AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #1 Skrevet 27. januar 2023 Hvordan er det å leve på 20 000 kr i mnd? Eller 17 000 dere som er alene. Og ikke får hjelp av foreldre eller har sparepenger dere kan bruke. Tenker på dere som ikke får hjelp. Hva er bo utgifter i mnd på den inntekten? Anonymkode: c04d4...7e7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #2 Skrevet 27. januar 2023 Det er ikke fast boutgift i mnd på den inntekten. Hvis en har høy boutgift kan en få bostøtte og supplerende sosialhjelp, så det du egentlig kan se på en livsopphold på nav sosial hvis du skal ha en konkret sum. Det går egentlig ikke an og leve greit i Norge i dag på den summen, derfor henter de matkasser på fattighuset osv. det blir vel mer og overleve enn og leve. Anonymkode: 88820...114
Bøtteballetten Skrevet 27. januar 2023 #3 Skrevet 27. januar 2023 Bor alene i eget hus. I sommerhalvåret så går det veldig fint. Da er det litt vanskeligere på vinteren. Har naturlig nok høyere strømforbruk. I tillegg må jeg supplere med fyring i kjelleren tidvis,for å unngå frosne vannrør. Så blir det ekstra utgifter til diesel til traktor pga snøbrøyting. ( Det er haken ved å bo på landet ) Jeg må klare meg selv på det jeg får utbetalt for måneden. Bruker heldigvis ikke så mye penger på mat.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #4 Skrevet 27. januar 2023 Jeg synes det er krevende. Har høye utgifter tilknyttet helse, og savner virkelig den gamle løsningen med å kunne skrive det av på skatten. Det hjalp mye. Anonymkode: 2c188...618
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #5 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan er det å leve på 20 000 kr i mnd? Eller 17 000 dere som er alene. Og ikke får hjelp av foreldre eller har sparepenger dere kan bruke. Tenker på dere som ikke får hjelp. Hva er bo utgifter i mnd på den inntekten? Anonymkode: c04d4...7e7 Jævlig. Helt jævlig. Mine boutgifter er altfor høye, og jeg har allerede brukt nesten et år på å finne nytt bosted for å forsøke å bedre situasjonen men bor et sted hvor boligmarkedet er labert. Er ingen annen framtid enn fattigdom. Litt av et liv. Helt latterlig. Anonymkode: ca09a...e38 1
Liebe Skrevet 27. januar 2023 #6 Skrevet 27. januar 2023 Jeg har vært på aap i fire år og får 14k + i mnd. Er drittlei, hvorfor avslo de uføresøkn min for andre gang…er så langt nede
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #7 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke fast boutgift i mnd på den inntekten. Hvis en har høy boutgift kan en få bostøtte og supplerende sosialhjelp, så det du egentlig kan se på en livsopphold på nav sosial hvis du skal ha en konkret sum. Det går egentlig ikke an og leve greit i Norge i dag på den summen, derfor henter de matkasser på fattighuset osv. det blir vel mer og overleve enn og leve. Anonymkode: 88820...114 Det stemmer jo ikke, selv de på minstesats har ikke krav på bostøtte, med unntak av Oslo muligens. Det hjelper heller ikke å ha høye boutgifter da det er tak på boutgiftene man kan få bostøtte for. Anonymkode: 6d2b6...eac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå