AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Er ca 50, dame... som våkner hver eneste natt mellom 3 og 5 fordi jeg må tisse. Sliter også med angst, så da er det vanskelig å sovne igjen fordi jeg tenker sånn. Ofte sovner jeg ikke før 6 og da skal jeg snart stå opp. Jeg drikker kaffi kun på morgen og kveldsmat før 20, prøver å drikke lite på kvelden. Noen som har noen råd til meg? Blir sååå trøtt og utmattet av dette. Anonymkode: 3e741...eeb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Det finnes medisiner som tar ned urinproduksjon på natt, snakk med legen din Anonymkode: 0eccb...57c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ca 50, dame... som våkner hver eneste natt mellom 3 og 5 fordi jeg må tisse. Sliter også med angst, så da er det vanskelig å sovne igjen fordi jeg tenker sånn. Ofte sovner jeg ikke før 6 og da skal jeg snart stå opp. Jeg drikker kaffi kun på morgen og kveldsmat før 20, prøver å drikke lite på kvelden. Noen som har noen råd til meg? Blir sååå trøtt og utmattet av dette. Anonymkode: 3e741...eeb Det er helt vanlig å våkne ila natten for å måtte tisse. Har gjort det siden jeg var tidlig 20-årene. Om du har sluppet unna frem til du var 50, så har du vært heldig. Anonymkode: 97739...e00 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Det som har hjulpet for meg er tilskudd av d vitamin og magnesium, samt meditasjon/pusteøvelser for å roe ned når uroen kommer etter oppvåkning. D vitamin er svært vanlig å ha mangel på og kan gi angst (gjelder flere vitaminer også), og magnesium er det også mange som sliter med. Magnesium er viktig for nervesystemet, og er kjent for å være viktig for søvn. Jeg er nesten kvitt dette problemet pga tilskudd ene og alene. Anonymkode: 3c13d...bde
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som har hjulpet for meg er tilskudd av d vitamin og magnesium, samt meditasjon/pusteøvelser for å roe ned når uroen kommer etter oppvåkning. D vitamin er svært vanlig å ha mangel på og kan gi angst (gjelder flere vitaminer også), og magnesium er det også mange som sliter med. Magnesium er viktig for nervesystemet, og er kjent for å være viktig for søvn. Jeg er nesten kvitt dette problemet pga tilskudd ene og alene. Anonymkode: 3c13d...bde I tillegg kan du også sjekke om du har svak bekkenbunn hos gynekolog eller fysioterapeut som jobber med dette. Bekkenbunnen er viktig for blæremuskulaturen, og det er viktig at den holder seg sterk. Anonymkode: 3c13d...bde 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Hvordan er blodsukkeret ditt? Høyt insulin og insulinresistens kan visst gi plager med dette på natta. Anonymkode: 7a197...c04
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 Jeg er oppe min 3 ganger hver natt for å tisse. Er 35. Venter på gyn men men et halvt år ventetid skjer det ikke med det første. Irriterende å sove dårlig, ser den, men ikke unormalt. Anonymkode: e856a...a15 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #8 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er oppe min 3 ganger hver natt for å tisse. Er 35. Venter på gyn men men et halvt år ventetid skjer det ikke med det første. Irriterende å sove dårlig, ser den, men ikke unormalt. Anonymkode: e856a...a15 Får du ikke medisin i mellomtiden? Anonymkode: 8d048...d86
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det som har hjulpet for meg er tilskudd av d vitamin og magnesium, samt meditasjon/pusteøvelser for å roe ned når uroen kommer etter oppvåkning. D vitamin er svært vanlig å ha mangel på og kan gi angst (gjelder flere vitaminer også), og magnesium er det også mange som sliter med. Magnesium er viktig for nervesystemet, og er kjent for å være viktig for søvn. Jeg er nesten kvitt dette problemet pga tilskudd ene og alene. Anonymkode: 3c13d...bde Tusen takk for råd. Tar dvitamin, men skal dra og kjøpe magnesium også. ts Anonymkode: 3e741...eeb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvordan er blodsukkeret ditt? Høyt insulin og insulinresistens kan visst gi plager med dette på natta. Anonymkode: 7a197...c04 Blodsukkeret er bra. Har målt det på jobb rundt 5 fastende. ts Anonymkode: 3e741...eeb
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er oppe min 3 ganger hver natt for å tisse. Er 35. Venter på gyn men men et halvt år ventetid skjer det ikke med det første. Irriterende å sove dårlig, ser den, men ikke unormalt. Anonymkode: e856a...a15 Gå heller til fysioterapeut hvis du må vente så lenge. Anonymkode: 3c13d...bde
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #12 Skrevet 27. januar 2023 Det er ganske så vanlig å måtte tisse om natten. Jeg drikker nesten ikke om ettermiddagen, for da blir det gjerne flere tisseturer. Jeg drikker gjerne et glass vann til middag i 16-tiden, og et glass melk i 21-tiden, og dett er dett. Anonymkode: 183f6...729
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #13 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk for råd. Tar dvitamin, men skal dra og kjøpe magnesium også. ts Anonymkode: 3e741...eeb Sjekk at du tar riktig dose med dvitamin i forhold til hvor nivået ditt ligger. Du bør ta en blodprøve for å se om du ligger på 50-70-100 osv. Det vil hjelpe lite med 10 mcg hvis du ligger under f.eks 50. Sjekk også b-12. Supert med magnesium! Ikke bare er magnesium viktig for nervesystemet, men i tillegg er det viktig for at kroppen klarer å bruke d vitamin. Jeg tar 350 mg Anonymkode: 3c13d...bde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå