Gjest Lemon (unplugged) Skrevet 27. oktober 2002 #1 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg vurderer sterkt på å få meg bredbånd, da jeg ofte får internett- regninger opptil 1000 kr i måneden. Noen som kan anbefale en spesiell type bredbånd? Må man ha ISDN for å ha bredbånd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CEL. ikke pålogget Skrevet 27. oktober 2002 #2 Del Skrevet 27. oktober 2002 Her er en link om dette: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=14713 Man må ikke ha ISDN for å ha bredband. Jeg har ikke innlagt telefon engang her i leiligheten vår, har bredbåndskabel trukket til huset. (Fra Bredbåndsfabrikken - HER GÅR DET UNNA!) CEL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 27. oktober 2002 #3 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hvis du vurederer ADSL må du nok ha innlagt telefon og muligesn ISDN også. Mange leverer også bredbånd via kabel-TV. Kommer helt an på hvor og hvordan du bor, men hvis du sitter og plundrer med en analog linje og får regninger på 1000 kr pr mnd vil jeg absolutt anbefale å få bredbånd, ADSL e.l. Sparer både tid og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gib Skrevet 27. oktober 2002 #4 Del Skrevet 27. oktober 2002 Du trenger IKKE telefon for å få ADSL, men det må være et kobber par(tlf ledning) der du skal ha tilkoblingen. Hva du skal velge har vel litt med hvor du bor, det er nå en gang ikke slik at alle som vil ha bredbånd kan få det, selv ikke i Oslo. Velger du først ADSL er det mange muligheter og priser å velge mellom. Telenor og bluecom.no bruker de samme linjene så der er det bare å velge hvem av dem du fortrekker. NextGenTel er det ikke like enkelt med, de bygger ut egene sentraler, å der er det ikke hastverk kan jeg love. Men det er bare å gå på hjemme siden til de forskjellige, taste tlf ditt i "sjekk om du kan få adsl" Tar jeg ikke feil har alle levrandørene den muligheten. Nå det gjelder kabel er jeg ikke sikker på hva jeg skal si... hadde kabel i 3år...var som å komme til himmelen når jeg bytta til ADSL Gib Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 27. oktober 2002 #5 Del Skrevet 27. oktober 2002 Du trenger IKKE telefon for å få ADSL, men det må være et kobber par(tlf ledning) der du skal ha tilkoblingen. Jeg vurderte også å få ADSL, men fikk da beskjed om at jeg MÅTTE ha en telefon.. Jeg spurte 4 forskjellige om dette, da jeg har inntrykk av at alle svarer forskjellig, men alle sa at jeg måtte ha et telefon abbonnement ved siden av ADSL...... Derfor har jeg bredbånd fra UPC istedet, for der trengte jeg ikke et telefonabonnement ved siden av. Og foreløpig er jeg kjempe fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2002 #6 Del Skrevet 27. oktober 2002 Dersom du skal ha ADSL fra Telenor, må du i tillegg ha telefonlinje, du kan velge om du vil ha analog eller isdn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gib Skrevet 27. oktober 2002 #7 Del Skrevet 27. oktober 2002 Telenor forlanger nok at du må ha tlf, med unntak av studenter(altså er det fullt mulig om de vil) Men bluecom leverer ADSL uten at du trenger tlf, men da med et tillegg på kr 100 pr mnd. Poenge er at du fint kan få ADSL uten telefon Gib Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #8 Del Skrevet 28. oktober 2002 Nextgentel krever IKKE at du har tlf. ab. Det er heller ikke noe tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå