Gå til innhold

Hva syns dere om elever som selger ting/ber om støtte til reiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Salg av dopapir, sokker, kaker mm. 

Er det så viktig med reise for å lære? Plutselig er det et år til reisen er tenkt, men ungdommen har ikke prøvd å spare selv et par år. 

Anonymkode: 81be6...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, reising er en viktig del av livet mener jeg. Ikke all lærdom man får hjemme rett og slett. Synes det bare er positivt at elever samler inn penger til tur.

Anonymkode: 8b01e...9fa

• Liker 7
Skrevet

Jeg er positiv til det når elevene selv gjør den faktiske jobben, ikke overlater til foreldrene å pushe det på sine venner og kollegaer på facebook og spiserom.

• Liker 9
Skrevet

Har liten sans for foreldre som pusher dasspapir, sokker og diverse på omgangskretsen.

Anonymkode: 1811a...472

• Liker 4
Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg er positiv til det når elevene selv gjør den faktiske jobben, ikke overlater til foreldrene å pushe det på sine venner og kollegaer på facebook og spiserom.

Helt enig. Kjøper alltid hvis det er ungdommene selv som kommer på døren. Kjøper derimot aldri av kolleger/foreldre. Syntes det er en uting at de ikke selger selv. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker det har blitt litt vel mye av dugnadssalg, og det gjør at det er alt for mange som konkurrerer samtidig. 
Men når det gjelder turer for å lære, så finnes det mange gode grunner for å reise bort. 

F.eks. når språkklassene på vgs reiser til et land og snakker det språket i en uke, så lærer de enormt mye mer språk, enn i et klasserom i Norge. 

Anonymkode: 987ea...b3a

• Liker 3
Skrevet

Synes det er helt greit og kjøper om de kommer på døren. Jeg synes det er viktig å støtte opp om slike ting.

Skrevet

Helt greit, men kjøper aldri noe.

Anonymkode: 0f185...dc8

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, Daria said:

7 hours ago, AnonymBruker said:

Har liten sans for foreldre som pusher dasspapir, sokker og diverse på omgangskretsen.

Anonymkode: 1811a...472

6 hours ago, altflyter said:

Helt enig. Kjøper alltid hvis det er ungdommene selv som kommer på døren. Kjøper derimot aldri av kolleger/foreldre. Syntes det er en uting at de ikke selger selv. 

Dette, dette og dette. Jeg har faktisk aldri opplevd at barn eller unge har prøvd å selge selv, det er alltid foreldrene. 

Anonymkode: 71295...da4

• Liker 3
Skrevet

Bedre når de selger noe jeg kan ha bruk for.. men er som regel bare toalettpapir og bambussokker. Julekaker og snop kunne jeg spise litt av selv om jeg ikke burde.. 

(Må ha plass til oppbevaring også.)

• Liker 3
Skrevet

Det er jeg veldig positiv til! Vi har alltid kjøpt dopapir, kjeks osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Salg av dopapir, sokker, kaker mm. 

Er det så viktig med reise for å lære? Plutselig er det et år til reisen er tenkt, men ungdommen har ikke prøvd å spare selv et par år. 

Anonymkode: 81be6...239

Dasspapir og annet som vi bruker kjøper jeg om de kommer på døren og selger, kjøper og lodder samt gir vekk tomflasker. Om de derimot bare spør på fb så nei nei nei 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette, dette og dette. Jeg har faktisk aldri opplevd at barn eller unge har prøvd å selge selv, det er alltid foreldrene. 

Anonymkode: 71295...da4

Her vi bor er det stort sett barna/ungdommen som pusher og da støtter jeg.

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (7 timer siden):

Det var akkurat det jeg skulle si. Jeg har inntrykk av at det vanligste nå for tiden er at foreldrene overtar jobben ved å legge det ut på facebook. Veldig synd for de elevene med foreldre som kanskje ikke har så stort nettverk.

Skrevet
svartkatt skrev (12 minutter siden):

Bedre når de selger noe jeg kan ha bruk for.. men er som regel bare toalettpapir og bambussokker. Julekaker og snop kunne jeg spise litt av selv om jeg ikke burde.. 

(Må ha plass til oppbevaring også.)

Bruker du ikke toalettpapir? Nå kjenner jeg at jeg ble litt nysgjerrig her ...

Skrevet

Reising og turer er viktig. Om ikke annet så for å bryte opp et langt skoleår der man dag ut og dag inn sitter på en stol. 

Vi solgte aldri sokker og dasspapir da jeg gikk på skolen, men jeg husker ikke hva vi gjorde. Loppemarked og kakelotterier kanskje? Det hender seg jeg kjøper av elevbedriftene de starter. Da lager gruppene forskjellige ting og tilbyr tjenester. Det er hyggelig. Men å kjøpe masseproduserte fabrikkgreier, det gidder jeg ikke. 

Anonymkode: cfe42...455

Skrevet (endret)
ti10 skrev (6 minutter siden):

Bruker du ikke toalettpapir? Nå kjenner jeg at jeg ble litt nysgjerrig her ...

Jo, selvfølgelig, men hvor skal jeg oppbevare det? Er kresen på det også 😆

Edit: Må bare nevne at toalettpapir har ikke vært en mulighet heller.. og jeg ser for meg at jeg må kjøpe en gigantisk pakke med sikkert hundre ruller?? 

Endret av svartkatt
Skrevet

Støtter heller en Polen-tur enn en russebuss, for å si det sånn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker det ikke. Betaler heller nødvendig bidrag den dagen sønnen min skal på tur.

Anonymkode: 652e4...624

Skrevet

Om jeg trenger noe av det de selger, så kjøper jeg, ellers ikke. Støtter andre formål

Anonymkode: fffe9...bea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...