seg fred er rett og slett idioti av deg.

Og vet du? Det ligger mange på sykehus med verre tilstander enn deg, så etter din retorikk så kan de be deg skjerpe deg og slutte å klage.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg bad om å bli lagt inn på sykehuset noen netter når jeg var lenger i graviditeten for jeg hadde syke smerter og var helt utslitt. Fikk smertestillende og sovetabletter. Beste avgjørelsen jeg har tatt :) 

Anonymkode: 1a85d...319

Skrevet

Ts her.

Huff jeg forstår at det er alvorlige syke som ikke synes det er noe kjekt med sykehuset og være syk. Jeg mener ikke å virke som en bortskjemt drittunge, bare mener at jeg er veldig sliten og at det tar så lang tid å bli frisk.

Håpet jeg har litt bedre nå men er fremdeles like dårlig og sitter her og gråter, jeg gråter sjeldent 🤧🙈 men min mann er hjemme i helgen nå og selvsagt går barna i barnehagen så jeg burde ikke klage.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjære vene. Empati er noe du mangler vesentlig mye av. Er man desperat så kan man si mye, som man ikke nødvendigvis mener. 

Skrevet

Kjære vene. Empati er noe du mangler vesentlig mye av. Er man desperat så kan man si mye, som man ikke nødvendigvis mener. 

Empati forsvinner når man skal dø.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Empati forsvinner når man skal dø.

Skader ikke å være et medmenneske uansett 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...